Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hvis dette ikke var et innlegg i miljødebatten?

Hva nytt er tida inne for?

Hvorfor være inne? Når alt håp er ute?

Nei kom dere ut i solen eller regnet og kos dere. Dette kommer til å bli årets komet :slight_smile:

2 Likes

Tusen takk for flott innlegg Sørlendingen!

Tror ikke dette kan understrekes sterkt nok. Feilansettelser i et så lite selskap kan være helt krise.

19 Likes

Hei Nike,

  • utlisenserings avtaler med penger
  • ikke hvergang når PW taler at kurs går ned
  • FimaVacc og nye interesserte, venter på vandeBurg effekt

Drit i klima, jeg vil se pengene som så langt PCIB ledelsen ikke fremskaffer med sin sære oppførsel.¨ABN¨var rett og slett en tabbe.

Hilsen topp50

1 Like

Jeg vil bare si at man ikke kan trylle fram aksjonærverdier i denne bransjen, de må møysommelig forskes fram. Det må bygges sten for sten hele veien. Uventede ting skjer langs veien og pcib er ikke allmektig ovenfor disse.

Hvis man ikke mener dagens ledelse gjør dette burde man overveie å selge seg ut og finne noe annet putte sine surt ervervede penger i.

Min oppfatning er at organisajonen i pcib får mye gjort for lite penger, at det har blitt tatt svært kloke strategiske valg og at man samlet sett er på rett vei.

Se på ballen og ikke mannen som snøff pleier å si.

Hvis man mener seg se ballen og ikke liker det man ser er salgsknappen alltid en mulighet. Ingen er tvungen inn som aksjonær i selskapet. Hvis det blir en negativ innflytelse i livet, på humøret, på søvnen å være investert, er det da verdt det?

Forøvrig vil jeg takke for mange kloke ord som er skrevet i kveld om disse saker.
Det er ikke ofte jeg skriver noe om sånt, men jeg hadde lyst til å slenge meg på :slight_smile:

32 Likes

Dagens ledelse gjør masse bra og jeg har full tro på produkt. Men når det gjelder ledelsen mener jeg at de tar for lite selv kritikk. Tenk hvor mange møter PW ødelegger med investors med sin holdning. Han overbeviser ikke markedet, hvordan skulle han overbevise nye partnere?

Jeg håper at PW får seg en annen / bedre rolle til hva han egner seg for!

1 Like

Jo, han kan kanskje være litt defensiv. På den andre siden har jeg sett mange intervjuer med forvaltere av biotekfond og det som går igjen hos dem som et red flag er hvis ledelsen forsøker hausse resultater. “Let the data speak for itself” er en frase jeg har hørt flere ganger.

12 Likes

Jeg har bare vært aksjonær i PCIB siden oktober 2016, og har derfor ikke lang erfaring med ledelsen, men har i denne korte tiden aldri merket at ledelsens oppførsel er mer sær enn ledelsen i andre selskaper jeg har eller har hatt aksjer i.

Etter det jeg kjenner til har Burg til nå ikke presentert noe, hverken skriftlig eller muntlig. Før den tid blir det feil å etterlyse effekter knyttet til vedkommede.

Hvis PCIB hadde noe å utlisensiere hadde det vært grunn for ditt strekpunkt, men jeg vet ikke om noe innenfor selskapets produktområder som kan omgjøres til penger - nå.

Hvis du – i likhet med meg – satt tungt lastet da siste emisjonsmelding kom, og måtte tåle utvanning, kan jeg forstå din frustrasjon over at ledelsen ikke sikret finansieringen av REALISE ved en partneravtale, men ettersom jeg ikke kjenner ledelsens alternativer til emisjonen tar jeg ansvaret og det sure tapet på egen kappe.

5 Likes

Stakkars Per, “imminent” var bare kjeft å få, defensiv bare kjeft å få. :stuck_out_tongue:

8 Likes

Takk for et veldig bra innlegg, Sørlendingen.

Jeg er enig i veldig mye av det du skriver, om ikke alt, og vil gjerne få presisere at når det gjelder min bekymring for kompetansen i selskapet når man snarlig forhåpentligvis beveger seg inn i en kommersialiseringsfase ikke er ment som noen kritikk av hverken Per Walday eller noen andre ansatte i PCIB.

Jeg mener dog at det er av helt avgjørende betydning å knytte til seg den ypperste business-kompetanse.
Det er meget betryggende at PCIB jobber med dette, og det er selvsagt adskillig viktigere å gjøre den riktige ansettelsen enn om det tar 6-12 mnd ekstra.
Å ansette feil person(er) vil være krise. Her har vi ikke råd til å bomme.

Erna nevner PhotoCures ulykksalige avtale med Ipsen, og den synes jeg er et stjerne-eksempel på hvordan ting kan gå fryktelig galt.

Forhåpentligvis kan PCIB lære av de feil andre norske biotekselskaper har begått tidligere, og på denne måten unngå de største fallgrubene.

Det er utrolig spennende tider vi går imøte.

8 Likes

Litt Off topic dette, men ikke completely; Nasdaq med kraftig rekyl i kveld, opp 2,70%.

3 Likes

Akkurat kursen på aksjene bryr meg mitt i…

Tror grunnen er at proffene ikke kjøper før en avtale er i boks og at de som er intressert er fullastet akkurat som meg selv.

2 Likes

Var det flere enn meg som stusset opp et par sekunder og tenkte: “Når ble Erna Solberg interessert i Photocure og biotek??!” :grin:

Vi må nok bare innse at det skal mye til før nye, norske investorer vil inn her. Avtaler med penger, overskrifter i avisene (flere og hyppige), kursmål fra store meglerhus etc. Kursen etter den store meldingen om bekreftelsen på firmaVacc ble skutt opp av tradere og ingen andre kan det se ut som i ettertid. Mest sannsynlig må det utenlandske aktører på banen for å få en kraftig og varig oppgang.

Det er mange som har sittet i et liknende selskap før oss og ergret seg over kursen uten å skjønne hvorfor markedet ikke reagerer. Algeta var vel igjennom sine kursdvaler den også, men det endte jo lykkelig. Generelt dårlig klima i Norge, enda dårligere børsklima og aller verst er klimaet på den norske biotekbørsen. Dette er hva vi må forholde oss til.

Det viktigste er at det blir medisin.

10 Likes

Kursen bryr meg i høyeste grad. Det er den jeg er på børs for.
Men når signalene fra disse radforskselskapene er at “her kommer det ikke til å skje noe spennende på lang tid”, så er det klart at utålmodige investorer styrer unna kjøp her. Selv ville jeg neppe latt meg friste idag. Men når jeg allerede har sittet med alle sparepengene her i flere år, tør jeg ikke selge nå, i frykt for en avleding av Murphys lov: " Hvis det er et tidspunkt hvor det vil være spesielt dumt at kursen går til værs – så vil det skje på det tidspunktet du har solgt."

9 Likes

Syns jeg har lest disse innleggene før…

Jo stemmer det, NANO tråden for noen år siden :crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face:

Å skifte leder har ikke akkurat hjulpet på kursen.

1 Like

Ny episode av Radium ute

1 Like

Det var den som ble spilt inn forrige uke, de tok to i samme slengen.

1 Like

Hva som har hjulpet på kursen for NANO er vanskelig å si da vi vet lite om hvor kursen hadde vært i dag uten skifte i ledelsen. Kursen er der hvor den var da Costa forsvant, mens de fleste andre selskapene i sektoren har falt mye i mellomtiden.

2 Likes

Forskjellige investorer har forskjellige grunner/planer for investeringen sin. Selv er planen å sitte minst til Pcib har medisiner på markedet og flere lovende under utvikling alene og med partnere.

Mye utsettelse i PCIB, men synes nå det skjer litt av hvert ganske ofte.

5 Likes

Depresjonen i norsk biotek fortsetter, til tross for at nasdaq bio steg over 2% i går.

At vi trenger noe breaking news er et understatement.

Om det er Walday og co som kommer med dette må gudene vite.

Men holder ut og salg er fullstendig uaktuelt!

God sommer.

Lothian

2 Likes