Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Setter stor pris på om dere kan roe ned alt dette positive snakket om vårt fantastiske selskap… Jeg vil gjerne få solgt båten og kjøpt aksjer til 29kr før det smeller :star_struck:

8 Likes

tydelig at noen vil inn. Nå bør spesialinvestoren være på hugget.

4 Likes

Opplagt et unikt produkt, hvis man lykkes med å erstatte antibiotika? Resistensproblemet for historiens kanskje viktigste medisin stiger, med akselerert bruk av penicillin.

Ingen aner når denne patentsøknaden blir besvart?
Hvordan er veien videre hvis de får patentet?
Helt unødvendig spennende!

3 Likes

Det er ikke snakk om en erstatning for antibiotika, men en måte å gjøre den mer effektiv. Og dermed bruke mindre, eller muligens (er det en lege her?) mindre bredspektret.

Patentet er offentliggjort, og dermed innvilget.

13 Likes

Med de fire søylene, der teknologien tydeligvis fungerer utmerket på hver og en av dem, så står PCIB svært så stødig.
Joda, det kan gå uker eller måneder før BP kommer på banen, men vær du sikker på at PCIB er på blokken til stadig flere BP! Ikke overraskende da PCIB har et verktøy som kan gjøre underverker med medisiner som i dag har sånn noenlunde effekt. Hva kan ikke dette gjøre med inntjeningen til BP!

Jeg vil tro at flere av dem trolig ønsker å få kloa i hele PCIB. Men jeg tror nok at med den siste søylen som nå bygges inn under PCIB, så vil det være svært vanskelig og meget dyrt å få kloa i hele selskapet. I så tilfelle må man grave ufattelig dypt i lommen. Spørsmålet blir da om et BP har dype nok lommer?

6 Likes

Det var slik eg forstod det også, søkt patent i november 2017 (rettet fra 2018) og innvilget 16. mai 2019.

Intet svar fra PCIB sålangt.

Lothian

6 Likes

Hvis alt er så bra som det ser ut, hvorfor kjøper ikke BP (f.eks topp-10 selskapet i Nac) seg inn, sakte men sikkert ?
Jeg antar svaret er at det ville fyre opp lunta. Det er mer hensiktsmessig å holde seg helt ute til de evt smeller inn et bud. De har større sjanse til å få kjøpt PCIB for f.eks 300kr når kursen er 30 enn om den var 150.

PS - 300 var kun et tall. Jeg håper selvsagt på 3000 :slight_smile:

4 Likes

Æææ, hva f*** - du har rett, det er godkjent! Jeg var trøtt selv da jeg leste dette i morges. Himmel og hav🏦

11 Likes

PCIB kursmelder ikke patenter. Er bare en del andre bioselskap på OSE som driver slik sell on news.

1 Like

PCIB bare fortsetter med å levere verdensklasse resultater og får patenter i et av verdens største utfordringer antibiotika og resistens. Perfekt med selskapets konservative kommunikasjon. Bunnsolid og ikke noe tull. Resultater og patenter vil sørge for verdier, plutselig!

5 Likes

Hvis dette patentet er starten på en ny anvendelse av teknologien, og eventuelt nytt område i fimaBAC (eller noe slike) så kunne det vel børsmeldes?

Lothian

3 Likes

Fordi kursen ville gått bananas allerede med en gang noen hadde nådd meldepliktige 5%. Jeg tror den eneste måten for et stort farmasiselskap å kjøpe et selskap som PCIB, er å gjøre en avtale med de største eierne, og så offentliggjøre et bud på resten av aksjene.

6 Likes

Kjøper BP Pcib blir det etter en verdivurdering. Kursen tror jeg spiller en mindre rolle.

5 Likes

Vanskelig å si. Jeg har også tenkt litt på dette og kanskje svaret er at de tviler litt på det kommersielle potensialet til PCI, men synes resultatene er for spennende til ikke å teste det ut. Kanskje får de til noe lignende i laboratoriene deres og bruker fimaNac som en benchmark som de må slå. Jeg vet ikke.

Men jeg tipper himmelferden ikke starter i pcib for alvor før man får avtaler som viser helt eksplisitt økonomisk at noen har troen på PCI og er villige til å betale for det. Helst BP.

Er BP interessert i å kjøpe pcib legger de inn bud på hele butikken tror jeg til en saftig premie.

2 Likes

Fondsavanse, meieriet og Myrlid sitter med nøkkelen om noen skal ta grep i PCIB. De vil være faktoren som bestemmer kursen her. Og å finne BP på aksjelista, det tror jeg du skal glemme.

1 Like

Ja, nettopp mitt poeng.

1 Like

The patent is not yet granted I believe. What We have is a publication of the application which usually happens 18 months after the filing date or the priority date. In our case priority date is 11/2017, 18 months later is 05/19

It can take time and lot of amendments before you get granted a patent for your application

This patent was already discussed end of last year on TI even before the publication :blush:

7 Likes

Jeg tror det er sånn at de 18 månedene er en maksimumstid som søker kan holde søknaden hemmelig.

18 måneder er altså utgangspunktet. Man kan med gode begrunnelser forlenge denne fristen. Og man kan, dersom man skal begynne å markedsføre produktet tidligere, velge å offentliggjøre et godkjent patent tidligere (og her er vel kanskje rosinen i pølsa for oss aksjonærer).

Sjekk ut: https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2016139362&recNum=27&office=&queryString=FP%3A(PCI+biotech)&prevFilter=&sortOption=Pub+Date+Desc&maxRec=133

Publication = Granted

10 Likes

Du har nok rett i det. Hvis du ser i fliken “Notices”, ser du “Publication Kind: A1” og A1 betyr “International application published with international search report”. Det vi venter på er nok B1: Patent granted.

Forklaring på kodene finnes på https://worldwide.espacenet.com/help?locale=en_EP&method=handleHelpTopic&topic=kindcodes

4 Likes

Det du viser til er forskjellen i koder for Europeiske og Wordwide. Denne er Worldwide WO.

4 Likes