Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Keep the faith. This is what the market wants you to do…sell cheap. Things will turn…hopefully.

1 Like

Forresten, noe på gang i Asia (Singapore)?

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=SG243209589&recNum=1&office=&queryString=FP%3A(PCI+BIOTECH+AS)&prevFilter=&sortOption=Pub+Date+Desc&maxRec=135

Vi kan jo håpe…

Lothian.

14 Likes

Wow, bra funn! :ok_hand:

2 Likes

I biotek kan som kjent et selskap gå fra intet til himmels, hvis de lykkes, eller er i ferd med å lykkes.
Ble via en liten diskusjon med Larsmkn oppmerksom på en «peer» til Bergen Bio; Mirati, hadde en verdi på 28 mrd, noe som er 25 dobling på 2 år, og de er i fase 3, riktig nok med en avtale.
Vanskelig for folk flest å vite hvem det blir som tar av, men også spesialinvestorer trenger å ha en strategi.

Våre nederlandske «venner» garanterte vel for 99millNOK, og med 3,5% for garantitjenesten, og kjøp av Ca 750 000 aksjer har de vel betalt Ca 25,30 for sine aksjer.

Når man vet at aksjer som lykkes i biotek kan gå 10 til 100 gangern, er utgangspunktet for aksjekursen selvsagt viktig, og uansett hvor gode nyheter som kommer går en aksjekurs sjelden over 100%. Algeta steg 100% intradag på Bayermeldingen, men endte dagen opp 70 %.

Nederlenderne kunne vært kvitt sine aksjer for lengst om de ville, senest etter fimaVACC-resultatene, i stedet for har brukt sine aksjer som en klam hånd på aksjekursen i over et halvt år.

Jeg tror nederlenderne har lagt en smart strategi, det går i liten pluss om de ender opp med bare å smyge seg ut, og skulle de se at de kan plukke penger på gata så blir det nok likviditet i aksjen ved gode nyheter til at de kan gjøre det.

Akkurat nå er deres eierandel i PCIB en bagatell, og mange på dette forumet eier flere aksjer enn dem, men tror likevel st nederlenderne sørger for å holde alle kanaler de kan åpne til PCIB.

Hvis nederlenderne om noen år sitter med en betydelig eierandel i PCIB kjøpt på lave kurser, til helt ubetydelig risiko må man bare ta av seg hatten for godt gjennomført stunt, men mine aksjer skal jeg tviholde på det jeg kan.

Kanskje jeg tar feil, enn så lenge får vi vente på fasiten angående hva nederlendernes egentlige plan er.

11 Likes

Noen som kan forklare hva denne har med Asia å gjøre? Får bare opp patent på Amphinex sammen med Gemcitabine for CCA for hele verden.

Sry ser nå at Office er Singapore.

4 Likes
  1. (SG11201903057X) TREATMENT OF CHOLANGIOCARCINOMA WITH TPCS-2A INDUCED PHOTOCHEMICAL INTERNALISATION OF GEMCITABINE

National Biblio. Data
PermaLink
PermaLink
Bookmark
Office : Singapore

4 Likes

Det er en del av hele patentsøknaden på verdensbasis såvidt eg kan se.

Men publisert i Singapore den 30.05.2019, som eg antar betyr at de behandler saken.

Om det blir innvilget i Singapore får vi se.

Betalingsvilligheten i Singapore for vår behandling burde være brukbar…

Lothian

5 Likes

Og ledende i forskningen: https://www.a-star.edu.sg/News-and-Events/News/Press-Releases/ID/5639

Synes også denne linken mellom Singapore , Flemming, PCI, Shire og Takada er litt interessant.

https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=https://www.ophthalmology-futures.com/2017/04/4636/&prev=search

Flemming har tydeligvis vært Non-Executive Director of PCI Biotech Holding. Han er CEO i Shire som ble kjøpt opp av Takada som flere på forumet mener passer som partner i Asia eller for hele Tellus.

4 Likes

Hvis nederlenderne var så rasjonelle som enkelte spekulerer i , ville de aldri investert i PCIB. Disse finansielle aktørene gjør feilbedømmelse akkurat som alle andre. JF Storebrands salg av sine pcib- aksjer til 5 kr PR stk.

1 Like

Noen som har linken til Per sin presentasjon fra i går?

1 Like

Hvis nederlenderne selger seg ut fordi man feilvurderte PCIB, hva kan da være feilen i forhold til den analysen/vurderingen som lå til grunn for beslutningen om å garantere for en stor del av emisjonen?

En spesialinvestor i biotech må være langsiktig, ha høy risikoterskel og tåle at ting tar tid.

Ting har tatt tid i forhold til PCIB sin guiding, men forøvrig har PCIB levert resultater som forventet, tildels levert over forventningene slik jeg oppfatter fimaWacc-resultatene så langt vi kjenner dem.

Jeg ser ingen annen forklaring på nedsalget og det lokket dette legger på aksjekursen enn at nederlenderne tok en spekk i PCIB mot høy provisjon og håp om kursutvikling i bakkant som den vi så ved emisjonen i januar 2017.

Når de garantere for 99 millioner kroner så har de garantert gjort research, og ikke minst vurdert resultatene som forelå.

Emisjonskursen ble jo i tillegg veldig lav, når man stiller opp med 99 millioner kan du lett anta at det er nederlenderne som har pushet mest på det.

Hvorfor skulle eksisterende aksjonærer forringe sine allerede investerte penger?
Eneste grunn til å ønske en lavere emisjonskurs er om man skal ha mange flere aksjer enn sin pro rata, og er man ny ønsker man jo lavest mulig kurs.

Tror heller ikke at nederlenderne er så mye dummere enn meg, de ser godt hva teknologien kam gjøre og hva selskapet potensielt er verdt.

6 Likes

Jeg mener at akkurat disse nederlenderne er mye dummere enn deg (og meg)!

Riktignok har dette langtekkelige nedsalget ført til at aksjekursen nå er noen kroner under emisjonskursen, mot – sannsynligvis - noen kroner over emisjonskursen om nederlenderne satt i ro slik så godt som alle andre på T-50 gjør.

På den annen side, om nederlenderne har som mål å bli en stor aksjonær med 3 – 5 mill aksjer, betviler jeg sterkt at disse aksjene kan kjøpes uten å løfte kursen langt over emisjonskursen.

3 Likes

Tror nederlenderne er på vei ut for godt. Hvorfor må fåglarne vite og det rokker ikke med min tro på Pcib.

4 Likes

Nederlenderne kan ha en annen tidshorisont på sine investeringer. Jeg har inntrykk av at mange her på tråden investerer under evighetens synsvinkel i PCIB. Alle andre er kanskje ikke like tålmodige. Dessuten er det grunn til å tro at nederlenderne hele tiden leter etter nye investeringsobjekter som de kan sette penger i. Dermed kan investeringsfilosofien for spesialinvestoren være vanskelig å forstå for oss andre. Jeg tror de feilberegnet kursutviklingen etter emisjonen, som Nike?, og korrigerer seg etter det.
For øvrig har det begrenset verdi å spekulere så mye over dette. Dessuten syns jegikke vi skal forklare kursutviklingen i PCIB med Nyenburgh nedsalg., skarve 500 000 i perioden (netto). Det er etterspørselen etter aksjer - fra nye, større, investorer - som er hovedproblemet her. Og løsningen på det må enten være kliniske resultater eller avtaler som enten inkluderer Navngitt BP og/eller avtalte pengebeløp osv.

3 Likes

PCIB har “salgbare produkter” i alle sine forretningsområder. (klare for utlisensiering)
Og dersom det er riktig som opplyst ved siste GF så kan det komme en avtale innen NAc snart.

Vi venter på gjennombruddet som sparker det hele i gang.

4 Likes

Jeg vet ikke hva dere andre tenker men jeg mener at disse første dagene i juni er et bra tidspunkt for å fylle opp kontoen med mer PCIB-aksjer, Det har iallefall jeg gjort. “Spesialinvestoren” går snart tom for aksjer, kursen er fortsatt lav og sannsynligheten for meldinger både rundt Vacc og Nac er gode de neste ukene.

7 Likes

Abscopal effekt er i skuddet for tiden.

Release studien skal kunne gi svar på dette området , ikke i mus men i klinisk.

Ikke direkte en del av studien men dataene skal vistnok kunne gi svar.

4 Likes

Det er tatt ut 162 ml blod fra hver pasient i extension studien med samme formål, mulig det kan komme noe data på det på et eller annet tidspunkt.

5 Likes

http://pcibiotech.no/about-pci-biotech/

Hjemmesiden ser ut for å være oppdatert.

3 Likes