Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

@rockpus, jeg forventer absolutt ingenting fra Q1 framleggelsen bortsett fra opprettholdelse av tidligere guiding.

Jeg kommer nok til å dele opp pcib-kaken min med å kjøpe andre biotek aksjer men hvis jeg gjør det før H2 vil det mest trolig være på grunn av risikospredning eller fordi pcib eventuelt gir en ny oppdatert og forsinkelse i guidingen for fimaChem og/eller fimaVacc.

Jeg gjorde et smart sjakktrekk tidligere da jeg delte opp Nano beholdningen for noen år siden, da aksjen lå på rundt 90-100, og satte 50% over i pcib.

Kanskje er det på tide å gjøre samme fordeling med pcib over til PHO…

Men jeg ønsker å sitte ut H1 for å se om vi får de 2 nyhetene vi har ventet på så jævla lenge :grin:

2 Likes

Ja, det er et stort og åpent spørsmål, @solo. I det minste vet vi om kvartalspresentasjonen om ei uke. Aldri anledningen for de store nyhetene, men noen oppdateringer får vi alltidt. Bekrefta sikkerhet ved dobbel behandling fikk vi den 8. april, og de effektdata som samtidig ble kunngjort, var basert på avlesninger fra desember til februar. Så her kan vi vente nye tall.

Helt fra kvartalspresentasjonen i november (Q3/2018) har aksjonærene gått og venta på fimaVACC-resultatene - og etter at vi fikk “smakebiten” i februar (Q4/2018) er ikke spenningen, forventningene og utålmodigheten blitt mindre. Med god grunn.

Grunnen til at dette har dratt slik ut, kjenner jeg meg nokså sikker på: Waldays guiding i november var prega av den samme utålmodigheten og ønsketenkninga som vi aksjonærer preges av. Litt sånn “Vi vet jo at resultatene er veldig gode. La oss få dem på bordet og spre dem godt i hele den store internasjonale biotekverdenen. Så kan vi begynne å gjøre forretninger”.

Men akademia har andre ambisjoner. Med et omfattende grunnlagsmateriale som potensielt kan romme noe helt sensasjonelt, vil man gjerne grave både bredt og djupt - og undervegs i prosessen gjerne enda djupere. Det ligger stor presisje i å kunne leggge fram slikt på en vitenskapelig konferanse med deltakere både fra akademiske miljø og fra den internasjonale farmaindustrien.

Så er det samtidig slik at verken PCIB eller aksjonærene kan vente til siste dråpe er pressa ut av grunnlagsmaterialet. Vi vil at PCI-teknologien, for formålet terapeutiske kreftvaksiner, nå snarest mulig bør komme ut til videre klinisk utprøving. Det betyr utlisensiering og økonomiske størrelser inn i kalkylene våre.

Når det er sagt, føler jeg meg trygg på at det er tett og god kontakt mellom ledelsen og prof. Sjoerd van der Burg. På et tidspunkt"in the near future" må de dataene man sitterpå avdukes. Så er det gjerne enda rom for videre tallknusing, analyser og doktorgrader. Men vi trenger ikke vente på alt dette.

Lagt til:

Vil bare understreke én ting: Det trenger på ingen måte være noen stor konflikt mellom PCIBs interesser og de som universitetet i Leiden representerer. For kanskje er det slik at nettopp resultatene fra det dypdykket som Sjoerd v d Burg og hans disipler her har gjort, også har trigga enda større ambisjoner og optimisme hos PCIB. Da maser man seg ikke til noen trekvart ferdig analyse.

12 Likes

Selvsagt fornuftig å satse på flere hester, selv om jeg selv har satset alt jeg eier i kun pcib!
Men jeg vil nok advare litt mot inngang i Pho før fremleggelsen av q1. Det er stor fare for at mange da blir skuffet . Det langsiktige potensialet er utvilsomt i Pho, men jeg vil påstå at ut fra dagens status er pcib mye mer underpriset.

4 Likes

Så langt var du den eneste som svarte på mitt spørsmål. Om vi tar utgangspunkt i at det som du sier er en selvfølge at PW er informert av de Burg om tid og sted for presentasjonen av fimaVacc analysen, så blir jo hans guiding til aksjonærene om dette noe vi bør legge mye mer vekt og troverdighet i enn det meste av annen guiding som blir gitt. Det var i grunnen det som var mitt poeng.

3 Likes

Ja, det synes jeg. I Radiumpodcasten snakket Einarsson om presentasjon av FimaVacc og det kom fram at PW hadde vært veldig tydelig på at de skulle presenteres 1H19. Så jeg tar det for gitt at guidingen blir holdt.

5 Likes

Chrkni!

Tror du presentasjonen blir i ett tidsskrift?
Ikke mange aktuelle kongresser igjen i 1H?

2 Likes

Selvsagt vet PW hva Burg vil referere (i morgen?) Regner med en börsmelding, som markedet igjen vil missforstaa. Heldigvis kommer forklaringen om at det er en positiv melding allerede paa neste torsdag (GF).
Etter aa ha avholdt vareopptelling ser jeg at jeg har lastet kraftig opp etter at Per presenterte rebusen om den hollandske Burgen.
Men all in i PCIB??? Haaper det har värt etter siste emi.

1 Like

Jeg fikk bange anelser om kursen da emisjonen ble publisert og solgte alt ut. I ettertid har jeg gått inn på nytt og har i dag nesten 79000 aksjer til gjennomsnitt i underkant av 25.

3 Likes

Ønsketenking: Melding om fimaVACC- resultatene i morgen kl. 08, så blir de presentert av Sjoerd kl. 09 på CITIM…:crossed_fingers:

3 Likes

Jeg nevnte tidligere at man kanskje kunne presentere FimaVacc resultatene i en tidsskrift inkludert resultatene fra samarbeidet med Ultimovacs. Da har ytterligere praktiske eksempler å vise til.

Men om det blir i en presentasjon eller i en tidsskrift har jeg ingen formening om.

2 Likes

Spennende dette Legoland. Håper du har rett.

1 Like

Tidsskrift?? Nei, gutta boys vil vise seg frem paa podiet saafremt mulig. Og aller helst skal presentasjonen bli valgt som en av de beste paa kongressen. Men til det er indikasjonen han omtaler for liten.

1 Like

Nå vil jeg hevde at å få resultatene publisert i en anerkjent tidsskrift henger høyere enn en presentasjon på en konferanse.

Du sier indikasjonen han omtaler er for liten. Hva mener du med det? Hvilken indikasjon?

3 Likes

Avtalen med Burg er at han skal pulisere resultatet först, saa noen börsmelding för han har satt seg er utelukket.

3 Likes

Det er mulig det, jeg kjenner ikke til avtalens innhold. Men hvis den utelukker en publikasjon i en tidsskrift så kan vi jo se bort ifra det. Takk :slight_smile:

Men hva mener du med at indikasjonen er for liten? Og hvilken indikasjon snakker du om?

1 Like

Det er bare Burg og Pcib som kjenner avtalen, men grunnen til at Burg (en av gutta boys) kom inn i bildet var at Pcib ville gi resultatene av studien mer faglig tyngde ved aa la Burg analysere og offentliggjöre resultatene. I tillegg ble Burg hyret inn som medisinsk raadgiver i selskapet.
Forumet og tidspunktet dataene offentliggjöres betemmer Burg. Skjer premieren ved en kongress utelukkes ikke renomerte fagtidskrifter, og omvendt.

2 Likes

Spekulasjon
Har Burg noen BP på listen som han samarbeider med og kan et av dem være BP samarbeidspartneren innen fimaNAc?
Plassert så sentralt inkludert medlem i PCIB’s videnskapelige advisory group gir således tilgang på data som kan stoles så mye på at investeringer fra BP trygt kan gjennomføres.

Som sagt , bare spekulering og er ment som underholdnings-bidrag mens vi venter.

4 Likes

Det stemmer nok! Igjen takk!

Men jeg spør igjen, siden du ikke har svart. Hva mener du med at indikasjonen er for liten? Og hvilken indikasjon snakker du om?

2 Likes

Enig der. Kan være lurt å vente til H2. Unntaket oppstår kanskje hvis guidingen sprekker nok en gang…

Sjoerd H. Van der Burg skal være ferdig seinest klokken 11:00 :mantelpiece_clock:

2 Likes