Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg tenker det er så langt Ronny kan gå i en uttalelse til en enkeltaksjonær. Det betyr ikke at dette ikke kan komme som en et nytt fima-program presentert på feks. neste Q-presentasjon.

Men det spiller forsåvidt ingen rolle hva Ronny sier, her ligger det en potensiell verdi teknologien som bør prises inn i aksjen.

5 Likes

Enig!

Men det er vel for mye forlangt mtp at Nac er priset til 0 per i dag :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Takk for tilliten. Selv om du ikkje leser dette. Du får bare leve i uvissa da :grinning:

Hint: no breaking news.

Lothian

4 Likes

Ok. Jeg mener de legger lista alt for høyt, og bryter med informasjonsplikten de har som børsnotert selskap. Men fint at du skrev en mail da, sånn at de skjønner at dette nå blir diskutert.

2 Likes

Greit nok å være forsiktig og ikke skape unødige høye forventninger i markedet. Men faktum er at selskapet har søkt om patent og det har de neppe gjort uten at der nå finnes vitenskapelige bevis på at denne teknologien også fungerer på de områdene som er nevnt i patentsøknaden.

Det er jo grenser for beskjedenhet, samtidig er det ikke overraskende at Ola Dunk harf en beskjedenhet som grender til selvutslettelse.

Eller hva med denne arbeidskaren, nordmann må vite, som hadde slitt og jobbet for samme trappeprodusent i 50 år og endelig skulle bli pensjonist. På siste dagen hadde sjefen invitert kollegaer og nærmeste familie på lunch for å gjøre stas på denne lojale medarbeideren. Og i sin tale sa blant annet sjefen følgende:" Du Jendor, du har bak deg utallige trapper i ulike fasonger! Jeg er sikker på at hadde vi kunnet stable samtlige trapper som du har bygget, oppå hverandre, så ville de nådd nesten inn i Himmelen!"
Da kommer de spakt fra Jendor, som så utilpass ned i tallerken, “nåja, da trur eg ikkje. Eg bygde no for da mesta kjellertrapper, eg.”

11 Likes

Eller det blir et tema om en uke på generalforsamlingen…

4 Likes

Nac er for kryptisk og uforståelig for folk. Bac er jo noe helt annet. Dette kan folk relatere seg til.

3 Likes

Vi vet forøvrig at leder for valgkomiteen og styremedlem følger innleggene her👍🏼 Tror ikke at mail egentlig er nødvendig, men no harm done. Allikevel, tid brukt på å besvare mail er tid vekk fra verdiskapning, slik jeg ser det.

2 Likes

Dessuten befinner fimaNAc seg i et regulatorisk hurdle enn så lenge. Er endel upløyd mark der.

“Hva skrev Ronny?
Kan ikke se innleggene til Lothian lengre”

Ikke alltid så lett å følge med når man har stukket “hodet i sanden” :smile:

1 Like

Hysterisk :smiley:

Lothian er god på bunnen, han er bare like neddunket som resten av oss

2 Likes

Er vel hodet til Lothian jeg har stukket ned i sanden;)

Noen som har topp50 for denne uken?:pray:

3 Likes

Dit skal jeg, og kan si ifra om det kommer opp. Men kutymen er å holde seg til punktene på innkallingen.

2 Likes

Jeg kan godt svare for deg:

Det kommer ikke opp.

2 Likes

Der er de som mener at en skal melde minst mulig (de seriøse) og selvsagt de som mener nærmest “alt” skal meldes (de useriøse).
Tar en photocure som eksempel så ser en forskjellen når en endrer strategi (ny CEO).
Personlig liker jeg best at en melder mest mulig:

Savner en bedre oversikt over hva selskapet jobber med totalt sett men dette bestemmes kanskje av konkuransen mellom selskapene og at en ikke vil at BP mm skal vite hva en jobber med?

Selskapet er kanskje ikke helt konsekvent da de feks.vis opplyser om crispr og abscopal effekt så det forregår nok en del i kulissene som må holdes skjult til patenter foreligger mm.

Det ville jo vært ille om BP stakk av med hele sulamitten for prisen avkun ett forretningsområde.
Er der noe å hente på å dele opp forretningsområdene med å juridisk dele opp områdene i egne selskap , eventuelt med et moderselskap på toppen?
Kunne dette vært med på å sikre at en budgiver ikke fikk 4 områder til prisen av kun et?
Potensialet pr område er jo fortsatt ekstremt.

7 Likes

I mine øyne er ledelsen og styret i PCIB hel ved. En enorm god utvikling siste årene. Resultater er gode og nå fire mulige områder for teknologien. HUGE! Tror markedet vil forstå at det som kommer av kommunikasjon fra PCIB er svært konservativ og edruelig. Verdier kan plutselig komme i kvantesprang! Fortsett med kommunikasjon som nå, de som kan biotek vet hvor gode resultatene er og hva patenter kan være verdt. Dette kommer som julekvelden på kjerringa. Keep up the good work!

4 Likes

PCIB skal til Arctic for presentasjon 28. mai KL 11 - kanskje vi vil se litt posisjonering frem til det?

13 Likes

Sånt noe skjønner stadig flere:

" Antibiotic resistance as big a threat as climate change"

Ref.

Med andre ord, det kan handle om å overleve infeksjoner som i vår del av verden de siste par generasjonene har vært regna som enkle å behandle. Den dagen ethvert kirurgisk inngrep framstår som risikabelt, ser alt plutselig svært annerledes ut.

Derfor er jeg veldig enig i at fimaBAC som framtidig produktområde vil være noe som folk flest forstår - i motsetning til CRISPR - Cas9, genredigering osv.

14 Likes

http://pcibiotech.no/filing-of-patent-applications-for-the-pci-technology-in-vaccination/

https://patents.justia.com/assignee/pci-biotech-as

går en inn på overskriftene for den enkelte så får en meget gode beskrivelser

feks

https://patents.justia.com/patent/20160199664

6 Likes