Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Er litt uenig i denne Asia hallelujaen som finnes her all den tid:

1. PCIB har ODD i Europa og USA. - Ikke i Asia
  2. All regulatorisk innvirkning på studien har bakgrunn i Europa og USA

I tillegg er jeg usikker på om Asia er et rike - Snakker vi egentlig om Japan og Korea?

2 Likes

Min magefølelse på Asia er at det 45% sjanse for at en eventuell avtale skjer med et Sør-Koreansk selskap, 35% for et japansk, 10% for et Taiwansk, og 10% for et annet asiatisk land.

Sånn sett kan man sikkert si at Asia «betyr» Sør-Korea og Japan i denne sammenheng.

14 Likes

Jeg vet ikke hvor jeg har bidratt med ‘‘hallelujastemning’’.

Asia representerer et interessant marked for PCIB. Hvis flere sites kan inkluderes i studiet er det positivt i mine øyne. Jeg tror sites inkludert i Asia kan ha en strategisk betydning da det kan underlette evt. framtidig søknad om markedstilgang i pågjeldende land i Asia.

FimaChem-behandlingen kvalifiserer til Orphan drug designation i Sør Korea og Japan, men de må søke først, og antagelig med en partner.

16 Likes

Beklager Bra_britt, jeg snakket i generelle vendinger og refererte ikke til deg spesifikkt.

Det er ingen tvil om at et Asia site sikkert er positivt for fremtiden, men smaker det mer enn det koster? Jeg mener historien har vist at PCIB har en kjempeutfordring som går på å få sites til å jobbe for seg. Rekrutteringen sålangt har vært skremmende. Å inkludere sykehus langt vekk og i en helt annen kultur enn den vi kjenner fra Europa og USA er ikke vegen å gå. Selskapet bør kanalisere all sin energi på å få studien til å inkludere pasienter der de allerede er. Jeg har selv jobbet i miljø som har sites i Europa og Asia og vet at det er en kjempeutfordring å få slikt til å gå smertefritt.

Blir det medisin så kommer Asia av seg selv.

2 Likes

Ifølge DN som har Factset som kilde og er oppdatert på selveste nasjonaldagen, er nytt kursmål på PCIB kr 60 :slight_smile:

2019-05-20_09-56-46

20 Likes

Husk at dette er basert på ett enkelt meglerhus (Arctic) sin anbefaling, og de har justert kursmålet fra 58 til 60 kroner. Ikke akkurat “Breaking news” :slight_smile:

1 Like

Artic som har oppdatert analysen sin sikkert?

3 Likes

Det er sikkert store utfordringer beheftet med dette. Vi får håpe at de kan få en god lokal partner med kjennskap og kontakter i markedet som kan drive 1-3 sites uten at det koster skjorta. :slight_smile:

Virkeligheten er sikkert komplisert, og det er lett å ‘‘drømme seg bort’’ når man ser alle de folkerike landene med høy insidens av CCA. Det endrer dog ikke min oppfatning om at en liten strategisk investering mtp. framtiden i region kan være vel verdt bryet/pengene.

8 Likes

Arctic hadde vel 46 kr som kursmål etter emisjon, ref. PCI Biotech Småprat (PCIB)

30 % opp til 60 da.

4 Likes

Nei, de har hatt 58 i kursmål siden 31.10.

1 Like

De hadde 58.
45 er den teoretiske prisen de kom frem til etter alle nye aksjen blir utstedt og at rettighetene blir benyttet av eksisterende aksjonærer.

6 Likes

Noen som har tilgang som kan sjekke om de har oppdatert? :blush:

1 Like

Ja, de har oppdatert den 16.5 fra 58,- til 60,-. Kan ikke dele analysen dessverre.

8 Likes

Og kursen er på rundt halvparten. Men etter hvert som jeg forstod markedets relative lunkne mottagelse av fimaVacc ser det foreløpig ut som om håpet mitt med å stabilisere kursen på et litt høyere nivå enn før mld slår til.

4 Likes

Betydningen av Asia sites kan være BETYDELIG!

Here are some statistics for bile duct cancer in Japan, which is an area of great importance to our fimachem asset.

These are from 2017:

Incidence: 24500

Mortality: 18900

mortality/incidence = 77%

This cancer type seems to have the highest mortality rate in Japan according to the list below.

The market in Japan is bigger than US and Europe combined

Link: https://ganjoho.jp/en/public/statistics/short_pred.html

Oxo andre land i Asia som Thailand med rimelig mange pasienter med BDC diagnose. Så å nå dette markedet ville være en stor bonus for PCIB og forhåpentligvis en velsignelse for mange av pasientene.

Vår CRO «Contract Research Organization» PPD som er engasjert for å følge opp alle sykehusene i RELEASE studiet har tre forskjellige kontorer i Japan og ett i Korea blant annet. Og dermed erfaring med hvordan man utfører kliniske studier i Japan og Asia Og således være en støttespiller for vår partner i Asia.

https://www.ppdi.com/

PCI Biotech er fokusert mot igangsetting av den sentrale studien RELEASE med fimaCHEM og har styrket organisasjonen ytterligere ved å utnevne Karin Staudacher, M.Sc. som klinisk prosjektdirektør, fra november 2018. Staudacher vil påta seg operativt ansvar for PCI Biotechs pivotale studieutgivelse

14 Likes

Veldig interessant link JAXI, linken din viser ikke bare at GGK er utbredt i Japan og markedet er stort (større enn jeg har antatt), men linken viser også at krefttyper som er super match for PCI-teknologien (ref det Einarsson kaller hulroms-krefter) også har en mye høyere insidensrate enn i vesten.

10 Likes

:laughing:

7 Likes

I see now that we will have 7 clinical sites in Spain (previously reported only 2) for the pivotal study, I think this is very good news, information is taken from spanish clinical trial registry

https://reec.aemps.es/reec/public/detail.html

This information is not yet updated on https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2018-002647-29/ES where it says 2 sites (20 subjects)

35 Likes

Fantastiske nyheter, StockDZ.

VI vet jo allerede at Tyskland har 10 siter, Danmark og Norge 1 hver. Totalt har vi da 19 siter i disse 4 landene. Så vet vi at USA skal ha 9 og da er det “bare” 12 siter til fordeling på Belgia, Frankrike, Italia, Sverige og UK. Jeg er rimelig siker på at UK tar minst 5. De hadde vel mer enn det i dose-eskaleringsstudiet. Italia og Frankrike er store land vesentlig større enn Spania. Og Belgia og Sverige er begge land som har det doble av befolkning ift Norge og Danmark.

Jeg tror PCIB nå vurderer å øke antall sites for å speede opp rekrutteringen.

Skal vi tippe følgende på de gjenværende landene i Europa:

Belgia 2
Sverige 2
UK 6
Italia 6
Frankrike 6

I så fall 50 sites totalt (og det er før vi har nevnt mulige sites i Japan og Korea).

10 Likes

Bør vel komme melding om FPD snart da…:ok_hand:

7 Likes