Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Dersom hvis og frem til fall, jada, så kan det bli bra.

Men enn så lenge er det heftet mye usikkerhet rundt dette samarbeidet.

4 Likes

Du har Moderna som har samarbeid med Merck og så har du Roche som har samarbeid med BioNtech som vel er de to som er verdensledende. Om de lykkes vil det føre til et paradigmeskifte innnen kreftbehandling.

Håper og tror Pcibs ukjente samarbeid er med Roche. Uansett har de samarbeid med BioNtech som er med helt fremme.

Roche og BioNtech har samarbeid som er i fase 1, men det betyr vel ikke at de senere vil bruke Amphinex? Mener de har uttesting på et par dusin kreftformer hvor mRNA kan brukes.

3 Likes

Jeg regner med forsettelse av BP. Styre hadde ikke satt ut opsjoner til ansatte hvis de trodde på negativt utfall i nærmeste fremtid. Kanskje tvært imot??

8 Likes

Godt poeng! :+1:

I forhold til at opsjoner ofte er tilnærmet lik gratis, så kan dette absolutt tolkes som et godt tegn.

2 Likes

De har en strike på rundt dagens kurs og 3 års lock-up. Kan ikke helt se rasjonalet bak at disse deles ut tidsmessig strategisk ift. nyhetsstrøm. De ble godkjent på GF, og delt ut etter litt paperwork. Tror det er så enkelt, og forøvrig også ryddig.

9 Likes

Gautosaur, jeg har ikke sett før at kursfall skjer etter eller i nårheten av opsjontildelinger . Men enig med deg at det kan være også noe hvispel thinking fra min side.

2 Likes

Selv før GF var man klar over at selskapet står foran en (enda mer) spennende tid. Jeg kan ikke forstå annet enn at styret delte ut opsjonene som vedtatt, uten forsinkelser. Tror ikke man skal legge mer i det enn som så.

3 Likes

Og de er jo ikke gratis, de koster rett over 25 kr stk. Om kursen står over det om tre år, så gir det gevinst om man velger å benytte seg av det🤑
Fordelen er selvfølgelig at man kan velge å ikke benytte opsjonen om de ikke gir gevinst.

4 Likes

Jeg mener at opsjoner ofte er tilnærmet lik gratis. I Pcib sitt tilfelle er de jo ikke det;)

3 Likes

Det er enda en av våre venner som skal på konferansen:

For å få et hint om størrelsen på det kompetitive landskapet, så vil jeg anbefale å scrolle gjennom hele https://spie.org/PDT/conferencedetails/17th-international-photodynamic-association-world-congress. Her er titalls av papere/postere om PDT og alternative photosensitizere i kamp mot kreft og antibiotikaresistens. Så jeg er glad for at PW og Co er på ballen!

3 Likes

Det var vel da det prekliniske samarbeidet med Top10BP gikk fra in vito til in vivo, som nå har pågått i 2 år, og etter 2 år in vivo vil man kunne sitte med mye testdata.

Så om meldingen drøyer ei uke eller 2 inn i juli så øker bare spenningen i mine øyne om at dette nå går mot et klinisk samarbeid. :wink:

9 Likes

Det kan du si, de 2 siste forlengelsene som ble gjort ble avklart et par uker før avtalen gikk ut, uten at dette er noen garanti for endring i avtalen.

1 Like

Det er ikke ofte en håper at ting drøyer i biotek, men akkurat nac-avtalen med Top-tier er fint om drøyer.

4 Likes

Skal ikkje mye til før vi får en reprising her.

Aner vi en antydning til at spenningen stiger og at den kan bli utløst av en melding om topp10, Asia sites og eller fimaVACC?

Eller vil Per pine oss i månedsvis?

Lothian

5 Likes

Pine-Per?

1 Like

Dette er noe av det styggeste jeg har sett deg skrive.

1 Like

Melding nå, så…:bomb: :boom: :bomb:

Hvordan får du opp HELE ordredybden?

2 Likes

vis ordrebokdetaljer nederst venstre hjørne

2 Likes

46 DNB BANK ASA 0.31% 115 776 INN. siste gang de gikk inn, kom det noe anbefalinger, lurer på hvor mye de skal ha før anbefalling kommer på HO :wink:

3 Likes