Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Håper og tror at vi passerer 30 i morgen eller tidlig i neste uke.

Og det betyr virkelig noe for en som har vært fullastet det siste halvåret!

Hvis vi er nærmere 25 enn 30 ved stenging i morgen blir eg skuffet…men det er jo en normal følelse siden august 2018…

Har egentlig gitt opp å “forstå” biotek på OB…

Lykke til i morgen og videre.

Lothian

2 Likes

@Merlin what do you think when you look back at this thread you started a while ago:

Sorry i had to ask (you know reality check is healthy sometimes :slight_smile: )

2 Likes

Stock: Nå er jeg i den heldige situasjon at jeg husker godt. Ikke minst på Algeta der jeg gjorde et kjempevarp på en latterlig kurs. Det ga XX gangers fortjeneste. Det kommer jeg alltid til å huske. INGEN trodde det var mulig. Kursen falt og falt, det var venting, det var feilinformasjon, det var nerver. Men plutselig ble alt materialisert, selv om det tok noen år. Jeg håper det samme vil skje for PCIB. Om man går inn og ser hvilke muligheter fotokjemisk internalisering, der PCIB er i særklasse gir, er det lett å forstå at PCIB kan sitte med nøkkelen til et paradigmeskifte innen kreftbehandling og celletilgang. Men få forstår det enda.

Jeg håper meldingen som nå kom kan åpne øynene på mange!

Genmab sluttkurs 12. Januar 2018 på 1145 toppkurs i 2017 hele 1489. Antall aksjer 61,185,674 som gir en market cap på over 91 mrd. Dkr. til kurs. Dkr/Nok 129,67 som gir 118,1 mrd.Nok
*I Pcib er det få aksjer i forhold! *
Med 24 986 890 aksjer vil en market cap på tilsvarende som Genmab, og hvorfor skal danskene være mer verd – antagelig ligger PCIB langt foran!
Da har vi intet mindre enn 118,1 mrd/24 986 890 en aksjekurs på 4726…

3 Likes

Husker FiloD i 2017 avsluttet en fin oppsummering og forklaring om fimavacc:

«Svar kommer snart, med en mulig sensation. Det kan bety at pcib om noen år, sammen med flere samarbeidspartnere kan tilbyde terapeutisk vaccinasjon av flere typer kreft. Det vil være et gjennombrudd for kreftforskningen.»

I dag fikk stakeholders svar på resultatene. Sensasjon?! Det vil Leiden og teamet beskrive nærmere i detalj. Fantastisk.

3 Likes

Vi som sitter her og skriver har alle en optimistisk drøm om at vi mennesker skal få kontroll over kreften. I dag er en umenneskelig hard behandling med mange runder cellegift og kort livslengde utsikten de fleste har.

Tenk om fimaVACC kan gi et løft i kreftbehandlingen!

Jeg sitter investert i en god del av Radforskselskapene og har stor tro på norsk kreftforskning.

Hadde politikerne tilrettelagt for kapitalinnsprøytning i disse selskapene hadde det hjulpet. Den hjelpen ser det ikke ut til at politikerne har forståelse for. Bedre å hjelpe med noen millioner tonn sauekjøtt på lager!

Bøndene er flinke til å rope på politikerne. Hvorfor klarer ikke vi investorer å si i fra?

Kanskje vi bare skal være glade - vi har fått kjøpt emisjonsaksjer til gi-bort priser. Men det krever gode nerver å sitte lenge med disse aksjene. Hold ut, tenk på noe annet, men fokuser likevel.

12 Likes

Så selv emisjonskursen på 30, vil ved suksess for fimaVACC, fortone seg som en vellykket lottokupong…

Mitt råd til dere alle:

IKKE selg en eneste aksje i morgen! Ikke bidra til å kaldkvele aksjekursen! Vis mot, tro og tålmodighet i morgen!

Hva betyr det?

KJØP! Og kjøp uansett! Vi skal ha kursen opp til et normalnivå i det minste.

DVS: Over 50-60 kr. før noen trenger å tenke på å begynne å selge!

Kursen skal uansett mye videre.

Vi sitter med en vinner!

Når første avtale for fimaVACC kommer med BP, vil alt se helt anderledes ut. Da vil de som solgte på 60 forstå hva de gjorde feil.

11 Likes

Merlin

Naa bestaar vel PCIB av rundt 12 millioner fler aksjer enn hva du benytter i ditt regnestykke?

1 Like

Det er riktig, men det skyldes altså en etterfølgende emisjon. Vel er jeg trollmann, men når man setter opp et slikt regnestykke er det normalt å benytte aktuelle tall. Enig? Eller mener du at jeg, mange måneder på forhånd skulle forutse emisjonen?

Eller er det kanskje riktig at ALLE burde forstått, at det i underkapitaliserte biotechselskaper, ja der kommer det emisjoner - dersom det man holder på med har livets rett?

Jeg vet for egen del at emisjoner kommer, og hold derfor alltid av penger til å delta. Overtegn alltid. Det vil på sikt lønne seg - i den grad man forstår at caset er bra.

Men hva nå? Vi har vært gjennom en elendig priset emisjon.

I tillegg er kursen falt langt under selv en emisjonskurs som senket aksjekursen massevis!

Det er helt utrolig! Og viser hvor elendige norske investorer er til å forholde oss til fundamentale verdier. Men det forteller dessverre også en god del om Radforsks totale udugelighet innen strategisk økonomisk tenkning, og politikernes manglende oppfattelse av hva som foregår innen bærekraftig medisinsk utvikling i Norge!

For det er ingen tvil om at den fundamentale verdien på PCIB er himmelhøyt over aksjekursen!

3 Likes

Radforsk har tjent enormt på Algeta, Radforsk fikk da inn enorme mengder cash og skulle bidratt kraftig på alle emisjoner i andre selskaper!

Men siden Radforsk er politikerstyrt velger de diametralt feil løsning! Hva er det vel vi har av velforstående nasjonbyggende politikere? 0! NULL!

Fint for oss som forstår potensialet, likevel!

JONAS: NÅ FÅR DU SI I FRA!

Radforsk må være MED, og selvfølgelig overtegne på alle emisjoner! Da unngå dere kursfallskatastrofer som denne i PCIB og Targovax!

Jonas. Dette må du ta opp i neste Podcast OK? Eller kan du bare medisin, ikke noe om økonomi?

Tenk bare ørlite. Staten disponerer en ufattelig formue på nærmere 9000 mrd. kr som bare kan investeres hos konkurrentene (utlandet).

Likevel skal de suboptimalisere kortsiktig ved årlig å dra pengene ut av et selskap som Radforsk, som dermed skal bidra til budsjettbalansen for sykehusene. Ufattelig dumt. Jonas! Nå må du gå rett inn til Høye og viske ham SANNHETEN! (Invester i norsk biotech.) Og: Du må snart forklare alt dette åpent på podcasten!! Greit? Åpenhet er det eneste riktige for å få til positive forandringer!

7 Likes

I was under the impression that they sold out a lot earlier in Algeta case! I thought I heard JE talking about it in one of the podcasts with some regrets

4 Likes

I am not sure. But look at my additions in the former post. Thank you anyway for your adequate submissions!

2 Likes

Radforsk solgte på 40 kr. JE sa vel at de aldri ville gjøre den feilen igjen.

4 Likes

@orionen thank you :blush:

1 Like

Radforsk er dessverre så langt amatører på økonomi. Å selge Algeta på 40 kroner var i tilfelle en generaltabbe. Og å ikke delta på billigemisjoner? En enorm generaltabbe!
Her må Radforsk få inn en kompetent ledelse. Ikke bare en som sitter og babler på podcasten uten peiling på økonomisk forståelse!!

2 Likes

Jeg var en av kjøperne i Algeta på 40. Og tilsvarende, en av kjøperne nå på 25 nivå i PCIB. Makan! Kjøper selvfølgelig mer i morgen om markedet ikke oppfatter hva som er presentert!

Staten, ved Radforsk, skulle selvfølgelig med gårsdagens fantastiske nyheter, gått kraftig inn, langt under emi-kursen.

JONAS???

2 Likes

Staten eier da mange aksjer i forskjellig norske selskap. Sa hvorfor ikke PCIB, som ved suksess kan bli norges nye statoil;-)) PCIB har virkelig potensialet til aa bli en gullkalv, slik at de burde kjenne sin besoekelsestid. For oljen varer ikke for evig.

Merlin. Jeg fikk i med meg at det var ett gammelt regnestykke. Men det burde det ikke vaert justert til nye forhold uansett?.

3 Likes

Fantastiska nyheter!

Spännande tid framför oss :slight_smile:$$

We are Vacc in buisness! :muscle::pray::confetti_ball::confetti_ball:

14 Likes
7 Likes

Men har journalisten brukt google translate her?

Tolerable har blitt til utholdelig…

4 Likes

Som vanlig høyt nivå på HR-journalistene, spesielt innen biotek.

:grimacing:

Ingenting i andre medier, heller ikkje på Radiumhospitalets F sin facebook-side…er ikkje Jonas våken?

Lothian

2 Likes