Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kortsiktigheten råder på børsene.

2 Likes

Er ikke dårlig med 20% opp på mld. Det er først og fremst avtaler som kan påvirke kursmålet til arctic vesentlig.

3 Likes

Husker jeg snakket med en ledende onkolog (kreftspesialist) om PCIB-caset for noen år siden.
Jeg kjøpte PCIB pga av gallegangsindikasjonen, men han var helt drømmende i blikket når han snakket om PCIBs potensielle kreftvaksine. Og det var derfor han hadde kjøpt.
Han skjønte selvsagt LOA og alt det der, men han vet selvsagt om man lykkes med vaksine så er det NIRVANA!

Og nå har vi altså noe vi kan kommersialisere, noe vi kan selge. Et kjempesteg mot å realisere drømmene til min onkolog-venn (og mine), intet mindre.

23 Likes

Hadde denne meldingen kommet i 2017, så hadde vi nok sett enda høyere kurser.

Markedet er blitt mye mer skeptisk og kritisk til biotek siste året, så jeg er overasket og glad for at meldingen løftet oss over kr 30.

2 Likes

Noen tanker om spesialinvestoren kanskje kjøper tilbake aksjer?
Dei kjenner jo selskapet godt.

1 Like

Det skal vel trades litt i dag, kortsiktige (korttenkte?) investorer skal vel ut også faller den vel ned igjen noen kroner. Godt å se den på over 30 men det holder vel ikke ut dagen. Selv sitter jeg rolig i båten.

2 Likes

Hvis folk flest hadde forstaatt hva de gode fimaVacc resultatene betyr, burde PCIB aksjen raskt stige til 100kr. foer avtalene begynner aa renne inn.

5 Likes

Nå skal vi ikke glemme at også PCIB er notert på OSE der investorene har nok med å få hodet opp av oljete fiskeslo som skipes rundt til diverse industrikompleks. Ikke forvent ast denne gjengen skal forstå betydningen av den meldingen som kom i går før tilhørende avtaler med tilhørende klingende mynt begynner å ramle inn. Den lyden er som bjellene til Pavlovs hunder, så da kommer de løpende og betaler gladelig dyrt for å få seg en plass i solen, som de i dag kunne fått billig.

Slik er det bare. Men vi vet hva vi har og hvor dette bærer hen, så gi en glad dag i fagens kursutvikling og gled deg over å være på innsiden av PCIB!

5 Likes

Jepp, timingen er ikke spesielt god.

Men jeg synes vi kan unne oss å ha all nødvendig is i magen.

PCIB er nøyaktig like velfinansiert i dag som i går, bare at nå er de et godt steg nærmere å ha et kommersielt asset.

Market cap på kurs 30,3 er nå 1 127 944 406, jeg mener at selskapet strengt tatt burde vært verd minst 1,7 milliarder etter gårsdagens melding. Hvis vi kommer dit, så er det plutselig mange flere som er in the money med sin pcib posisjon, og da stiger stemningen med en gang.

7 Likes

Enig!

Men utrolig hyggelig å være tilbake igjen der hvor biotek kan hoppe 20-30% på en god melding!:slight_smile:

6 Likes

Får vi publisering før q1? Uansett har jeg tro på PW letter litt på sløret på ståa(planer/interesse/dato for publisering) mht vacc på q1.

2 Likes

In my opinion, fimavacc alone can make the company a hot acquisition candidate, one can not imagine the magnitude of a pipeline that can be developed around this, we are talking multiple cancer indications here including those populations with high unmet needs. Fimavacc opens new frontiers in oncology for both The patients and the industry. Looking forward to hearing more on the strategy the company will follow

14 Likes

Det er sjukt deilig å nå ha noe vi faktisk kan begynne å selge i dag.
Og utrolig nok er det 50% opp til den berømmelige TERP-verdien.

11 Likes

Er det månedskiftet juni/juli analysen blir presentert?

1 Like

Man ser jo at det bare er omsatt aksjer for drøye 7 millioner i dag.

1 Like

Så fort våre «venner» og andre for tømt seg blir oppgangen bratt. Noen girede fra Netfonds benytter vel også muligheten til å ta ned litt av giringen fram til overgangen.

Nå har vi 3 jævlig gode nyheter som vi VET kommer:
Extensionstudien på tumornivå, ikke pasientnivå. Kommer på neste presentasjon.
Detaljer, numeriske, fra FimaVacc
FPD i FimaChem

7 Likes

Hegnar’s " Gladmelding fra PCI Biotech" avsluttes med status på gårsdagens kurs:

“PCI Biotech falt 2,0 prosent til 25,10 kroner på Oslo Børs torsdag.”

Det kan jo, for uinnvidde, se ut for at markedet reagerte negativt på meldingen.

3 Likes

Det blir vel den samme utviklingen PCIB fikk etter meldingen 20 des 2017. Den gang gikk også kursen en femmer samme dagen som meldingen kom for deretter å stige utover i des 17 og jan 18 til den toppet ut første gang den 11 jan 18 på kr 56,17.

Men denne gangen kan vi ikke utelukke at der kommer mer juicy nytt i ukene som kommer.

Her er det nok bare å sitte. Nedsiden kan umulig være stor i denne fra dagens nivå.

9 Likes

Kult med skikkelig stigning på en biotecaksje! Er selv ikke en del av de heldige aksjonærene, men vi trenger virkelig noe positivt fra sektoren nå! Så dette var bra!

13 Likes

Ingen ting overrasker meg lenger fra Hegnar og hans hoff av finansjournalister. De slipper den ene blemmen etter den andre og hva angår farmasi har de absolutt ingen kompetanse eller forståelse. Hans journalister er fokusert på hva som skjer innen olje, fisk, shipping og finans relaterte selskaper. For det er den gemen hop av investorer på OSE er investert og følgelig er det der han finner flest kunder til å lese FA.

2 Likes