Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Enig, PCI har valgt en snever sub-populasjon, men det er ingen grunn til å se vekk ifra abc-08 eller studiet vi diskuterer her, siden de begge kan etablere en SoC i PCIs indikasjon, som forøvrig også inkluderer metastatic disease.

Fra fase III-studiet vi diskuterer her vil de også komme til å hente ut data fra pcis spesifikke populasjon.

1 Like

@anon21766851
Studiet du refererer til rekrutterer bare i USA og skal være ferdig i 2024. Ikke åpnet for interimavlesning såvidt jeg kan se.

Innen 2024 er forhåpentlig PCIBs studie ferdig, så det kan like gjerne være PCIB som etablerer ny SoC.

13 Likes

Og følger du Bismuth-Corlette indelingen som også er en klassifisering som brukes, så ser du PCIBs pasienter har et flertall med grad 4 som er den mest alvorlige:


fd

7 Likes

Jeg sa ikke at sub-populasjonen var snever, jeg sa at den var veldefinert i forhold til PCI-teknologien.

Igjen merker jeg at vi har forskjellig forståelse av betydningen av et ord. Snever er for meg ganske lite, også i prosent, og jeg mener ikke at perihilar er snever, som andel av totale antall tilfeller av cholangiocarcinomas.

Men siden vi ikke blir enig i betydningen av ord, så er det bedre å bare bruke tallene så kan folk selv vurdere, fra PCI Biotech sin 4Q16 kvartalspopulasjon:

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2017/02/PCIB-Q4-2016-Presentation.pdf

“Cholangiocarcinoma includes:
Intrahepatic tumours (10%)
Perihilar tumours (60-70%
)
Distal tumours (20-30%*)
Different incidence, pathobiology and management”

Om noe så virker kanskje single arm fase 2 studiet med addisjon av nab palitaxel til gem cis å ha gjort “et snevert utvalg” når 63% av deres innrullerte pasienter er med intrahepatic tumors.

10 Likes

Ja, kun i Murica og med over 400 aktive sites per dags dato. Jeg ville ikke lagt for stor vekt på datoen listet på clinical trials, all den tid relevante data sannsynligvis foreligger lenge før det. På samme side listes NANOs paradigme å være ferdig i 2025, for eksempel.

Edit: følgende sier meg at de forventer å ha studien innrullert i løpet av to år, med siste utsjekk av pasient etter tre års overlevelse, i 2024.

After completion of study treatment, patients are followed up every 6 months for 2 years and then at the end of year 3.

1 Like

Snever, spisset, spesifikk/generell. Dette er ordklyving, og har liten relevans for det jeg postet forøvrig. Essensen er at selv om pci kjører spissede studier kan man ikke se vekk ifra andre aktører med bredere tilnærming.

1 Like

@Stupet

Jeg tror vi er tæt på at det sker noe nå. Og mitt gjett vil være at vi får et annonceret samarbejde. PW understreget flere ganger på GF at noe kommer til å skje, og han så litt lur ut i ansigtet :blush:. Han var ihvertfall ikke i dårlig humør eller lej seg.

26 Likes

Takk FiloD

Det er en site åpen i Norge, den ligger vel i Oslo, men er det kun pasienter fra Oslo som blir rekruttert? Altså kommer det inn en på person på Haukeland i Bergen som passer inn i studien, vil den personen få tilbud om å delta i Oslo eller kjenner ikke Haukeland til dette studiet slik at denne pasienten glipper?

3 Likes

Tror mest på Bavarian, selv om de kom inn sist.

3 Likes

mye har de igjen?

3 Likes

Må nok slite med de noen uker til. Det kan bli perfekt timing i forhold til en FimaNAc melding.

5 Likes

Har fått bekreftet (på telefon) fra Nordnet, at folk fra Netfonds beholder sine vilkår derfra inntil videre ved flyttingen. Så vi vil ikke se noe nedsalg/tvangssalg i forhold til overgangen.

3 Likes

Jeg hadde deler av min portefølje av PHO og PCIB hos Netfonds, med noe belåning, men har nå flyttet ALT over til DnB og Sbanken.

Anbefaler alle å gjøre det samme, da jeg opplever Netfonds/Nordnet som noe uforutsigbare.
Helt inntil 17.mai kunne de fortsatt ikke gi meg skriftlig bekreftelse på at vilkårene ville forbli uendret, så da valgte jeg å flytte.

3 Likes

Imponerende utvikling må en si…

Begynner å lure på om vi er nærmere 20 enn 30 i slutten av denne måneden…

Lothian

1 Like

Var det enkelt å få de overført med giring? Ble de direkte overført uten noe form for kjøp/salg?
Jeg har pcib og pho på kapitalforsikringskonto hos Netfonds, men kan de overføres direkte til en tilsvarende konto hos Sbanken?

1 Like

Det var problemfritt å overføre til DnB.
Der fungerte det på samme måte som når man flytter et boliglån, slik at DnB innfridde belåningen direkte til Netfonds, med pant i aksjene. Helt problemfritt og enkelt.

Hos Sbanken var det derimot kjempevanskelig og tungvint.
Der måtte jeg først finne midler til å selv slette all belåningen hos Netfonds før porteføljen kunne flyttes over til Sbanken.
Hos dem var det helt umulig å få flyttet over noe som helst hvis det var så mye som én krone som var belånt.
Merkelig egentlig, for folk må jo ikke cashe inn flere millioner i lån dersom de skal bytte bank og flytte boliglånet sitt.

Men var det fra kapitalforsikrings konto?

1 Like

Nei, det var en vanlig standard Netfonds aksjehandelskonto, ikke kapitalforsikringskonto.

1 Like

Targovax går 25% opp på abscopal effekt —artikkel i mus. PCIB ser etter abscopal effekt in man (pågående ggk fimachem). Meget spennende utvikling for Oslo cancer Clusteret!

5 Likes

Jeg vet ikke om jeg klarer å uttrykke hvor åndsvakt jeg synes det er at PCIB kom ned til 25 igjen.

11 Likes