Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Takker så mye Sjog

1 Like

Blir spennende å følge kursen i morgen. Tipper endel har fordøyd, og forstått, innholdet av meldingen. Endel begynner muligens også å forstå potensialet.

«Kontorstol» sitt innlegg burde vært pensum for de som vurderer kjøp/salg av aksjen.
«Garderobemannen» på HO ligeså.

Dessuten har vi NAc i bakhånd. RXI har allerede bekreftet synergier. Tviler på at molekylene til BioNTech og Topp10 er noe særlig anderledes, og ikke fungerer.

Tsunamien kan komme fort nå. Hold på hatten!

10 Likes

Det var ingen gave for de som hadde kjøpt aksjer for rundt kr. 50 like i forkannt av publiseringen av emisjonen. Men nå tror jeg veien tilbake til 40-50 kroner er ganske kort. Og da blir alle glade igjen :slight_smile:

5 Likes

Jeg ser store likheter med 20.12.2017. Også da gikk kursen ca 20% første dagen. Deretter steg kursen i byks oppover, omtrent daglig, avbrutt av noen roligere dager. Det vi kan lære av dette er at gode meldinger ikke fører til en øyeblikkelig reprising. Men en 20-prosenter slik vi fikk fredag fører til at aksjen kommer på radaren til vesentlig flere enn menigheten.
Dette er helt avgjørende for en aksje som Pcib. Omsetningen har tørket helt inn fordi det har vært omtrent null påfyll av frisk kapital.

Dette vil endres nå.

I tillegg har vi emisjonen som har holdt en klam hånd over aksjen.

Det kan nå bli en dobbel ketchup effekt- ny interesse for aksjen gir tilflyt av ny kapital, samtidig som eksisterende aksjonærer fatter håp og strammer igjen på salgene(hvem vil ikke være på neste kursrakett?).

Jeg ser ikke bort ifra at aksjen kan gå russiske prosenter både mandag og tirsdag. Hvem vet, kanskje 40-tallet og TERP er innen rekkevidde allerede kommende uke?

19 Likes

Bare vi blir kvitt disse hollenderene, så tørker nok selgersiden fort opp.

6 Likes

Ser ikke bort fra at våre «venner» nå blir værende med resten av beholdningen. Pga deriskingen.
Men hvis de fortsatt vil ut kunne det vært gjort på 2 slike dager som fredag. Dvs at de kan være ute allerede i morgen hvis omsetningen blir nogenlunde lik fredagens.

Bare vi ikke får Folketrygdfondet inn på eiersiden, så er jeg happy :smiley:
Sånn sett er jeg glad emisjonen var fortrinnsrettet

3 Likes

Kan vi også håpe på at flere investorer vil inn når FPD kommer…det er mange som har i statuttene at de ikkje investerer i selskap som ikkje er i siste fase (III/PF2)?

Lothian

2 Likes

Et annet moment er at de som kom inn på fredag kom inn på 29 eller over. Så ingen av de helt nye aksjonærene bør føle en trang til å selge med det første.

Spennende tider. Kan vi for alvor glemme den triste emisjon og tida etterpå og fokusere på den spennende forskninga? Caset er forskningsmessig bedre enn noensinne. Ikke glem det.

5 Likes

Spennende periode fremover nå. Det som ihvertfall er veldig betryggende er at finansieringen allerede er på plass. Vi slipper med andre ord å ha det hengende over oss på en lang stund. Finansieringen hadde vi vell ikke akkurat på plass tilbake i 2017.

6 Likes

På fredag handlet det for 14 mill kr i PCIB. Ikke et volum å skryte av, men spennende vil det bli å se utviklingen videre.

Selv håper jeg på at kurs oppgangen lar vente på seg… Ikke lenge til feriepengene kommer :wink:

1 Like

Med de fremgangene selskapet har hatt den siste tiden blir kursutviklingen dag for dag og uke for uke mindre interessant for meg. For den som er en elendig trader vil støtte- og motstandsnivåer på 33,35,37,40 osv bare være mellomstasjoner. Nå er tiden kommet for å låse aksjene ned i skuffen og kaste nøkkelen, For at man ikke skal risikere å få et anfall av høydeskrekk hvis kursen skulle gå opp for mye må man i tillegg klistre på en lapp hvor det står: Må ikke åpnes før 2021, eneste unntak er et oppkjøpstilbud.

9 Likes

3-gangen fra 4/12/2017 til 12/1/2018. Legg merke til det voldsomme løftet 5/1 og 8/1. Ganske lenge etter meldingen kom.

Kan meget vel gjenta seg, fundamentalt er selskapet i dag i en helt annen shape og som det er nevnt fullfinansiert i 3 år.

8 Likes

Krakkemisjoner i biotek av Garderobemannen.

8 Likes

Garderobemannen er helt sjef!!!

:brain: :ok_hand: :brain:

5 Likes

Er det sant at på fredag hele DNB handel var nede, hvis ja, hvordan skal det på virke imorgen handel? Noen tanker?

3 Likes

Pål Kristian Selbo, som nå jobber hos Oslo universitetssykehus og tidligere jobbet i PCI biotech i over 7 år, deler ihverfall sin optimisme både på Twitter og LinkedIn.

«Fantastic news! It is so great and motivating to see that it also work in humans.»

«Fantastiske nyheter». Veldig godt å få dette bekreftet også av en som kjenner teknologien veldig godt.

8 Likes

Dette var ingen overraskelse sett ut fra det svært negative innlegget du hadde på fredag. Heldigvis er du i et mindretall som forsøker å bruke forumet til slik egennyttig manipulering.

10 Likes

Det at de nå kan lande en lisensieringsavtale anytime gjør PCIB til en het potet fremover. Ingen vet når den første avtalen landes, men Stuffers ga uttrykk for at den ville kunne landes i løpet av (svært) kort tid etter PoC, som vi nå har på plass.

Det blir særdeles spennende å se utviklingen de neste dagene. FimaVacc har potensielt svært høyt potensiale, og nå er vi altså der vi drømte om for noen år siden, med mulighet for gode avtaler. De som har fått med se endring av ordet “promising” til “successful” i børsmeldingen, forstår rekkevidden av torsdagens melding. Vil storfiskene øke i tiden fremover? Aasen handler på bakgrunn av sannsynligheter, og har kanskje lyst på flere billige PCIB-aksjer(Han nevnte for ca. halvannet år siden at han var overrasket over at det fortsatt var mulig å kjøpe billige aksjer på 20-tallet, og de er relativt sett enda billigere nå med den deriskingen som har vært siden).

Spennende dager i alle fall fremover!

16 Likes

Ja, ikke alltid man får høre den tonen fra Per W.

Fra Q4:

• High bar set for induction of CD8 T-cells – notoriously difficult to
    induce responses in man with selected vaccine antigen

Fra melding:
The final data confirms these results, showing
a substantial increase in number of T-cell responders to the HPV peptides

12 Likes

Ja. Dnb var nede fra start og frem til ca 1610. Kan ha vært oppe litt tidligere. 1610 var da jeg kom inn.

Selv om DNB er størst. Så er de ikke dominante.
5 år gamle tall sier ca 10% av omsetningen.
Men jeg regner med at andelen av nordmenn som handler gjennom DNB er større en omsetningsandelen de utgjør.

Så kanskje 15-20% av potensielle handlende fikk ikke gjort noe gjennom DNB før langt utpå dagen om de var interessert.
Men andelen blir mindre igjen om man tar med de som har flere kontoer og skulle kjøpe.
Så derfor var jo andelen av potensielle selgere i større grad enn kjøpere holdt tilbake :face_with_hand_over_mouth:

3 Likes