Jeg er enig i grunnlaget for en slik bekymring. I slike perioder er det ofte selskaper i utviklingsfase uten inntekt som blir rammet hardest. Skulle det skje, må man jo håpe at PCIB fortsatt har tilstrekkelig kapitalbase. Synes dette uansett kommer alt for lite frem, når man anbefales til å sitte rolig i båten helt til 2022. Hadde man hatt garanti for suksess, kunne man selvsagt slappet av.
Kan nok hende at markedet har krakket før den tid, men med så lang tidshorisont kan PCIB meget vel være kjøpt opp til en høy pris eller ha gått til himmels på VACC-avtaler eller annet før et evt krakk kommer…
Alle aksjer er selvsagt utsatt for psykologien i et eventuelt krakk, særlig de som selskapene som trenger finansiering eller mister inntekter, for de er ikke bare utsatt for psykologien, men også de økonomiske realiteter ved et krakk som mindre inntekter og vanskelig finansiering. Sånn sett er vel Ca 95% av selskapene på Oslo børs mer utsatt enn PCIB.
Og det er i beste fall litt påtatt å være bekymret for PCIB, vi er finansiert godt inn i 2022, og inntekten kan ikke gå ned.
At Radforsk faktisk leser og kommenterer her inne er helt fantastisk og mega kudos til flere eminente innlegg her inne
Takk for forklaring. Det er mulig jeg er litt kort men jeg klarer fortsatt ikke 100% å forstå at det er mer sammenlignbart enn ABC-02. I ABC-02 er vel 13 pasienter direkte sammenlignbart med den pasientgruppen PCIB sikter seg inn mot. Studien som det vises til er det den samme pasientgruppen som PCIB sikter seg mot bare med større N? Tror jeg trenger det inn med teskje. Jeg skjønner jo at det er et godt sammenligningsgrunnlag når Jonas skriver og har kontakter PW!
Har kursen bunnet ut? Synes som om det er gått opp for noen at PCIB fremstår svært billig med tanke på de dataene som når foreligger for fimachem og fimavacc. .
Jeg tror PCIB vil motta avtaler med upfront payment i loepet av aaret, og etter dette vil PCIB kursen aldri se seg tilbake.
Når det skjer, skal jeg uavhengig av sesong ta med meg en kald øl ut i hagen, åpne den, og drikke den opp. Etter det gjentar jeg prosedyren, minst et par ganger.
Hvordan finner “økonomiske og vitenskapelige” tidsskrifter / aviser/mm frem til slike spennende hendelser som et lite selskap i et lite land med ny teknologi som kan sette verden
Det kan vel aldri være noen som tipser dem?
Nei , det kan jeg aldri tro.
Nei det ville være dumt om noen gjør det.
Algeta gjorde vel sitt til at en del utenfor vår andedam følger litt med på hva som skjer, spesielt i Radforsk.
Selv om en skulle tro at nesten ingen bryr seg når en ser på prisingen og ikkje minst innslaget av utenlandske investorer i norsk biotek.
Alt kan egentlig bli bedre, mye bedre.
Lothian
Fantastisk med så mange stjerneskribenter her inne, tusen takk. Mitt bidrag blir å ikke selge en eneste aksje.
Enig! Årsaken til at stjerneskribentene er på PCIB tråden er at PCIB teknologien virker være suveren og en skjult perle?!
Spm til eka i Radforsk:
Som du kanskje vet har Jonas skrevet på et forum at han berømmer gravingen til enkelte skribenter på forumet. Videre skriver han at han har gått nøye gjennom det som er funnet og snakket med Per Walday om PCIB kan kommentere dette.
Ved neste innspilling er det ønskelig at Jonas, evnt etter at han har mottatt svar fra PW, kan kommentere det som er funnet fra skribenter på forumet. Som han skriver har han allerede gått nøye gjennom dette så en kommentar fra Jonas hadde jeg, og flere lyttere, satt pris på.
Svar:
Vi tar dette i podkasten til uken.
Mvh Elisabeth
De såkalte “snille aksjene” som Hermanrud kaller de, går bra for tiden: Nel, scanship osv…
Merkelig at ikke kreftforskning med bra resultater og god finansiering gjør det bra på børs da🤔 kreftforskning må da være en god ting…
Det kursløftet vi fikk på fredag ser ikke til å ha ført til mer langsiktige aksjonærer. Jeg tror det er langt mer trading blantinvestorer enn det man snakker om. Detgjelder sikkert blant forumdeltakerne her også. Den uhøytidelige spørreundersøkelse for et par dager siden,har jeg mine tvil om. En hver er seg selv nok og foretar kortsiktige kjøp eller salg en gang mellom når dette er fordelaktig. Ikke noe galt i det men det forklarer nok at kursutviklingen er blitt så skvetten.
Det blir spennende å se hva dagsrevyen i morgen har å fortelle. Blir det kun om pcib eller biotek generelt?
Ikke overrasket over det. De aller, aller fleste investorer på OSE har fokus på aksjer relatert til olje, shipping, fisk og finans. De samme investorer anser norske farmasiaksjer som svært risikofylt der det enten går år skogen eller blir suksesss. Men hvorfor ta den sjansen når de kan gjøre penger i de andre nevnte segmentene?
Når heller ikke meglerhusene viser oppmerksomhet på farmasiaksjer så vil heller ikke finansjournalistene ha fokus på farmasisegmentet. Følgelig er vi farmasiaksjonærer å sammenligne med sopp; kept in darkness, fed by shit!!
Men vår tid kommer og jeg tror den kan være nærmere enn vi selv skjønner…
Jeg tipper det handler om Oslo Cancer Cluster, Helsenæringsmeldingen, og kanskje Radforsk er nevnt og.
Det må være begrenset med antall suppehoder som har forvillet seg inn i en aksje som Pcib. Og som selger etter den medisinske revolusjonen som FimaVacc er.
Derfor tror jeg oppgangen MÅ komme nå i etterkant av FimaVacc.
Flere og flere får vel øynene opp etterhvert som tiden går, samtidig som suppehodene vaskes ut.