Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kjøpte meg også en liten bunke med nye PCIB aksjer i dag. Tør ikke vente når jeg likevel anledningen var der. Det kan jo komme nyheter hvilke dag som helst, men det kan også gå uker og måneder før vi hører noe. Men jeg tror når det nå kommer nyheter, så blir det trolig sensasjonelt gode nyheter.
For det er tydelig at det pågår viktige ting bak kulissene. Her svares ikke på e-poster, her kanselleres deltagelse på konferanser som tidligere er blitt betegnet som viktige og det kommer ikke et pip fra ledelsen selv om de så sent som på Q3 bedyret at ting skulle være ferdige i løpet av 2018.

Spennende tider!

6 Likes

Dette selskapet skulle angivelig være både sensasjonelt og banebrytende. Hvor er presseoppslagene og omtalene? Sålenge PCIB er godt kapitalisert ser det fra utsiden ut for at lite skjer. Aksjemarkedet har jo mistet mye av entusiasmen. Det viste utviklingen sist høst, og det viser utviklingen nå. Omsetningen har fallt og emisjonskursen er blitt et “uoppnåelig” mål. Vi som var med på emisjonen og trodde den innebar en rabatt og at selskapet hadde “noe i ermet” føler oss snytt. Dette satt litt på spissen, men omsetning og kurs taler sitt tydelige språk.

Jeg skjønner utmerket godt at dem som var med på emisjon til kr 30,- kan føle seg snytt. Hva tror du da dem som var med på emisjon i NANO til kr 114,- føler? Kursen har aldri vært tilbake til det nivået siden desember 2016.

Jeg tror ikke det samme skjer i PCIB. Det skjer mye spennende i PCIB og det at ledelsen nå har gått fullstendig i skjul tror jeg ikke skyldes at alt innen PCIB har gått til pises. Jeg tror derimot at de gjennom sine siste forsøk har kommet over noe sensasjonelt som krever deres fulle oppmerksomhet. Jeg tror nok at ledelsen i PCIB skjønner at aksjonærene er tålmodige og higer etter nyheter, spesielt siden så mange av dere bidro med kapital og nå sitter og ser at kursen surrer rundt på et nivå betydelig under emisjonsnivået. Så jeg velger å tro at de kommer med noe positivt, når de kommer.

2 Likes

Men en ting skal de ha for. Og det er at de ikke ventet lenger med emisjonen. De burde satt den tidligere. Men om de skulle forsøkt idag? Skrekk og gru!

2 Likes

De er ett mer komplisert bilde enn det du skisserer.
Du kan jo se på hva som skjedde med verdens børser fra okt18 til Jan19.
Noe som selvfølgelig gjør at investorer setter seg på gjerdet og avventer.
Hvordan gikk det med PCIB i denne perioden!?
Det at vi har fått inn en spesialinvestor som startet sitt nedsalg så fort de fikk sine emisjonsaksjer på konto har gjort sitt til at vi ennå ligger under emisjonskurs. ( ca 300.000 aksjer solgt, 500.000 igjen, så de er ikke store!)
PCIB er ikke alene om å ha en investor som selger seg ned, TRVX og BergenBio har oxo det og de 2 skal sannsynligvis holde en form for emisjon iløpet av 2019.

At noen som har kjøpt aksjer under emisjonen til 30 kr skulle føle seg snytt høres jo bare latterlig ut!!! De har fått en enorm rabatt og selskapet fortsetter å leverer knallsterke resultater i GGK fase I studiet.
Melding 20.des med saftey readout mål på 6 pasienter i exstensionstudiet er oppnådd.
FimaVacc dybdeanalyse rett rundt hjørnet.

Presseoppslag har jeg oxo til deg :wink: fra 14.nov.18

5 Likes

NANO kjørte emisjonen da stemningen var på topp og med minimal rabatt.

PCIB da stemningen var nær toppen, men fortrinnsrettet og en stor rabatt.

Skuggedal og Arctic trodde at t-rettene skulle bli attraktive, men tok skammelig feil.

Men NÅ er det resultater fra fimaVACC og igangsettelse PF2 som teller, og begge deler er på overtid.

Walday bør føle presset til å levere snarest (innen 1-30 dager).

Lothian.

2 Likes

Men fytti snakk om å kjøre den emisjonen i siste fuckings sekund.

7 Likes

Det var da voldsomt så romslig du var blitt Lothian. Tror at du kanskje for første gang i din pcib-karriere kommer til å få innfridd tidsfristen din.

2 Likes

:sweat_smile: stemmer det for Quarterly Report – Q4 er den 13.02.2019 (Presentation at Oslo Cancer Cluster Innovation Park)

Blir det Sigar eller barte blåsing/ kjefting :smile:

Simpons always says it best:

Tror det blir sigarer, brunt brennevin og til og med portvin for dem som liker det. Av en eller annen grunn har jeg tro på at alle våre metafysiske spørsmål vil bli positivt bekreftet på q4.

1 Like

PCIB har fram til i dag vist fantastiske resultater og er gitt pivotal fase II med mulighet for AA basert på interim resultatet av myndigheter EMA og FDA. Førstelinje behandling, ODD og gis kjennetegn blockbuster potensialet ggk fimachem. Randomisert studie med billig drift! Få forunt.
I tillegg fimavacc og fimanac med langvarige samarbeidspartnere. Big pharma, teknologi innenfor det hotteste i biotek. Fullfinansiert reg studie. Få hvis noen konkurrenter. Markedsverdi milliarden. Ikke sett at noen finner et biotekselskap med i nærheten lav prising?

Jeg mener ansatte, ledelsen og styret er eminent. For en gjeng! Sten for sten. Oslo cancer Cluster og PCIB KAN bli internasjonal næring for Norge. PCIB er dyktige til å ivareta alle stakeholders. Ikke bare aksjonærer som skal pleases. Pasienter og langsiktighet da blir aksjonærer også til slutt belønnet, rikelig om PCIB lykkes!

Det PCIB til nå har fått til karakteriseres av FDA og EMA som alt annet enn trist, pivotal fase II og mulighet for AA. Ikke annet enn å vente på resultater. Bygge sten for sten. Så får vi ta opp denne tråden igjen💪

4 Likes

Det blir i alle tilfeller en interessant seanse den 13. februar…,

Lothian.

P2 for IGGk kjoeres i gang en gang foer sommerferien med dobbel behandling paa plass. FimaVacc resultatene kan komme naar som helst, og jeg forventer minst en fimaNac avtale med upfront payment foer juli ringes inn.

Her kan det fort si bang, bang, og bang, hvor alle tre forretningsomraadene gaar paa skinner. Det er bare og lene seg tilbake og ta i mot etterhvert som avtaler og resultater stroemmer inn;-)).

4 Likes

Jepp, vi gærninger som investerer i farmasiaksjer har en spennende hverdag. Enkelte ganger får vi oss en på tygga, mens vi andre dager flyr på en opptur andre på OSE sjeldent er forunt.

PW har vel uttalt at 2019 ville bli et fantastisk år, så jeg forventer at vi i løpet av dette året skal oppleve en del hyggelige stunder som PCIB aksjonærer. Den første kan vel treffe oss før vi aner…

3 Likes

Tja, ligner mer på å se på maling tørke akkurat nå.

1 Like

Dette er normalt i biotec verdenen. Men vi er velsignet, Det er kun 1 maned siden vi mottok 2 boersmedlinger. Nye vil snart komme.

PCIB jobber alt de kan for aa gjoere PCI teknologien hot i verdens biotek/farmasi marked. Greier de det, er vaar lykke gjort.

Aarsaken til at undertegnede har saa stor tro, er alle artikler som er skrevet om hvordan behandling med PCI oeker kan oeke effekten paa mange forskjellige medisiner. For vi setter turbo paa nye og gamle medisiner. Det er nesten litt vanskelig og se hvordan denne effektoekningen skal kunne avvises av markedet.

1 Like

Det kan vel så være, men jeg tror det smarteste man kan gjøre er å se malingen tørke mens man sitter investert i PCIB. Tror nok man fort kan bli hektet av dersom det nå skulle vise seg at det virkelig er enorme ting på gang bak kulissene og at det er dette som gjør at de verken stiller på konferanser eller svarer på e-post for tiden.

3 Likes

PCI-Buddisme blir det store nye i 2019:

• Meditasjon /målrettet langtidsventing
  • mindfulness /snevert fokusområde mentalt
  • chanting: fiiima fiiiiima fiiiima
  • asketisk ernæring basert på nudle og havregryn
13 Likes

der burg med sin gruppe ansees å være en spydspiss og det beste som er å oppdrive innen området fimaVACC…og PCIB er stolte av å ha tiltrukket seg interresse fra der burg.
fra 14.nov.18 (finansavisen)

Altså , ser ut for at der burg har kontaktet PCIB for samarbeide.
Ikke verst , sier litt det.
Det gir forøvrig også svar på hvorfor der burg og gruppen ikke har vært en del av PCIB-teamet tidligere og da ville det hele sett ryddigere ut.

PCIB har mao takket ja til et tilbud fra der burg og dette igjen fører til mye positivt og gir det hele stor gjennomslagskraft men kan vel kanskje utsette publiseringen noen uker?

Studien er jo ferdig og foreløpige resultater publisert, så å snakke om utsettelse på studien blir jo feil ettersom den er i boks.

Jeg må tilstå at jeg er helt enig i fremgangsmåten PW har valgt.
Taushet må være å foretrekke kontra halvgærne aksjonærer som ballanserer på en knivegg klar til å hoppe for den minste fjert.

PCIB er jo veldig enkel for tiden.
Utbombet kurs
Ingen omsetning

Stay cool :sunglasses:

10 Likes