Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Gjennomsnitts P/E for bioteknologi er 23 (23 er også avg for O&G)

P/E sensitivitet lav 10 - 23 avg. - 30 høy gir et spennende bilde.

2 Likes

Her er jeg faktisk totalt uenig i din vurdering ift å skulle melde dette… Om noe, så er det ikke tidsbestemte samarbeid som må meldes når de avsluttes, mens samarbeidet med top10 allerede er meldt at opphører 30.juni i børsmld for siste forlengelse… Så kan man heller få en positiv melding om dette samarbeidet fortsetter…
Jeg skjønner ikke den ekstreme motivasjonen en del har for å angripe ledelsen på dette, dette får man svar på på q-presentasjoner dersom avsluttet, som er den arena firmaet bruker for denne type informasjon.
Jeg er dog enig i at ledelsen ikke er ufeilbarlige, men det er først og fremst guiding ift release-studien som jg mener har vært kritikkverdig. Den kneika er vi forbi nå, og det som mases om nå synes jeg er en ikke-sak…

14 Likes

Det kan jo ikke utelukkes at årsaken til at vi ikke hører noe er at ledelsen er svært opptatt med forhandlinger i disse dager. Kanskje sommeren 2019 er den sommeren hvor de norske selskapene i dette segmentet virkelig begynner å dra kaniner opp av hatten? (jfr PHO’s Cevira-avtale) :slight_smile:

4 Likes

Våkner opp og ser 50+ innlegg på tråden, tenker at nå har noen funnet noe spennende. Men neida, tråden er igjen fylt med repetering og klaging. Har heldigvis skjult et par av dem som poster, men kan enkelt gjette på innholdet.

Just for the record. Det er ikke lovet melding om top10 samarbeidet i H1. Det som står er at avtalen går ut 30 juni og kan bli forlenget. Men det gidder folk selvfølgelig ikke å lese fordi det er bedre med sutring og klaging.

Kun trist.

16 Likes

Nei, “by the end” betyr faktisk innen.

5 Likes

Dessverre er ikke PCIB de eneste som ikke tar i informasjonsansvaret på alvor. Dessverre, fordi mangel på oppdatering/informasjon skaper usikkerhet og usikkerhet er som gift for aksjekursen.

Når et selskap går ut med en guiding om når markedet skal bli oppdatert, så er det svært viktig at ledelsen kommer på banen mår en slik «tidsfrist» ikke holdes. Dette for å drepe ethvert tilløp til krisemaksimering/konspirasjonsteorier som igjen skaper usikkerhet blant aksjonærene.

Personlig synes jeg PCIB har vært ute å sykle litt for ofte det siste året. Oppdatering verdrørende FimaVACC skulle komme før nyttår 2018. Denne kol vel ikke før godt inn i Q2 19. Ledelsen hadde sikkert de beste grunner for å ikke komme på banen før det, nettopp derfor burde de kanskje i utgangspunktet sett en noe lengre tidsfrist enn det de gjorde.

Nå venter markedet på en oppdatering vedrørende samarbeid. En avtale som gikk ut PR 30 juni og som markedsaktørene rettmessig forventet å være oppdatert på før avtalen utløp. Når vi nå er kommet inn i juli og ledelsen fortsatt er taus, så kan man gjerne unnskylde ledelsen med at den tidligere har overskredet datoen for utløp av den gamle avtalen, før ny ble annonsert. Men jeg ser ikke logikken. Ledelsen burde heller lært av at de tidligere har vært vel sent ute og gjort en bedre jobb denne gangen. Nok en gang kan det være gode grunner til at det ennå ikke er kommet noen ny avtale på plass, men ledelsen burde bidra til å holde usikkerheten så lav som mulig gjennom en aktiv informasjonspolitikk. Det er tross alt aksjonærene som er de rettmessige eierne og som tar risikoen. Da må det minste kravet vårt være at vi blir holdt orienter. Jeg sier ikke at ledelsen skal komme ut med info som røper informasjon som ikke bør offentliggjøres av hensyn til samarbeidspartnere eller pågående prosesser som patentsøknader osv. Men der er mange måter å gjøre dette på som bidrar til å dempe usikkerhet og som bidrar til å holde aksjonærene oppdaterte. Det å stadig overskride tidsfrister ledelsen selv har satt, som f.eks. i tilfellet fimaVACC, skaper ikke tillit, men unødig usikkerhet.

Men som sagt, dette gjelder ikke bare PCIB. Vi finner det samme i flere farmsiselskaper.

10 Likes

Så i ditt hode er samarbeidet helt og holdent pr. nå faktisk avsluttet? Og så blir du tilsvarende helt og holdent positivt overrasket dersom samarbeidet blir tatt opp igjen? Hvilken totale og unødvendige risikomessige rollercoaster! Og du synes det er helt ok å vente til 28. august? Nei, jeg har ikke så mye mer å tilføye jeg…

3 Likes

Her bommer du ikke bare på målet, men også på ballen. Dette handler ikke om å forsvare ledelsen.
Men dere vet veldig godt hvordan det virker rundt forlengelse av akkurat denne avtalen med BP, det meldes om forlengelse ± 2 uker fra avtalen opphører.

At dere som er så kritisk til ledelsen i Pcib jazzer hverandre opp rundt akkurat dette får være deres problem.

3 Likes

Nytelse å se at ordrebildet fortsetter som siste dager. God kjøpsinteresse, lite salgsinteresse ser det ut til. Og salgsordre av forsøk sperrestørrelse (tenker her mulig ordren på 29,5) for å massere ut selgere. Selgerne virker lite interessert på dagens kurser. Her må det være gjedder i sivet?!

4 Likes

Feil fokus å kun fokusere på en ca dato for når man kan forvente en forlengelse eller en oppgradering av ett samarbeid.

Se nå heller på den nye fimaNAC presentasjonen og diskuter innholdet der!





14 Likes

Alle resultater ovenfor er vel fra samarbeidspartnere da Pcib ikke gjør noe selv med NAC? Den samarbeidspartneren som finner resultater som fjerner kreft i mus må vel ta det videre. Klarere resultater får man vel ikke…

10 Likes

Her må jeg bare hive meg på. Google translate er ingen god oversetter fra det komplekse engelske språk til det svært enkle norske språk. Til enkel bruk fungerer det selvfølgelig ok, men her fungerer det ikke. Som olafalo skriver, “by the end” BETYR innen.

Ellers mener jeg at selskapet gjør helt rett i å ikke børsmelde oppdateringer rundt avtalen før det er klart.

7 Likes

Ballsy statement å bruke ordet «eradicate»! Og jeg elsker det!! :crossed_fingers::rocket:

«verb (used with object), e·rad·i·cat·ed, e·rad·i·cat·ing.
to remove or destroy utterly; extirpate:»

9 Likes

Hjertens enig!

Men vi ser jo alle grafen, klarer kan det ikke illustreres. Uten NAC, ingen/liten effekt, med NAC, suksess!

7 Likes

Jeg avventer en eventuell oppdatering gjennom *børsmelding dersom den forlenges og *oppdatering på q2 dersom den er avsluttet…
Så blir jeg skuffa dersom den er avsluttet, men det er ikke noen grunn til å børsmelde dette all den tid det allerede er opplyst at den kun varer til 30.juni…

2 Likes

Er det noe jeg ikke bruker energi på er det en sell-on-news melding om forlenging av samarbeid.

Er det andre enn top 10 BP som har gjort studier på mus med Nac?

1 Like

Tror BioNTech gikk rett til invivo forsøk. Sjekk ut børs meldinger angående NAC.

Jupp:

Oslo, 1 September 2016 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, and BioNTech AG, a fully integrated biotechnology company developing individualized cancer immunotherapies, today announced that they are initiating a preclinical research collaboration involving the University of Zurich.

The partnership is governed by a preclinical research collaboration agreement. In brief, the preclinical research collaboration will evaluate technology compatibility and synergy based on in vivo studies performed by the

4 Likes

Eradication_of_p53-Mutated_Head_and_Neck_Squamous_.pdf (374,6 KB)

Fra 2006. Og dette er helt sikkert riktig studie. Man finner den samme grafen på side 1159.

Faen jeg er irriterende! :rofl:

4 Likes

Oslo (Norway) and Niel (Belgium), 8 December 2016 — PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, and eTheRNA immunotherapies NV, a VUB spin-off company backed by strong life science investors to continue the development of mRNA-based immunotherapies, today announced that they are initiating a preclinical research collaboration.

The partnership is governed by a preclinical research collaboration agreement. In brief, the collaborators will evaluate technology compatibility and synergy based on in vivo studies

3 Likes