Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Isolert sett bryr jeg meg ikke om meldingen kommer i morgen eller neste uke. Det handler om tillit til fremtidige guidinger! Og tillit til ledelsen generelt!

4 Likes

Dere aner jo ikke hvordan prosessene rundt disse avtalene foregår!

Enkelte her oppfører seg som bortskjemte barn. Hvis dere er ikke aksepterer at i denne bransjen her er det TTT som gjelder og at guiding er estimater og forventinger, så bør dere kanskje putte pengene deres et annet sted.
Dere vet veldig godt at Pcib og andre bioteks ikke sender ut børsmeldinger i hytt og gevær.

Forøvrig så har ikke Pcib guidet noe angående denne avtalen med BP, så de skylder ikke hylekoret en eneste forklaring.

14 Likes

Guiding har holdt på release oppstart (siste guiding).

Når det gjelder guiding med samarbeidspartnere og komplekse forhold det innebærer (og som PCIB har forklart) mener jeg det er noe annerledes kriterier. De guider ikke på avtaler mer de seks samarbeidspartnerne?

Det siste du sier er helt korrekt.

Og historisk har det vært +/- 15 dager.

Uansett hadde det vært ok å få forløst spenningen…

Jaja, fint med ulike meninger! Men synd at noen fremstår som løse kanoner og bryggesjauere når de møter noen med meninger som er i konflikt med egne!

Etter en dag med så mye haussing at man blir lettere svimmel så skal man visstnok tie i hjel motstridende meninger!

Men selv om vi åpenbart ikke klarer bli enige her så har vi faktisk ikke motstridende meninger om at selskapet kan bli stort på sikt! Veien dit er vi derimot ikke helt enige i. Men det er mange veier til Rom!

3 Likes

Jeg synes jo dette blir litt tøys Gunnar når en vet at det har foregått slik med tidligere avtaler. Selskapet har uttalt at etter at kontraktene går ut så jobber de med å lage nye kontrakter ettersom de gjerne endrer seg i karakter. Det tyder på at den neste kontrakten antakeligvis blir av annen karakter. Kan fortsatt være pre-klinisk, men antakeligvis en annen type kontrakt. Hva og hvor lang tid det tar er ikke godt og si, og er heller ikke nødvendigvis i PCI Biotech sine hender. Selv om det hadde vært veldig fint for oss aksjonærer, så synes jeg ikke de skal bruke tiden sin på å skrive “kjære dagbok” kommentarer om alt du gjør via børsmeldinger. Her tror jeg bare vi heller må tåle å holde ut et par uker til.

Nei la de få fokusere på å gjøre jobben sin så får vi nok snart oppdatert hva konklusjonen blir. At ikke det er børsmelding på dette om at de jobber med saken ligger veldig lavt i forhold til mine bekymring som PCI Biotech aksjonær :slight_smile:

21 Likes

Er det greien din? At du bare skal være i opposisjon?

Uansett, det finnes uansett 1000 andre grunner til bekymre seg for investeringen i Pcib enn at avtalen med BP ikke var ferdigforhandlet før den utløp.

At du er misfornøyd med ledelsen er yesterdays news, du trenger ikke meddele det med jevne mellomrom.

1 Like

Nå drar du jaggu dette “hold kjeft eller selg”-kortet igjen jo! Jeg er fryktelig tålmodig. Men når man guider noe til en spesifikk dato, må man melde noe innen denne datoen. Og når en tidsbestemt avtale som inntil nå er blitt fornyet, utløper, så blir det akkurat det samme.

Jeg lovet egentlig å la dette ligge, men så var det du som HOPPET på @Gunnersaurus da han synets det “Hadde vært greit om ledelsen tok seg bryet med å informere om big pharma utviklingen”.

5 Likes

Det er ingen dramatikk i dette. Eneste dramatikken kommer hvis dette ikke nå blir ført videre klinisk…

Nei, det er ikke det jeg sier. Men dere må forholde dere til hvordan Pcib opererer.

Han får tidsnok beskjed skal du se.

Altså… Avtalen varte til 30.juni og er gått ut, mens det altså er muligheter for forlengelse… Det børsmeldes nok ikke at avtalen avsluttes da den allerede per definisjon ikke varer lenger… De børsmeldte heller ikke avslutningen av fimavacc-samarbeid med ultimovacc (eller var det vaccibody?), så om det er avsluttet får vi vite det på Q2…
Det er heller ikke guidet/lovet noen børsmelding om dette innen en viss dato, så all denne sippingen om at “fristen for å melde noe om dette er oversteget”, synes jg faller på sin egen urimelighet… Om avtalen forlenges vil dette bli børsmeldt når dette er avklart, det finnes INGEN frister for når dette evnt må være klart… hvis ikke du hører noe, får du mulighet til å spørre mer om dette på Q2…

14 Likes

Den helt vesentlige forskjellen er at samarbeidet med Ultimovacs IKKE var tidsbestemt. De meldte om oppstart i børsmelding 27 januar 2016 , og meldte om terminering på 4Q18 pres. - Helt ok!

Jeg skjønner i det hele tatt ikke den ekstreme motivasjonen en del her har for å forsvare ledelsen på dette. Jeg synes de gjør en glimrende jobb på alle andre områder. Og jeg kritiserer dem ikke for å ikke holde guiding - jeg kritiserer dem for ikke å informere om det. Det er INFORMASJONEN de er dårlig på.

4 Likes

Jeg lurer litt på hvorfor folk har så store forhåpninger til at en skal over til klinisk. Jeg er enig i at for hver gang det kommer fornyelse så er vi nærmere klinisk. Likevel, en må huske her at denne type ting kan ta veldig lang tid. Vi vet også veldig lite om disse samarbeidende så om det tar 5 eller 10 år før en kan gå klinisk er veldig vanskelig å vurdere. Derfor at det nå skulle være så overveldende sannsynlig at vi skal over til klinisk her skjønner jeg faktisk ikke. Mulig dette er bare meg som mangler kunnskap, men jeg har ikke lest noe som overbeviser meg ihvertfall om at det skulle skje. Jeg tror det kan være fint å ha litt realistiske forhåpninger også.
I nær fremtid så er mine største håp oppdateringer rundt Asia strategi, fimavacc og naturligvis informasjon rundt fimanac oppdatering. Fremover er det svært mange spennende triggere, så ingen grunn til å bli utålmodig i forhold til progresjonen. Jeg tror vi får en utrolig spennende tid i møte, og at aksjonærer i selskapet i løpet av de neste 12 månedene kommer til å få valuta for pengene som er investert. Tålmodigheten har jeg stor tro på at kommer til å gi betaling. Så får vi bare se om tiden viser at dette skulle være riktig.

20 Likes

Usually, it is less than the time taken for a phase 3 of a clinical trial .i.e., less than four years . Thus on an average, the entire process of clinically testing a drug can take anywhere from a minimum of three to a maximum of eight

3 Likes

Fullstendig uenig, og jeg mener det er helt motsatt.
Per Walday og den øvrige ledelsen i PCIB må forholde seg til hvordan man skal operere når man er et børsnotert selskap.

«I will come back to you by the end of H1…»

Så, hva skjer?
Denne amatørmessige opptreden lover jeg herved at Walday skal bli konfrontert med og måtte svare for ved Q&A på neste kvartalspresentasjon.

6 Likes

Dette gjaldt mulig Asia site for fimachem ggk

Forøvrig er jeg, for første gang tror jeg, uenig i noe som Gunnersaurus sier.
Selge PCIB for 250kr??? Fullstendig galskap!
FimaChem for gallegangskreft alene er nok verdt rundt 500kr, og med andre potensielle indikasjoner som lett kan både doble og triple denne prisen.
I tillegg kommer Vacc, Nacc og Bac, som hver for seg kan være verdt tusenvis av kroner per aksje.

Potensialet er helt ENORMT, ut av en annen verden!!!

Jeg blir sinnsykt skuffet hvis jeg ikke får 1000kr per aksje, som et ABSOLUTT MINIMUM!

14 Likes

Ja, jeg vet det, Jubel.

Poenget er; he said he will come back. He didn’t come back.
He lied! :cry:

3 Likes

Durable, “by the end of H1” betyr ikke “før slutten av H1”. Det betyr “ved slutten av H1”, og er en mer omtrentlig angivelse. Det dekker dermed en tidsperiode rundt slutten av H1, som jeg tenker betyr ca juni-juli. Om han mente før H1 ville han sagt “before end H1”. Semantikk, men likevel vesentlig.

6 Likes

Litt off topic, men etter å ha lest igjennom mye av tilføyelsene fra Snoeffelen, så lurer jeg på hvor har det blitt av den karen? Likte tilnærmingene hans!

1 Like