Har man ledige midler er det en rimelig åpenbar strategi👍🏼
Mitt beste svar til det er “Velkommen til Biotech”, Var selv på presentasjonen og det som ble presentert var gullende godt. Kanskje noen mistet hatten sin pga. at extension studie responsen ikke var på linje med f.eks. kohort 3/4, men hadde folk satt det i sammenheng med hvor sterk sykdommen var blant pasientene som var med i extension studien, så burde det vært helt tvertom. I forhold til alvorligheten blant pasientene så er det egentlig ganske utrolig at det fortsatt er vesentlig bedre enn hva vi ser i dagens standard behandling.
Og som Investor nevnte så vedrørende Asia, så slik jeg forstod det han sa så vil de etter alt og dømme komme med informasjon rundt hva strategien blir fremover. Han snakket om at det er snakk om hvordan de skal gå inn mot markedet, og ikke om de skulle inn i markedet, så jeghenger meg på tolkningen om at de kommer til å komme inn på det asiatiske markedet på en eller annen måte.
Vil ikke OS bli vesentlig bedre enn 14mnd i extension studiet? Og OS i ABC-02 ble ca 12 mnd. Det er fortsatt 3 som lever. Mao gode data mtp syke pasienter i extension. Nå vet vi ikke hvor syke pasientene i ABC-02 var, men sikkert ikke verre enn snitt 8cm tumor. Uansett vil OS bli vesentlig bedre enn SOC ser det ut til.
Ja, blir jo tydelig dette. Fortsatt viser resultatene om og om igjen at pasientene lever lengre med fimachem behandlingen. Det begynner å bli ganske bra med data også nå.
Neste kvartalspresentasjon skal de også komme med mer informasjon om strategien videre med fimavaccc. Kan bli utrolig spennende fremover. Jeg begynner å bli rimelig bra optimist i forhold til at tålmodighet her kommer til å gi bra med avkastning. For en teknologi de sitter på.
En kan virkelig lure på prisingen av biotek. NEL har steget 1000% på 5 år og prises til 10 milliarder i dag.
PCIB fremdeles litt over 1 milliard.
Småpenger mao.
Lothian
Husk spørsmål til Per og Ronny via @Inwentor til dagens Radium podcast. Jeg har sendt følgende:
Jeg har et spørsmål til Per: Dere har endret definisjonen av starten for RELEASE-studien og tilhørende børsmelding fra “first patient dosed” til “enrolled”. Hvorfor denne endringen så kort tid før oppstart? Onde tunger vil ha det til at det er gjort for at dere skal klare å holde guidingen om oppstart H1
Ja, jeg er enig i dine betraktninger - dette virker etterhvert svært lovende.
Du burde vel kalt en spade for en spade og sagt at det faktisk er du som spekulerer i det. Altså onde tunge😜
Jeg postet spørsmålet mitt her nettopp for å annonsere at jeg er den onde tungen dersom spørsmålet blir stilt @Jubel
Lurt det, for så vidt godt initiativ polygon. Men er vel ikke problematisk å tilkjennegi seg selv som den onde tunge overfor PW og co. Tror de fleste allerede har skjønt det. Lener meg på Bra Britt med flere over som allerede har svart deg og tar dette under semantikk. Men gå til kilden for svar er aldri feil.
Det er likevel en forutsetning at du stoler på avsender av kommunikasjon. Hvis ikke er det uansett fånyttes når du får svaret fra PW. Tilnærmet alt kan vri og vendes på. Og det er fritt valg å gjøre det. Spørsmålet er hva slags verdi det gir deg om 1-2 uker endring i Chem. Utgangspunktet er da at man ikke bør være biotek investor.
Kan det være at noe av dagens fall skyldes at man forventet artikkel fra van der Burg i nær fremtid? Det var forventninger om at hans artikkel skulle bli en verdenssensasjon. Dette er nå utsatt på ubestemt tid, og mye mulig ingen verdenssensasjon. PW fremla mye av det man forventet van der Burg skulle presentere, og brodden er tatt fra en eventuell presentasjon. Kanskje van der Burg ikke kommer til å presentere noe, og han bare har fungert som en rådgiver. Jeg ble i hvert fall skuffet over dette, men håper fimavacc fortsatt kan fremstå som en verdenssensasjon. Kanskje van der Burg skal skrive mer inngående om hele Pcibs teknologi, og man venter på evt. patenter og/eller fimanac-resultater.
Det blir i overkant offensivt å skrive “jeg tror at grunnen til at det er gjort er for at dere skal klare å holde guidingen om oppstart H1”. Det tror jeg du skjønner om du tenker deg om.
Men jeg kjører på jeg - spørsmål 2 sendt til @Inwentor :
Når van der Burg presenterer den endelige analysen fra FimaVACC fase 1 en gang til høsten i et tidsskrift eller på en konferanse er det over et halvt år forsinket i forhold til det som ble guidet i november i fjor. Er årsaken til denne betydelige forsinkelsen Leiden alene, og at analysearbeidet har tatt vesentlig lenger tid enn antatt, eller er det forhold eller beslutninger som PCIB selv har rådd over?
Ikke offensivt det, bare ærlig. Og det etterstreber du fra PW også…
Er det forsinket? Har du ikke fått med deg data som ble presentert i dag om fimavacc. Igjen det stemmer ikke med forsinkelse. Hvor tar du det fra?
Ja. Store forskjeller på overprising/underprising i forskjellige selskaper.
NEL har gått opp over hele prisen på PCIB idag.
Pcib er sågodtsom fullfinnansiert for å få et godkjenningsvar på gallegang om noen år. Og i mellomtiden kan/vil vac og nac gi inntektsbringene avtaler nesten uten kostnader for PCIB.
Mens Nel trenger i fremtiden litt mere penger for å rampe opp en enda høyere produksjon, som de også må nå kostnadsredusksjonsmål på før de tjener penger på. Sett i sammenheng med nåværende MC.
Potensiell Driftsmargin i fremtiden er jo også natt og dag.
Nel 5-20%. Pcib aner ikke, men kanskje 30-70%. Uansett, starter omtrent der hvor potensialet til Nel slutter.
Forskjellen er trend skapt av agressive kjøpere.
Jeg stoler fullt og helt på det PW skriver og sier. Men du leser jo ikke det som blir skrevet @Jubel, hverken her eller i presentasjonen fra selskapet, og da blir alt veldig vanskelig. Som jeg tidligere har skrevet så sa PW i dag morges at Burg presenterer sin endelige analyse etter konferansen i Boston i sommer som vi allerede vet om. Dette kom fram i Q&A delen på slutten.
Det ble tydelig gjort rede for dette under dagens presentasjon. Dataene ble predentert indag, men på en måte som gjør at de ikke står i veien for en konferanse. VdB vil presentere dataene i høst på en konferanse. Det vil også presenteres noe i Boston i mnd.skifte juni/juli - husker ikke hva messen heter, tror det er en PDT greie. Dataene blir presentert på en messe Pcib mener er stor nok til at de får ordentlig buzz rundt dataene. De tenker marketing, det er smart. Så dette kommer til å smelle, det gjorde det forsåvidt også i dag.
Per sa at dataene de slapp i dag, er mer enn nok til st potensielle lisensavtaler kan inngås - før VdB presenterer de.
Da tror jeg at jeg sier som noen over har svart deg på tidligere. Da er vi enig i å være uenig.
Men det er altså presentert data fimavacc i dag både slider og muntlig.
I spørsmålsrunde fikk du også svaret på spørsmålet ditt:
En stilte spørsmål: vil selskap måtte se in depth analyse fimavacc for å forstå om dette er interessant? Eller er resultatene presentert i dag nok?
PW svarer: dette er altså in depth analysen! Det er snap shot av fimavacc resultatene, men det inkluderer alle analysene vi har gjort.
Dataene kom i dag. VDB skal presentere på en konferanse (ikke tidsskrift) i høst, og vil gå dypere inn i tallmaterialet
Det. Men toppdata kom i dag - og de er helt nørd bra. Det er tilgjengelig informasjon for BP og alle som er interessert, og selskapet har dialog med potensielle lisenspartnere på VACC.