Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tror nok også at en eller flere større har kastet kortene. Tradingsmuligheten som var med fimaVacc og kvartalsrapporten er nok i ferd med å lukke seg tipper jeg. Skal man gjette på at aksjen vil være i intervallet 25-29 til eventuelle nyheter kommer?

Jeg tror det er viktig for psyken, humøret, livsgleden at man sitter i pcib og andre aksjer med et investert beløp som man er konfortabel med. Børsen kan være volatil, større aksjonærer kan kaste kortene, andre større kan komme til, slik at i en aksje som pcib kan svinge mye. Da er det greit å tenke på det fundamentale som bør være din begrunnelse for å være langsiktig investert i pcib. Det blir medisin, sa snøffelen for lenge siden tror jeg. Og det tror jeg gjelder fortsatt.
Kanskje tar det litt lengre tid enn det de største optimistene her tror, men medisin blir det nok.
Og så har vi en gigantisk joker i fimaVacc da. La oss ikke glemme den, selv om markedet ikke tror noe særlig på den.

4 Likes

Blir spennende å se eierlister for neste uke.

2 Likes

Da det gjelder kursutvikling vil jeg tro at det nesten er uungåelig at ikke FimaVacc blir fanget opp av noen som forstår caset.

2 Likes

Vel, jeg ser på dette som et problem, så hvis det er enkelt å bli kvitt problemet synes jeg absolutt at tiltak bør iverksettes.

Den unaturlige lave akskjekursen kan true riktig verdsetting av selskapet dersom det skulle komme et bud fra Big Pharma.

1 Like

I prinsippet er jeg enig med deg, utrolig hvis ikke noen har lyst å teste dette ut mere.

Men jeg synes fremdeles det er utrolig at pho ikke fikk partner på Cevira eller at Cysview ikke er SoC, så jeg tar ingenting for gitt i denne bransjen.

3 Likes

Det er et interessant spørsmål. Jeg har den strategien, og har innrettet meg deretter. Jeg kjøper noe, selger aldri. Men har endel. Målet er flest mulig aksjer innen 2021/2022. Min plan er altså å sitte i dette selskapet til A) forskningen mislykkes og verdiene mine forvitrer, B) selskapet blir kjøpt opp og jeg innløst, eller C) selskapet tar en Genmab og fortsetter på egenhånd med en kursutvikling som gir mulighet for å selge seg ned på vei oppover om man ønsker seg midler til annet.
Jeg tror ikke lenger at scenario A er sannsynlig, og det gjør meg enda mer steil. Det er litt frem i tid og det er et binært case. Men hva vi har sett av eksempler på verdi et slikt selskap kan generere i form av å bli oppkjøpt eller kommersialisering på egenhånd, så tåler jeg å vente.

11 Likes

Min forståelse er at dette skjer allerede:)

2 Likes

Jo så absolutt.

Men tenkte her kursmessig. At andre vil bruke det i studier er 100% sikkert. :+1:

3 Likes

Det rare er…hvorfor finnes det ikke kjøpere?
Du kan jo nærmest bestemme kursen med 10 kr.
Aksjemarkedet fungerer vel knapt under slike betingelser.

2 Likes

Kastet kortene etter fenomenale vacc resultater… Jaja godt folk er forskjellige.

Finansiering paa plass, firmachem ser ut til gruse SoC(som fvacc allerede har bevist), samt Nac med gode muligheter til suksess som litt krydder paa si.

Blir uhorveligt spennende og folge med paa hva Per og Co gjor med gullegget Firmavacc

3 Likes

Ahh, nettopp - leste litt kjapt:) Men ja, det også - altså, kursen er en joke.

3 Likes

Ja det gjelder å få frem at dette har en stor økonomisk verdi for pcib og ikke bare innovativ forskning. Når man ser hvordan det går med selskapers aksjekurs når de feiler i en vaksine-studie, så burde de maximere sannsynligheten for å lykkes med å bruke fimaVacc (hvis vaksinen passer)og det er noe som de burde være villige til å betale en del for.

4 Likes

1 rød aksje på min liste i dag, gjett hvilken :slight_smile:
Hint, det er den mest lovende i min mening!

1 Like

Den største bekymringen min er ikke om PCIB kommer til å levere, fordi jeg har ståltro på de. Den største bekymringen er om det kommer et stort krakk på børsen innen vi ser interimavlesning. Det er 2022 vi skal få interimavlesning, og jeg anser det som står sannsynlighet at markedet krakker innen den tid.

Da kan man kanskje handle PCIB på 10-tallet, kanskje til og med ensifret.

Vet ikke hva dere andre tenker? Makro har mye å si, det så vi bare i går når markedet gikk ned vesentlig på en Trump-tweet.

Slike folk kan ikke holde på lenge av gangen, spesielt om vedkommende ikke sitter med mer enn : la oss si 200 til 400 tusen aksjer. I mellomtiden vil kursen normalisere seg. Har du mistanke om juks bør du melde det til børsen. Påstanden om juks bør kanskje knyttes til et mønster som gjentar seg. Etter hvert som dagsomsetningen kommer på nivået aksjen fortjener, skulle dette evevtuelle problemetbli borte.

1 Like

Hva hvis PCIB ikke var på børs, hvordan ville det påvirket din bekymring?

Jeg tror at det er så mye ledig kapital her til lands at selv om børsen skulle krakke, og om Pcib skulle falle i slike monn så er det noen som kommer til akkumulere som fulle sjømenn. Og med det holde kursen noe oppe. Jeg vil være en av de. Skulle kursen, mot kraftig formodning, falle under 20 - og nærmer seg 10 kun på makro og forskningen fremdeles går så det svinger, hadde jeg kjøpt som en fullstendig maniac, krakk eller ikke. Selskapet har lav verdi i utgangspunktet, og jeg tror at eksisterende aksjonærer ville benyttet seg meget aktivt av en så stor dipp, og at et kursfall ville blitt kortvarig.

1 Like

Får man handlet PCIB ned på 10-tallet, så vil det hentes penger og handles som en gal. Kjenner jeg meg selv hadde jeg kjøpt hele veien ned til bunnen. Før eller siden smeller det i motoren og raketten antennes. :dollar::rocket:

2 Likes

Så lenge man ikke har belånt aksjene sine og selskapet er rimelig godt finansiert vil caset klare seg i gjennom et børskrakk. Eier man 1 % av et selskap blir ikke den andel halvert bare fordi børsen faller 50 %. Så har du troen på PCIB på lang sikt ville ikke jeg bekymret meg for et krakk.

Word