Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg tror PCIB sakte men sikkert vi sige i fra sine norske kolleger fremover. Og levere ett produkt som forsterker kroppens immunforsvar, har naermest vaert en trylleformel ingen har loest fullt ut.

Med vaar hjelp, kan naa en rekke vaksineprodusenter verden over ta kvanteskritt fremover. Tipper PCIB vil bli ett av de hotteste biotek selskapene i verden i loepet av 2019. Saa snart uhildede van der Burgh har lagt frem sin rapport, vil dette ta av i stor stil.

7 Likes

Hva synes du om resultatene da?

3 Likes

Investtech altså…sa ikke de selg for et par dager siden?

En tilnærmet horisontal trendkanal er brutt opp på
mellomlang sikt. En fortsatt sterk utvikling indikeres, og PCI Biotech Holding har nå støtte ved eventuelle reaksjoner ned mot trendlinjene. Kursen har også brutt et motstandsnivå og gitt kjøpssignal fra langsiktig trading range. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 28.60 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 28.60 kroner ved reaksjoner tilbake. Positiv volumbalanse indikerer at kjøperne er aggressive mens selgerne er passive, og styrker aksjen. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som kan være et tidlig signal om innledning av en stigende trend også for kursen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

8 Likes

Jo men greia med ta er at man legger frem hva man mener signaliseres ut i fra trekk ved chartet.

Når forutsetningene på chartet endrer seg så må også konklusjonene endre seg.

3 Likes

investtech er no færbajnna skjit! Kjøp når de skriver selg og motsatt.

Nå skal de vel backtrade pcib ut av “hold deg unna” porteføljen.

2 Likes

Litt interessant å høre hvordan menigheten her håndterte dagens oppgang.

Har du økt, redusert eller har samme antall aksjer som du hadde i går, 2.mai?

• Økt
  • Redusert
  • Samme antall

0 stemmegivere

1 Like

Uten å kunne noe særlig om TA så er det vel logisk at de endrer synspunkt hvis trenden endrer seg. Så ar de mente noe annet i går kontra i dag, gitt endringene de har sett, er vel innafor.

1 Like

Er mange som virker litt snurt over at teknikere våger å påpeke at en aksje er i nedtrend.

Man burde heller bruke energien på å følge med på når nedtrenden brytes.

5 Likes

beklager men ikke ett snev av fornuft i det resonnementet der!

Meldingen idag sier Successful clinical translation of the fimaVacc technology
a clear enhancement of both CD8 and CD4 T-cell responses and an improved CD8 T-cell functionality after vaccination at tolerable dose levels.

• FA artikkel imorgen :ok_hand:
  • Q1 på onsdag - med flere triggere
  • FimaChem update RELEASE studiet - FPD - Asia update
  • FimaChem extensionstudie update - ascopal effekt? overlevelse data
  • Fremføring/publisering av fimaVACC dataene i sin helhet av Leiden,er imminent
  • FimaVACC klar for utlisensiering m/ upfront payment
  • Ingen emisjons risiko de næremste årene 350 mill på bok
  • Mcap på kun rett over 1 milliard NOK

En reprising av PCIB nå med 2 salgbare produkter iform av FimaVACC og FimaNAC, samt registerings studie med innlagt interimavlesning med AA for FimaChem er på plass.
En ny Mcap på 5 milliarder er ikke mye, tenker jeg!

17 Likes

PCI

3 Likes

Jeg har fått medhold av fruen til å tilegne 2000 nye aksjer på mandag. For en trivelig tid. Jeg tror vi er vitne til at den perfekte storm bygger seg opp. Jeg håper i hvert fall det.

12 Likes

Den fruen bør du passe godt på!
Min frue ble dritsur hver gang jeg tenkte på børs. Hun er nå min x-frue :rofl:

6 Likes

Hva skulle du ha gjort hvis fruen hadde sagt nei? :grinning:

1 Like

Jeg hadde mast litt og sagt til henne at du vet at magefølelsen min aldri tar feil, også hadde hun sagt greit. Jeg har mast meg til 10.050 aksjer hittil og er godt drillet i gamet. Jeg har nettop gjort det igjen. Og ved hjelp av alle artikler og alt som hun nå ser, så blir det lettere.

8 Likes

@jaxi

Veldig bra🤘

Vi tenker tydeligvis ganske likt mtp investeringer. En fin bekreftelse da jeg ikke vanker i «miljøet».

Tror på helvetes bra avkastning på sikt her (og i Smoltek og Photocure).

Lykke til, og god helg!!

6 Likes

Investtech. Farlige og fullstendig feilaktige anbefalinger! Les hva de mente i april:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Analytiker-frykter-kursfall-anbefaler-salg3
Ikke minst flg. utsagn om at PCIB “er inne i en negativ utvikling” var en opplagt villedende generalisering.

Eller hva synes dere om dette:
“Analytikeren minner om at fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende.”

3 Likes

Gjorde samme øvelsen for Photocure for noen dager siden. Det nærmer seg kvartalspresentasjon igjen og da kommer spørsmålet: Selge eller ikke selge i forkant?

Dette diagrammet viser prosentvis endring fra forrige close på dagen hvor kvartalspresentasjonen er holdt. Med forbehold om feil da jeg har manuelt gravd frem datoene for presentasjonene fra gamle børsmeldinger. Dessverre er det noen hull i dataene jeg finner på https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/PCIB.OSE/overview så derfor er noen av kvartalene ikke med.

QUIZ: Hva skjedde ved Q2 2017 presentasjonen? :smiley:

12 Likes

Kjenner du til andre teknologier som forsterker effekten og i hvilken grad?

Som Jeg forstår fra fimaVacc preklinisk ble det brukt fimaVacc sammen med Hilthanol og uten. Fikk best effekt sammen med Hilthanol.

Kontrollgruppen brukte Hilthanol.

2 Likes

Noe som betyr at fimaVacc resultatene er bedre enn det beste som tilbys paa markedet idag!

7 Likes