Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Selgersiden er mistenkelig disiplinert. Før en følelse av at noen vet mer enn andre denne gangen her…

2 Likes

Det er nok ikke utenkelig. PCIB er tross alt notert på OSE og det er ingen godt bevart hemmelighet at den børsen lekker som sil, for ikke å si høydebasseng på Askøy.

2 Likes

Det er jo satt litt på spissen og forsøk på en liten spøk…

Men følelsen av at “noen” driver å kødder med og piner oss er nok tilstede hos mange her inne.

Og når de gode nyhetene kommer er Per tilgitt all pinslen han er medansvarlig for…

Lothian

2 Likes

Per har etter min mening ingen medansvarlighet for pinslen du og eventuelt andre føler på.

Jeg har full tiltro til at ledelsen gjør sitt absolutt beste hver eneste dag de er på jobb. At ting tar tid er hvert fall noe jeg har full forståelse for - og som Snøffelen har nevnt flere ganger; den regulatoriske prosessen i farmabransjen er svært krevende, det er dermed svært viktig at man tar den tiden man virkelig trenger før man tar en avgjørelse eller sluttfører et prosjekt.

Denne nøysomheten om å gjøre ting riktig gjelder selvsagt også for andre områder enn det regulatoriske.

14 Likes

En liten «spøk», men ikke «spøk» nok til å frita han for dine pinsler – et ord jeg forbinder med fysisk smerte og middelalderens metoder for å «behandle» folk man ikke likte.

Inntil nå har du klandret selskapet/ledelsen for at du eier aksjer du ikke har penger til eller personlighet til å eie. Idag tar du PW personlig, og det på tross av du vel vet at han er en hardt arbeidende leder som ikke har ansvar for din utilstrekkelighet som mikrospekulant på Oslo børs.

Jeg oppfordrer deg til å slette det skammelig innlegget.

Nå må vi ikke bli for hårsåre her på tråden! Ordet å pine tror jeg flere synes kan være beskrivende for deler av de to siste årene i PCIB.

Å oppfordre til å slette poster man ikke selv er begeistret for er en større uting i min bok!

Slapp av Nike, ta deg en iskald øl :blush:

6 Likes

Per Walday er helt sikkert en dyktig og flott kar, men de som ikke stiller ? Ved enkelte lovnader som har blitt meldt ang fimaVacc som faktisk i mine øyne enda ikke har kommet, men som ble meldt å komme før nyttår 2019. Nå har vi faktisk blitt lovet strategi ang asia med fimaChem før 1 Juli. Om det ikke kommer noe nytt der så ser det ikke bra ut i mine øyne.

3 Likes

Jeg tror det er viktig at ledelsen er forsiktig med å sette for optimistiske tidsrammer når de omtaler fremtidige hendelser. Hvis det blir for mange brutte løfter vil dette på sikt skade ledelsens troverdighet. Det vil være mer skadelig for selskapet enn om man kommer ut med et noe romsligere tidsmål. Da vil de evne å levere inne de lovte rammene langt oftere.

5 Likes

Hvor mange gjennomganger PCIB skal ha i boston vet ikke jeg men nedenfor så ser det ihvertfall ut for å være en på mandag , med 2 stk fra leiden , hmmmm

Forutsatt at dette er PCIB og ikke gruppen fra oslo univ.hospital .

https://spie.org/PDT/conferencedetails/17th-international-photodynamic-association-world-congress

Session 11:
Photodynamic Immune Activation and Immunotherapy

Monday 1 July 2019
10:30 AM - 12:30 PM
Location: Salon 4

Session Chairs:

Ferry Ossendorp, Leiden Univ. Medical Ctr. (Netherlands) ;

Arjan Griffioen, Amsterdam Univ. Medical Ctr. (Netherlands)

Photochemical internalization (PCI) of bleomycin induces T-cell activation of importance for curative effect and systemic anti-tumor immunity (Invited Paper)
Paper 11070-71
Time: 10:30 AM - 10:50 AM
Author(s): Kristian Berg, Ane Sofie Fremstedal, Anette Weyergang, Oslo Univ. Hospital (Norway); Jakub Golab, Medical Univ. of Warsaw (Poland); Ole-Jacob Norum, Oslo Univ. Hospital (Norway)

Hide Abstract

Add To My Schedule

Photochemical internalization (PCI) is a technology enhancing intracellular drug delivery by light-induced translocation of endocytosed therapeutics into the cytosol. PCI of BLM did not induce a curative effect in athymic mice while more than 90% of the thymic mice were cured. Cured thymic mice, re-challenged with CT26.CL25 tumor cells on the contralateral leg, rejected 57-100% of the tumors inoculated up to 2 months after PCI. T-cells from the spleen of PCI-treated mice were found to inhibit the growth of CT26.CL25 cells in naïve thymic mice showing that treatment of CT26.CL25 tumors in thymic mice by PCI induces systemic anti-tumor immunity

3 Likes

Ting går veldig tregt i denne sektoren. Om man i tillegg skal legge inn romslige marginer for ikke å risikere å ta munnen for full så tror jeg interessen vil bli enda lavere enn den allerede er.
Og den er ganske lav, for å si det forsiktig.

3 Likes

Jeg leser og skriver på dette forumet fordi det gir verdifull informasjon jeg ikke finner andre steder, og fordi jeg oppfatter stor enighet om å holde seg til fakta og avstå fra personangrep og ondsinnede spekulasjoner. Det skal også gjelde ledere og medarbeidere i selskaper vi investerer i.

Det er ingen uenighet om at PW har vært mer optimistisk om fremdriften enn arbeidet med prosjektene ga dekning for, men det er heller ingen uenighet om at prosjektene leverer faglig som forventet – etter min oppfatning over forventning når det gjelder fimavacc.

Dette halvåret har PCIB nådd to viktige milepæler ved oppstarten av pf2w, og ferdigstille sitt første kommersielle produkt – fimavacc. Nå venter aksjonærene på avtaler som synliggjør verdiene i fimavacc – også jeg, men jeg glemmer ikke at avtale® har to parter og at avtale® som bekrefter mine store forventninger kan ta tid.

7 Likes

Der er vist mye mere

Session 14:
PCI and Other Drug Delivery Methods

Monday 1 July 2019
2:00 PM - 3:45 PM
Location: Concept

Session Chairs:

Per Walday, PCI Biotech AS (Norway) ;

Mans Broekgaarden, Institut pour l’Avancée des Biosciences (France)

This session is sponsored in part by:

The scientific basis of photochemical internalization (PCI) (Invited Paper)
Paper 11070-92
Time: 2:00 PM - 2:20 PM
Author(s): Kristian Berg, Oslo Univ. Hospital (Norway)

Hide Abstract

Add To My Schedule

Some photosensitizers (PSs) have been found to localize in lysosomes and endosomes. Such vesicles are ruptured upon exposure of the cells to light and the PS relocated to other compartments in the cells. This rupture is expected to cause cytotoxicity. However, it was found that a large fraction of the vesicles containing PSs could be ruptured without inducing substantial cytotoxicity. The scientific basis for this surprising observation as well as the potential utilization of the photochemical rupture of endosomes and lysosomes for intracellular delivery of various therapeutics, named photochemical internalization (PCI), will be discussed.

Review of photochemical internalisation (PCI) applications (Invited Paper)
Paper 11070-93
Time: 2:20 PM - 2:40 PM
Author(s): Anders Høgset, Per Walday, PCI Biotech AS (Norway)

Hide Abstract

Add To My Schedule

Photochemical internalization (PCI) can be used for enhancing intracellular delivery of many different types of molecules with therapeutic activity or therapeutic potential. Thus, in preclinical studies promising effects have been demonstrated with small molecule anticancer therapeutics and antibiotics, as well as a variety of macromolecules, such as protein and peptide antigens, protein toxins and immunotoxins, various nucleic acids and nanoparticles. Different application areas of the PCI technology will be discussed with the focus on the use with small molecules, in vaccination, and for enhancing delivery of nucleic acids. Other potential uses of PCI will also be briefly discussed.

Photochemical internalization: current clinical trials in cholangiocarcinoma (Invited Paper)
Paper 11070-94
Time: 2:40 PM - 3:00 PM
Author(s): Hans Olivecrona, PCI Biotech AS (Norway)

Hide Abstract

Add To My Schedule

Cholangiocarcinoma (CCA) is a rare cancer, most commonly located extrahepatic. Gemcitabine/cisplatin standard treatment results in a median PFS of 8 and OS of 12 months. PCI is well suited for CCA; gemcitabine effects are enhanced and PCI applicable endoscopically. A phase I dose escalation trial of PCI with gemcitabiine preceding standard gem/cis treatment resulted in a median OS of 21.7 months in the highest dose, without major safety concerns. With these encouraging data, and improved local therapy needs, the RELEASE study, a pivotal 1:1 randomized trial comparing SoC chemotherapy +/- PCI in Europe and the United States is now initiated.

11 Likes

Ikke uenig. Men jeg tror ikke at stadig brutte løfter gavner selskapene. Vi ser jo at tidsbruk, emisjoner og stadig utsettelser/forsinkelser skremmer bort investorene. Jeg bare lurer på om man ville kunne oppnådd bedre tiltro til selskapet om man hadde gitt tidsfrister man evnet å innfri. Det er da mer positivt å bli positivt overrasket over at noe kommer tidligere enn forventet, enn at tidsfrister brytes til stadighet.

4 Likes

Det er jo ikke veldig rart at interessen er laber for denne sektoren når man tar i betraktning alle skrekkemisjonene som er gjennomført siste året.

De grelleste eksemplene er nok den siste emisjonene i Targovax og BergenBio. Selskapene må sette etter tæring etter næring å begynne å levere verdidrivende nyheter. I så måte står Pcib i en særstilling med 3 bein og stå på, i tillegg til at de har stålkontroll på finansene.

13 Likes

Emisjonen i PCIB i fjor var vel heller ikke akkurat en innertier for kursen ???

2 Likes

Nei, men når du ser på beløpet som ble hentet, burn rate, og hvem av de norske bioteks som har hentet mest penger og trykket færrest aksjer, så kommer Pcib særdeles godt ut. Ja, best i klassen faktisk!:+1:

14 Likes

Jeg ser at kallenavnet «Jojojo» vil spy over min beskjed til Lothian, og forstår at jeg neppe oppnår heltestaus på denne strengen ved å kritisere personangrep og forsvare PW.

Jeg blir neppe mer populær når jeg etterlyser Londonmannens begrunnelse for at ledelsen/PW er personlig ansvarlig for at egne tidsfrister ikke er innfridd. Selvsagt har ledelsen/PW et ansvar for informasjonen til markedet og PW har tatt selvkritikk på at fremdriften ikke gikk som forventet, men Krosta sitt innlegg viser til forhold utenfor ledelsens/PWs kontroll.

Min tillit til PCIB knyttes til at selskapet leverer salgbare produkter/tjenester innenfor fastsatte budsjetter., og setter pris på at selskapet er nøkternt når det kommer til kostnader og lønninger til ansatte. Når jeg ser på kursutviklingen dette halvåret kan det se ut som at markedet deler mine oppfatninger:

PCIB + 1,7%

NANO -37,5%

BGBIO -52,4%

TRVX -14%

14 Likes

Helt enig!

Pcib er det selskapet som er best tilpasset det norske kapitalmarkedet.
Spisset, fokusert og med god økonomisk styring og aksjonervennlig styre og ledelse(ref emisjoner og opsjoner).

5 Likes

Kursen har vært hyggelig for de som har skaffet midler det siste året.
Tipper mange her kan pensjonere seg når MCAP blir f.eks 10 milliarder.
Og 10 milliarder burde være minimum når vi sitter på teknologi som kan åpne endosomer uten å ødelegge cellemembranen.
I tillegg kommer rask og langvarig T-celle respons i Vacc, som det straks kommer avtaler for/med.

Høsten 2016 lå kursen i brakk lenge etter at resultatene for Cohort3 var offentliggjort. 2-3 mnd senere gjorde kursen 6-7 gangen.
Nedsalget til Nyenb. vil fremstå som manna fra himmelen når vi ser dette i retrospekt i 2021-22. Så har man midler bør man forte seg. H2 er like rundt hjørnet, og våre «venner» straks tomme.
Har man ikke tro på teknologien er det bare å holde seg unna. Det er ikke verre enn det.

Pcib kan gjøre deg rik :moneybag: (og pasienter friske). Ikke mange selskaper man kan si det om.

https://oslocancercluster.no/2016/09/08/pci-biotech-independent-evaluation-confirms-early-promising-signs-of-efficacy-in-the-phase-iii-bile-duct-cancer-study/

14 Likes

Dette er ikke en skriftlig guiding. Vi har fått en muntlig “we are looking at determining how we want to do this by the end of first half”. Jeg er ikke blant de som er aller mest tålmodige, men jeg har virkelig ingen problemer med å vente til Q2/1H pres. før jeg får noe mer info om dette.

…selv om jeg selvfølgelig aller helst ønsker at de underskriver en avtale med Takeda i morgen om å kjøre dette for oss.

10 Likes