Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hello folkens!

Hvis man har svulster på 8 cm i diameter kontra 4 er det en enorm forskjell.

Formelen for volumet av en kule er:
V= 4x (radius opphøyd i tredje) x pi / 3

Hvis svulsten hadde vært kuleformet får vi da en svulst på 33.5 kubikk Centimeter ved en svulst på 4 cm i Diameter

OG

Vi får hele 268 kubikk centimeter med en Diameter på 8cm

En vanvittig forskjell

Vi snakker altså om svulster på opptil en kvart kilo i gallegangen. At disse i det hele tatt var i live når man opererte er smått utrolig.

16 Likes

Jeg haaper det ikke kommer noen Vacc avtale foer Mr. van der Burgh har presentert sine resultater, og hvor gode de virkelig er har blitt omtalt i diverse pharma tidsskrifter, og har sunket inn hos BP. . Forhaapentigvis har vi kommet dit foer oktober en gang. For. Foerst Naar denne kunnskapen er paa plass og en hel pharma verden snakker om potensialet til fimaVacc, vil avtalepriser eller ett eventuellt bud bli paa ett riktig nivaa. Saker og ting maa modnes for aa bli gode;-))

5 Likes

Barneskirenn dette

Vi ser at Hiltonol er registrert på over 100 kliniske studier.
https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=&term=hiltonol&cntry=&state=&city=&dist=

Er det virkelig noen som tror at ikke FimaVacc skal bli med på en haug? Når det er utrolig mye bedre.

15 Likes

Yes, hva vil alle disse gjoere, naar de finner ut at de kan jobbet med en leveringsteknologi som gir de mye stoerre sjanse til aa lykkes?

5 Likes

Holder en knapp på at Glein ikke tror det

2 Likes

Det ble sagt i dag av Per at det blir på en konferanse, underforstått, ikke et tidsskrift. Han sa også «autumn». Sept,okt og nov. er pr. def. høst måneder, så antar vi får det da. Han kan bomme på guiding, men han het hvilke konferanser som er når - og Burger’n vet hva som skal til for å komme mer. Jeg tipper de har ganske god kontroll på deltagelsen.

10 Likes

PW opplyser at BP har det de trenger for å ta aksjon innen vaccen og videre så opplyser han at de har ikke sittet på hendene uten å forberede what to due dersom vellyket

På den andre siden pleier jo BP å forlange rådata…

Uansett så er dagens gjennomganger helt utrolig gode.

5 Likes

Kan bli penger av det her!:wink:

7 Likes

Dagens nedgang skyldes nok en kombinasjon av skuffelse hos noen og at enkelte aktører benytter seg av dette til å presse kursen unaturlig mye ned.

Og årsaken? Per Waldays manglende evne til å treffe med guiding.
Det er svært ødeleggende for aksjekursen, i det korte bildet, at van der Burgs/Leiden-teamets presentasjon er flyttet til H2.
Dette, mer eller mindre alene, er årsaken til dagens nedgang, tror jeg.

Bortsett fra dette er alt strålende. Vacc-resultatene virker helt fantastiske, og dagens kvartalspresentasjon var meget solid.

4 Likes

Tja hva skal en tenke om det her? Om disse fimaVacc resultatene er så gode som mange skriver her idag, så burde vel dette komme frem i flere vitenskapelige blader osv.

Alt PCIB presenterte idag er jo fritt vilt for publisering. Så får vi se da hvor attraktive disse resultatene er.

Arctic burde vel også komme med en oppdatering og nytt kursmål.

1 Like

Jeg vil slett ikke utelukke at du kan ha rett i dette, @Durable.

Ja, “aksjemarkedet” er et underlig sted i verden. Her får vi en glimrende konkretisering av hvor godt fimaVACC virker - med tall og figurer og ellers verbalisert på en svært tilgjengelig måte. Alt mye mer konkret og begripelig enn hva i hvert fall jeg hadde venta meg.

Og så går mange (nok) aksjonærer inn i djup depresjon over at prof. Sjoerd van der Burg først vil presentere helheten og de minste detaljene på en vitenskapelig konferanse til høsten. Jeg gadd vite hvor mange av de “deprimerte” - og for den del de aller, aller fleste av øvrige aksjonærer - som har immunologifaglig kunnskapsgrunnlag til å følge og ha utbytte av en slik konferanse.

For egen del er jeg svært tilfreds med at vi allerede i dag fikk så konkret og tilgjengelig informasjon som vi fikk - og sjølsagt aller mest at PCI-teknologien synes å være fullstendig overlegen eksisterende beste løsning.

17 Likes

Podcasten avsluttes med en oppfordring til å følge med på kommende lørdagsrevyen, kan vi drømme om en reportasje om Fimavacc?

11 Likes

Mest sannsynlig en reportasje om radforsk/Radiumhospitalet.

3 Likes

En bør ikke legge så mye vekt i hvorfor kursutviklingen er som den er. De argumentene som kommer ut av en eventuelt analyse vil mest sannsynlig ikke være riktig…

Viktigste er å vite selv hvorfor man ønsker å være aksjonær i PCIB og hva er DIN pris på selskapet.

Mener du at PCIB er verdt 50 kr, så er dagens pris en mulighet og du har funnet en aksje som er underpriset (Etter din mening).

Det er slike aksjer vi ALLE ønsker å finne :wink:

3 Likes

Tenkte å forsøke å redegjøre for hvordan jeg oppfatter dagens presentasjon. Jeg syns ikke at det som legges fram er sub-par, problemet ligger i hypen og de vedtatte sannhetene som las slå rot inne på disse trådene.

Lenge har det blitt sagt at dobbel behandling betingelsesløst må gi bedre resultater enn man har sett i cohort IV. Dette har blitt en av disse sannhetene. Svakheten i disse dataene ligger i pasientantallet som fremdeles er lavt, men dette vil utjevne seg over tid. Dagens oppdatering, syns jeg, viser at data fra cohort III og IV sannsynligvis ikke er representative for effekten man vil se i populasjonen man forsøker å behandle. Extensionstudiet har nok skuffet markedet, og jeg viser da spesielt til disse to slidene:

1. I extensionstudiet klarer man å rekruttere 7 pasienter før man nå offisielt stenger studien. Har organisasjonen nok driv til å fylle release-studien innenfor tidsfristen?
  2. mOS i extension ser ut til å ende på ca. 14 måneder, som jo er langt lavere enn det man så fra cohort IV. Dersom man slår sammen data fra cohort IV og extension vil man få en riktigere pekepinn av hva chem kan vise til i en enda større populasjon. N gjør datasettet sårbart, og formidable data fra extensionstudiet ville kastet mye tvil til side. Det gjorde de ikke.

Videre så tror jeg data fra extensionstudiet viser at dose valgt for release ikke automatisk gir like gode resultater i pivotalstudien som man så i CIII og CIV, og at man 2) ser tilnærmet like utfall fra cohort 1, 2 og extension. Dataene har, etter min mening, blitt mer usikre enn de var når cohort III og IV tronet alene, samtidig som de har blitt sikrere ved større N:

For å gå videre til release-studiet, så tror jeg at man også her har en del som kjenner på skuffelsen. Vedtatte sannheter er at myndighetsgodkjenninger foreligger i langt flere land, og følgelig har det oppstått forventninger om at man har flere aktive sites. Fasit er 2 aktive sites pdd, noe som er langt under det jeg tror mange forventet:

At man i tillegg endrer på ordlyden i hva ‘‘oppstart’’ innebærer er særdeles uheldig. Jeg har gitt PW kudos for å være klokkeklar tidligere på at oppstart betyr FPD, men har nå i mai 2019 gått over til å skrive at oppstart defineres som ‘‘first patient enrolled’’. Sett i lys av tidligere forsinkelser tolker jeg i mitt stille sinn dette dithen at man ikke rekker å behandle første pasient som forespeileti løpet av 1H 2019.

Om jeg ikke husker helt feil skulle man også få en avklaring rundt sites i Asia i løpet av 1H19, uten den informasjonen forelå i dag. Som man sa på konferansen: man vil komme tilbake til dette mot slutten av årets første halvdel, så da må det rett og slett komme som en egen melding.

Til tross for en positiv vacc-melding, så mener jeg fremdeles at det er chem som er selskapets hovedfot og står for mer enn 90% av verdsettingen.

For å oppsummere tror jeg usikkerhet har oppstått som følge av extensiondata som sår tvil om de to foregående cohortene, samtidig som det demrer for mange at man står i mai 2019 uten FPD(nå FPR?) med tre år frem til en interimavlesning - mai 2022 er langt frem for mange.

19 Likes

Beste er å ikke lytte til så mange “lekmen” analyser men forholde seg til selskapets egne forklaringer slik som fra q1 og radium podcast…

4 Likes

Så lenge selskapet faktisk sørger for et behov hos aksjonærer og potensielle aksjonærer for “lekmen” analyser, så vil diskusjonene på forum som dette ha sin berettigelse og nytte. Dessuten har vi faktisk ganske mange bidragsytere her som kan tolke og vurdere på godt faglig grunnlag.

5 Likes

De kan selvfølgelig stemme at disse 2 cohortene ikke er representative, gitt at vi nå har fått 1 cohort til som antyder noe annet.

Man kan jo i og for seg snu på det også. Gitt at i extensionstudiet hadde pasientene i snitt dobbelt så store tumorer. Man kan like fint si at det er denne cohorten som er misvisende og ikke de to andre. :slight_smile:

FimaVacc resultatene er fantastiske.

Du har rett i at det er flere som er urealistiske og kun ser skyfri himmel og vrir alt positivt. Heldigvis har vi også folk som fungerer som en likevekt til dette og kun ser en mørk himmel, skyer og vrir alt negativt. Thihi :wink:

6 Likes

Ja, det kan man for all del gjøre. :slight_smile:

Det relevante her er å få ut av dette studiet data som slår ABC-02-dataene langt ned i støvlene. Uten at jeg har gravd så fryktelig mye i det, så vet vi lite eller ingenting om opprinnelig tumorstørrelse fra ABC-02. Jeg syns det var et forvirrende parameter å dra inn når man ser på extensiondataene.

1 Like

Når det kommer til å slå ABC-02 ned i støvlene, så er man jo allerede der. Men dette må selvfølgelig bevises i PV2.

De opplyste jo for tidligere cohorter om gjennomsnittlig tumorstørrelse, 4.1cm om jeg husker rett. Derfor synes jeg ikke at det er så rart at de også viser til dette på extensionstudiet. Det gir litt mer kjøtt på beina når man skal sammenlikne cohortene mot hverandre, når man vet at pasientene i extensionstudiet var langt sykere.

Tumørstørrelse sammenliknet med ABC-02 vet ikke jeg noe om heller.

2 Likes