Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Altså fra PCIB sitt eget Head and Neck-studie, ikke noe irriterende det :slight_smile:

3 Likes

Nei, egentlig ikke. Men det var åpenbart mange som tolket denne grafen og “the eradication of human head and neck tumors in mice” som noe fra nyere samarbeid.

Men dette er vel egentlig ikke et spor som ble fulgt opp i det som ble PCIB sin H&N heller? Det var jo i likhet med Release, cellegift. Men definitivt noe som dannet grunnlaget for dagens FimaNAc.

2 Likes

Det kan hende, men resultatene er de samme og teknologien likeens :slight_smile:

5 Likes

Her er vi helt enig👍

1 Like

FimaNAc er vel fremtidens medisin.
Dersom denne er avhengig av PCI-teknologien for å få tilstrekkelig målrettet virkning så er nedslagsområdet betydelig.
Det er nok ikke små summer brukt så langt av BP innen denne kommende vitenskapen og mye tid.
Det at PCIB står så sentralt innen denne videnskapen burde medføre høylytt interresse fra BP.
Dersom PCIB klarer å inngå utlisensieringsavtaler med et selskap med upfront payment og milestones så er det nærliggende å tro at flere kaster seg på “bølgen”.
Bud på teknologien inklusiv alle patentene ville slik jeg ser det være veldig fristende for BP.
Uansett , virker teknologien som forutsatt så er det en vinn/vinn situasjon om det blir utlisensieringer eller oppkjøp.

BP har vel tilgang på grov-data på fase1 studien innen fimaVACC gjennom taushetserklæringen , fimaCHEM resultatene så langt og fimaNAc gjennom sitt samarbeide med PCIB.

Spørsmålet er vel hvor lenge de velger å vente?

Rapporten fra ultimovacs , den delen som omhandler PCI-teknologien venter vi også på (PW bekreftet jo gode resultater) så spennende selskap er dette , uten tvil.

Lykke til

3 Likes

Det er noe som skurrer.
Leveringsteknologien til PCIB påstås å være unik.
Likevel drar det såvidt ut med å få på plass en avtale med et 10 topp BP at interessen for aksjen sliter med å ta av, til tross for at både ledelsen og enkelte insidere har ståltro på at dette «skal gå veien».
I tillegg er det jo ikke å komme forbi at PCIB, som selskap burde være «en het potet».

Selv heller jeg til å tro som Snøffelen at ingenting er 100% sikkert.

1 Like

Jeg verken ser eller hører noenting som skurrer hos PCIB. Tvert imot - selskapet har første halvår levert på to milepæler - riktignok forsinket - men når leveransen overgår forventningene, slik jeg oppfatter fimaVacc-resultatene er det viktigere enn millimeterdiskusjoner om PWs etterrettlighet mht guiding.

Når jeg leser denne ukas to oppdateringer fra Bostonkonferansen håper jeg at ledelsen har lagt lista høyt for avtaler på så sterke resultater.
Jeg vil se gode kursdrivende avtaler som det er verdt å vente på!

21 Likes

Husk Nike - ingenting er 100% sikkert

1 Like

Det kan du jo si om et hvilket som helst biotekselskap som enda ikke har blitt kjøpt opp eller kommet til markedet.

Så å påstå at ‘‘noe skurrer’’ basert på den begrunnelsen blir en rimelig malplassert påstand.

3 Likes

Kaster meg på, det at noe skurrer kan egentlig være at PCI er knallharde på at T10BP må “show me the money”. Ikke sikkert det er om de vil bli med videre, men om de FÅR bli med videre på for dårlige vilkår for PCI

2 Likes

@Hod, jeg tviler sterkt på at størrelsen på upfront-betaling er et vanskelig tema. Utlisensiering så tidlig som ved overgang til klinisk utprøving, vil uansett være svært beskjeden og lommerusk for det aktuelle selskapet.

Derimot kan jeg tenke meg at en eventuell avtale vil bli to-delt og at en første avtale bare vil omfatte fase 1.

5 Likes

Helt enig, poenget var at det ikke nødvendigvis dro ut fordi det er noe negativt på gang. Det kan derimot være at de forhandler om en 2trinns rakett avtale. Det er vel også ett håp om at T10BP blir byttet ut med navnet også i nytt avtale :heart_eyes:

10 Likes

Og jeg er enig med deg. Jeg ser faktisk en nokså stor sannsynlighet for at vi nå vil se en lisensavtale i løpet av denne eller neste uke. I så fall kan jeg ikke skjønne annet enn at hvilket farmaselskap det dreier seg om vil bli kjent. Oppstart av klinisk utprøving skal meldes til clinicaltrials.gov.

En annen ting. Nå som det er så stor spenning knytta til hva det blir til mht et mulig videre løp med “Den store ukjente kjempen”, skal vi ikke glømme at samarbeidsavtalen med BioNTech ble inngått i september 2016; altså året etter avtalen med Merck / AstraZeneca eller hvem det nå måtte være.

Kanskje får de fem andre det litt ekstra travelt dersom den første lisensavtalen kommer nå?

8 Likes

Hvis resultatene PCIB har presentert fra fimaNac, fimaVacc og fimaChem er korrekte. Er det ingen grunn til og kritisere ledelsen. Og husk man er avhengig av en part til, som ikke noedvendgvis bryr seg om datoene PCIB haaper de kan innfri.

5 Likes

Husk at ledelsen i Pcib ALDRI har guidet noe rundt disse avtalene. Den ‘‘guidingen’’ er skapt av aksjonærene på TI;)

8 Likes

I tillegg så vil en avtale med BP innebærer at sannsynligheten øker for at vi også kommer til å se avtaler med de andre selskapene Pcib samarbeider med.

4 Likes

PW brøt jo inn på en av de siste podcastene og fortalte at det skjer mye spennende innen fimaNAc, så kanskje han viste noe mer om hva bl.a Topp10 kommer til å gjøre…:face_with_monocle:

Det er vel sånn at PCIB kan gå inn å se hvordan teknologien deres virker hos samarbeidspartnerne?

7 Likes

PCIB har fullt innsyn.

5 Likes

Sorry, blingset på dagens handel. Det er bare pølser ja.

På tide med helg :slight_smile:

1 Like

Er da bare solgt noen pølser i dag?

1 Like