Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

PCIB har oppnådd fantastiske resultater så langt.
Ekstremt dyktige videnskaps-folk.

Tiden er kanskje moden til å annsette rette og dyktige nye medarbeidere med ansvarsområde å agresivt å oppsøke og informere BP med fortløpende oppdatering på selskapets produkter.

Kanskje de burde opprette et eget avsnitt passordbeskyttet der BP autorisert av PCIB kan (når det passer dem) gå inn og bearbeide klarert info/data på PCIB “datasystem” og således være oppdatert.
Clavis hadde vistnok et slikt system som fungerte veldig godt og ble flittig brukt av interresenter fra pharma.

vil vel bare frem til at en satser tstf å avvente.

3 Likes

Vi trenger ikke holde øye med Nucana, det fikser Glein for oss :sweat_smile:

4 Likes

Fordi PCIB har mye bedre resultater enn NUCANA :grin:

Lothian

3 Likes

Er det uvesentlig at selskapsverdien reduseres med 1/3 på litt over en måned? Kanskje for noen, men ikke for min porteføljeverdi.

1 Like

ikke for min heller etter at Netfonds gikk under og belåningen ble justert til bunns.

1 Like

Både i den tradingrangen aksjen er i nå etter at den bunnet ut ifm emisjon, og i et veldig langsiktig perspektiv, så er det en marginal andel aksjer som er omsatt i det prisleiet @Quadruple sier “aksjen har falt ned fra”.

Det dominerende bildet om ikke kursen skulle kapitulere under 24 eller lavere er at den har vandret sideveis siden november for å konsolidere seg ut av 200 dagers nedtrenden som ble etablert da de annonserte emisjonen.

Å zoome inn på en hysterisk peak der rsi var 80+ vil de fleste se på som helt irrelevant, selv om jeg for all del har sympati med de som kastet inn masse penger helt på topp.

At Nyenburgh og HMH Invest skulle bruke volumet som ble skapt av de gode nyhetene til å drastisk selge ned enda mer av sin posisjon var langt unna det alle longs hadde håpet. Men det er ikke noe en kan skylde på selskapet for.

14 Likes

Ser faktisk ut som nederlenderne har solgt de aller fleste aksjene sine etter fimaVACC-meldingen kom 2/5 på priser godt under 30 kroner. Skulle ikke forundre meg om det meste av de 77k solgt mellom 6/5 og 13/5 for det meste bidro til å gruse kursen.
Hadde nederlenderne ønsket å få mer for sin aksjer hadde de lett klart det.
Kanskje litt konspiratorisk men det kan virke som de har en agenda.

Først stiller det med et solid forhandlingskort med en garanti på 99 millioner kroner. Deretter viser de veldig klart at de skal sakte, sikkert og forutsigbart selge seg ned til kostpris. (De fikk jo provisjon på 3,5% på garantisummen, slik at de har kostpris på rett over 25 kroner.
Kan heller ikke skjønne annet enn at ABN var de eneste av garantistene som hadde interesse av en så lav emisjonskurs som 30 kroner, de andre garantistene hadde jo aksjer fra før.

ABN har lenge hatt kontakt med PCIB og solgt seg inn som som spesialinvestor.
De bruker ikke årevis av tid og utallige timer på å gå i null. De kunne lett tjent mye mer enn de har gjort, om det var interessant.

Ser man på det faktum at Accelerated Approval gir bortimot blockbuster-garanti, samt de sterke dataene til Amphinex på GGK, så kan de kanskje lykkes med det jeg mistenker er deres strategi.

Tror nok Per og co angrer litt på at de valgte ABN. Selv om tilfeldigheter kan ha gjort at de måtte.

10 Likes

Så hvor mange aksjer sitter denne spesialinvestoren igjen med?

1 Like

Forøvrig ser vi jo bare ABN sine netto-salg, og nettokjøp, tipper omsetningen til ABN utgjør en del mer, når nødvendig.

3 Likes

Kan du utdype hva du tror er deres strategi, Snoeffelen?

1 Like

Pakk!

Håper de aldri kommer inn igjen

1 Like

Holde kursen så lav så mulig inntil det skjer noe som virkelig er gode nyheter.
Nesten uansett hvor gode nyheter det måtte være går kursen nesten aldri over 100%.
All logikk tilsier at ABN var den eneste av garantistene som hadde interesse av lav emisjonskurs iom at de andre garantistene hadde aksjer fra før.
Dermed klarte ABN å senke kursen fra 50 til 30 kroner. De få aksjene de kjøpte er brukt til å holde kursen godt under 30 kroner.
Mao de har egenhendig klart å halvere kursen uten at det har kostet dem en krone.

Kommer det solide nyheter som tilsier st vi får Accelerated Approval tilsier AA- statistikken at vi har en blockbuster på hånda.
Sjekk lista sjøl, selv de «mest shitty» produkt der har strålende verdi.

Eksempelvis ofatulumab som Genmab kjøpte for over 1 milliard dollar.

15 Likes

Det dreier seg jo om potensielt ganske mye penger, og vi ser jo på forumene at folk ikke alltid er like redelige mtp å prøve å påvirke og å være smarte.
Hvorfor skulle ikke noen med lang erfaring i pengeverden prøve seg hvis de kan?
Det er jo enkelt å forsvare, ingenting er jo 100% så om det spiller seg ut slik jeg konspirerer om så er det jo bare å si at nedsalget var risikojustering.
Hverken antyder eller tror det er noen ulovligheter i dette, bare irriterende, om enn smart med den type risikostyring og forhandlingsstrategi.

2 Likes

Og så skal de handle stort rett før den rette meldingen kommer…på en ubombet kurs?

Vet ikkje helt hvordan du tenker her…eller om ABN vil lykkes med det de håper på.

Håper at de går på en kjempesmell og eventuelt må betale svindyrt hvis de skal inn igjen.

Lothian

1 Like

Takk for svar, Snoeffelen! Ditt resonnement virker logisk - som så mange av dine andre innlegg. Risikoen for å bli “tatt” virker også liten, slik du beskriver.

1 Like

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/2019_06-ABGSC-PCIB-Presentation.pdf

siste presentasjon hos ABGSC 11/6

5 Likes

Hvis vi får AA kan man jo selv gjøre en beregning på hva Amphinex kan være verdt.
Median-salget på produkter godkjent på AA er over blockbuster. Og selv de som er i nedre 5-10 pecentilen, som Feks ofatulumab har stor verdi, ref salget til Genmab på over 1 milliard dollar.

Legg merke til at jeg bare beskriver hva ABN så langt har gjort.
Det er min fortolkning av ABNs intensjon ut fra deres handlinger som er «kontroversiell»
De dro ned emisjonsprisen til 30 kroner, og deres salg etterpå har i sterk grad bidratt til å holde kursen nede.
Ser vi på LOA, MCAP, cash at hand, finansiering til marked i et registrerinsstudie så er PCIB utrolig billig, selv i et OSE-perspektiv.

Det blir som en albue i trynet på fotballbanen, jeg mener at det er med vilje og alle har sett albuen, men med mindre fotballspilleren innrømmer at det var med vilje er det selvsagt umulig å bevise.

10 Likes

Tror ikke de selger for å komme inn igjen når risikoen er lavere. Lav kurs skyldes overeksponerte aksjonærmasse ved emisjonen. OSE-som ikke skjønner bæret. Nedsalget til Nyenburgh. Og økt usikkerhet i markedet.

Bomben er klar til å detoneres eller så blir det flere kinaputter oppover de neste årene.

1 Like

Nyenburgh er en spesialinvestor innen biotek. De vet selvsagt at verdiene ikke materialiserer seg (og da snakker jeg fundamentale verdier) i løpet av noen måneder eller et halvår, de er neppe in desperate need of money, og de har hatt kontakt og samtaler med PCIB gjennom mange år. Nekter å tro at de ha noe veldig mye mindre forståelse av PCIB enn meg.

4 Likes

Ingenting kan utelukkes,spesielt når det gjelder børsen. Jeg tror at Snøffelen ikke harnoen annen forklaring på at ABN selger seg ut. Hvis PCIBer så åpenbartgrisebillig, hvorfor kommer det ingen andre større investorer på banen? At ABN skulle selge seg helt ut for å presse kursen ned for så deretter å gå inn med stort volum, høres rart ut. Detkan imidlertid hende at hvis det kommer en sterk oppgang i kursen, så henger ABN seg på. Forklaringen på nedsalget er nok at ABN rett og slettfinner kursutviklingen for dårlig. Og det kan vi alle være enige i. Men vi er mere ihuga og troende enn nederlenderne.

3 Likes