Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Må si meg enig med Polygon her, eller har du personlig fått en lovnad av PW @kingkong?

1 Like

De skulle vel ha et strategimøte nå i juni ang Asia. Men om dem skulle børsmelde er vel en annen sak.

2 Likes

We are looking at determine, vil jeg oversette som at vi vil forsoeke og avgjoere Asia spoersmaalet i foerste halvaar. Dette er ikke en lovnad, men en lovnad om at vi skal forsoeke og gjoere dette. Men saa maa man huske paa at PW er avhengige av at Asia partneren(e) og innfrir innen denne fristen, og det er ikke gitt. Som noen annen skrev tidligere, er det viktigste at PCIB’s forskning innfrir, og at produktene fungerer. For gjoer de det, vil resten komme av seg selv. Hvor lang tid annerkjennelsen vil ta, skal jeg ikke si, men PCIB’s produktportefoelje, kommer helt sikkert til aa bli omfavnet av markedet. Vi snakker tross alt om produkter som vil forbedre dagens kreftbehandling(les helbredelse). Og slikt sier aldri markedet nei til.

2 Likes

PW sa vel at de skulle melde utfallet på et eller annet vis…

Men det kan jo godt være de ikke har landet på noe enda, for alt vi vet sitter ledelsen i diskusjoner med partnere AWS.

6 Likes

Mulig eg missforstår her men er det ikkje hva PW seier ca 48 min inn i Q1 webcast?

https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97815265

2 Likes

Eller at man forklarte eventuelle forsinkelser såsnart man ble oppmerksom på at det ville ta lenger tid enn antatt. Det er de brutte forventninger og øredøvende taushet som sliter på investorene.
Men guidingen synes jeg godt kan være dristig og optimistisk, heller enn forbeholden og forsiktig.

2 Likes

“we are looking at determining how we want to do this by the end of first half”.

Dette er bare min personlige mening, men jeg synes det er vanvittig klønete av Per Walday å uttale dette hvis han ikke kan klare å informere aksjonærene i løpet av 1H.
Med andre ord, siste frist er I MORGEN!

Jada, jada, han lover jo ingenting. Han sier jo bare at de vil forsøke å finne ut av hvordan dette skal gjøres, og ikke at det nødvendigvis vil opplyses om osv., men HVORFOR, HVORFOR, HVORFOR må man uttale seg slik, på en tvetydig og utydelig måte - det eneste man oppnår er å straffe oss aksjonærer, som blir skadelidende av markedets reaksjon.

4 Likes

Dette sitatet forplikter jo litt

“So I will come back by the end of first half and tell you about this.”

13 Likes

Ja, og forumet han “forteller om ting” er på Q. For som jeg har skrevet før, så er ikke en forretningsstrategi noe man børsmleder. - altså om dette er alt de makter å lande dette halvåret.

1 Like

Compañeros, mañana será otro día.

1 Like

Det virker, som den beste medisin mot selvpining er å skrive flest mulig innlegg :star_struck:?

2 Likes

Jeg vil heller vente på gode nyheter, fremfor å få en dårlig i H1 :joy:

Håper selvfølgelig på en oppdatering i morgen, men tror ikke det kommer. Litt klønete formuleringer kan man tåle noen ganger, men nå satser vi på at Per har brukt opp kvoten!

Troverdigheten til selskapet er vel ellers så som så, men det er fryktelig mye annet bra som man må ta med i regnestykket! Selv om denne har vært treg som ei skilpadde siden emisjonen er det ikke noe annet sted på Oslo Børs jeg heller ville hatt pengene! For her kommer det til å smelle en eller annen gang og da skal jeg ha med meg hele oppgangen :smirk_cat:

15 Likes

Så lenge det som er kommet frem fra møtene om strategi ikke er børspliktig så kommer de neppe til å legge frem en stor avhandling av en børsmelding når de i etterkant har måtte fokusere på å forberede seg og allerede nå vel er i Boston på konferanse. Tipper vi enter får informasjon i løpet av et par uker, eller eventuelt så blir det spart til neste kvartalspresentasjon.
Det kan også tenkes at møtet har gitt en del informasjon, men at de ønsker å bruke noe mer tid for å konkludere. Uansett, skulle selvsagt gjerne sett en strålende plan lagt frem, men bedre å bruke god tid og fokusere på det som er viktig akkurat nå (konferanse), så får heller vi aksjonærer vente litt.

14 Likes

Når dette(Asia) ikke er satt opp som en milepæl av ledelsen, så blir jo selvsagt guidingen rundt dette mye mer omtrentlig.

Men vi vet at jobbes med flere spor mot Asia, partner eller siter inn i PF2.
Og kombinert med høyt trykk i RELEASE, VACC, reforhandling av NAC(?), og stor presentasjon til uken i Boston, så vil jeg tro det er rimelig hektisk oppe i Ullernchausen om dagen.

For alt vi vet kan det tenkes at markedet oppdateres angående Asia/partner i forbindelse med presentasjonen i Boston.

9 Likes

Yes, de er bestemann av de prekommersielle selskapene på børsen akkurat nå er nok en mening mange deler.

10 Likes

Angående strategimøtet og Asia, så trorjeg at Per sa at møtet skal holdes i slutten av juni. I en kommentar kom det frem at det skal diskuteres, men ikke nødvendigvis bli avgjort. De skulle gi informasjon når strategien var avgjort . …‘So hold your horses…’
Spennende tider for selskapet og det er viktig at de tar rette beslutninger.

10 Likes

Selv om det ikke skulle komme noen børsmeldign fra PCIB i løpet av dagen, så kan de likevel holde ord om det kommer noe i helgen. Dog forventer jeg ikke at så skjer. Kommer det melding så kommer den i løpet av dagen i dag eller så får vi ikke noe før tidligst i Q3 19. Men det blir uansett en spennende helg.

1 Like

Q3 kan jo være f.eks mandag eller tirsdag, jeg synes en melding i løpet av de første dagene i neste uke er “innafor”. Kanskje hele gjengen er i Boston og har diverse møter der?

1 Like

Fordi? Eller mener du 2H?:wink:

2 Likes

Såvidt meg bekjent er Q3 19 en del av 2H 2019. Q3 19 så skyldes det at der befinner vi oss på førstkommende mandag. Jeg kunne også sagt juli, ettersom juli er den første månden i Q3 og 2H. Eller jeg kunne sagt i uke 27, ettersom det er første uken i juli, Q3 og 2H 2019.

Spørsmålet er bare hvor langt ned i tidsdetaljene jeg skal gå. Nå valgte jeg Q3 19. Andre kunne valgt noe ganske annet.

Ha en fortreffelig dag! Vi kan fortsatt håpe på at det kommer noe i løpet av 1H 2019. ;-))

1 Like