Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

For å si det litt humoristisk. Istedenfor at pasienter skal gå på smertestillende i årevis pga stein i skoen, så fjerner pcib steinen.

4 Likes

Fase I for hode og nakke kreft, ble stanset fordi den oedela for mange friske celler. Og istedenfor og starte paa nytt med lavere dosenivaa, byttet de til inoperabel gallegangskreft som ble en suksess. Litt av aarsaken til byttet, var og at h/n kreft hadde mange konkurenter. Allikevel, viste studiet at fimaChem fjernet mye kreft. Derfor vet vi at den vil gjoere det +/- paa mange andre kreftsykdommer ogsaa. Det er ikke snakk om om, men naar. Derfor trenger vi partnere med ressurser som kan satse stort.

Haapet er at resultatene fra det inoperable gallegangskreft studiet vil bane vei for dette.

11 Likes

FiloD… jeg har følgt med PCIB nå i alle år og blitt helt lei av en emisjon, jeg heier på alle lisensavtaler som man mener vi kan få, men la oss være ærlig. Emisjon er ikke ønsket!!

Med bleomycin hadde de coam problemer, hvis de finner en partner til det hadde vært akseptabelt, alt for risky!!

Enig med deg at staben har gjort en kjempejobb, men de må nå etter 10 år frem viser avtaler med penger i avkastning. Du skjønner det like godt som meg tror jeg.

Let’s go for partnering isteden for ¨solo¨. Please!!

6 Likes

Fantastisk funn, @olafolo. Lista begynner å bli veldig lang nå over potensielle avtaler som kan komme. Jeg tror det er på tide med en avstemning igjen. Denne ukes avstemning, hvilke deals/avtaler kommer i H2?

Husk at.du kan krysse av for så mange du vil.

  • Hode/hals fimaChem klinisk
  • Annet fimaChem studie
  • Asiaavtale fimaChem gallegang
  • Global avtale fimaChem gallegang
  • Big Pharma klinisk fimaNac
  • BioNTECH klinisk fimaNac
  • Etherna klinisk fimaNac
  • Bavarian klinisk fimaNac
  • Imv klinisk fimaNac
  • Første avtale fimaVacc
  • Andre avtale fimaVacc
  • Tredje avtale fimaVacc
  • Ny(e) prekliniske avtaler fimaNac

0 stemmegivere

6 Likes

Artikkelen er den siste Høgset har fått publisert, av mange:

https://www.google.no/amp/s/www.researchgate.net/profile/Anders_Hogset/amp

6 Likes

Enig i det, ingen grunn til å bryte 30 hvis ikke det kommer nyheter…
Denne linken kommenterte jeg ,med…
Slik jeg ser det er det kommet nok info siste tiden til at vi kan bryte 70kr.
Saken er den at det fremdeles er få som har oppdaget denne Diamanten!..
Så blir innlegget rapporter t og slettet, why??

6 Likes

Slapp av og håp at du snart får rett :slight_smile:

Kursmål har vist seg umulig i det siste året, omtrent alle ville trodd at du var gal hvis du i juli 2018 hadde sagt at vi ville være på 28 i juli 2019 med de nyhetene vi har hatt.

Foruten en utsettelse av oppstart fimaCHEM og et noe lengre tidsløp enn forventet, så har alt gått vår vei.

Kan ikkje fatte noe annet enn at en reprising er “imminent”

:joy:

4 Likes

Jeg VET at jeg får rett!!! :metal:

8 Likes

Denne uken viste oss at kinamannen ser gull der andre ser gråstein, ref avtalen Photocure fikk med Cevira.

Kan Asieris bidra til å bli en døråpner inn i Kina? Krysser alle fingrene for at Radforsk-selskapene smir mens jernet er varmt og bruker denne muligheten til å finne kinesiske samarbeidspartnere. Tenk hva et par milliarder NOK kunne gjort for pipelinen til norske bioteks som skriker etter kapital! Hører du meg @forsk?:wink:

Og når vi først er inne på temaet finansiering, hvor i all verden er den norske stat oppe i alt dettte? Det snakkes om at vi må omstille norsk økonomi vekk fra oljen, men politikerene har åpenbart ikke sett potensialet i biotek. Hva med gunstige skatteordninger, lån etc? Igjen, 2-3 milliarder hadde hjulpet Radforsk-sfæren laaangt på vei.

10 Likes

Yes, for hvis baade fimaNac og fimaVacc lykkes med og bli det ledende verktoeyet i verden innen leveringsteknologi for medisiner, kan det godt bli vaart nye olje eventyr. Her har faktisk staten en sjanse til og omstille sine inntekter fra olje til biotek.

4 Likes

YESSS :wink:

Over 100 jaja
:joy:

2 Likes

13 posts were merged into an existing topic: Politikk

Bra Filo, men lurte på en ting. Er nicket ditt avledet av filoviridae (feks ebola og marburg)?
Dette var en spøk. God helg :slight_smile:

Er denne vært postet før?

Paper from Selbo’s project group featured on the cover of Photochemical & Photobiological Sciences

The paper entitled “Enhanced targeting of triple-negative breast carcinoma and malignant melanoma by photochemical internalization of CSPG4-targeting immunotoxins” by Marius S. Eng et al. was a joint academic-industry effort including collaboration with the Ferronel lab at Massachusetts General Hospital/Harvard Medical School, the Rosenblum lab at MD Anderson Cancer Center, the Mælandsmo lab at Oslo University Hospital (OUS), the Imaging Facility at the Institute for Cancer Research (OUS) and PCI Biotech. The manuscript was published in the May issue of Photochemical & Photobiological Sciences (The Royal Society of Chemistry), which is a society-owned journal publishing high quality research on all aspects of photochemistry and photobiology.

The efficacy and specificity of the PCI-based targeting of CSPG4 was found very promising, and may represent a rational strategy for the elimination of aggressive and therapy-resistant TNBCs and malignant melanoma.

https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2018/pp/c7pp00358g

25 Likes

Fra konklusjon:

Conclusions
PCI of CSPG4-based immunotoxins is a highly efficient and
selective targeting approach for site-directed killing of drug-
resistant cells of TNBC and malignant melanoma origin, as
shown in vitro and in vivo. These results lay the foundation for
further preclinical evaluation of this targeting approach for the
treatment of aggressive melanomas and TNBCs.

11 Likes

Få på plass partner/kapital, så menneskeheten kan få nytte denne teknologien!

Norsk biotek råtner på rot, få på plass skikkelig investorer og tilstrekkelig med kapital, så norske virksomheter kan få blomstre, til glede for samfunnet, pasienter og næringslivet.

13 Likes

Du er inne på noe viktig her, norsk biotek har ikke nok ressurser (kapital og ansatte ++) til å utvikle sine idéer raskt nok. Det er potensielt store verdier som går til spille ved at det ikke er høyere tempo i de norske selskapene.

14 Likes

Ring Stordalen :wink:

1 Like

Ja det er helt tragiskt og se hvor sakte dette går.Her har vi en solklarhelbredelse teknologi innen kreft som vil helbrede og som kan gi cellegift lokalt rett i svulsten.I mens dør og lemmelstes folk for livet av cellegift.Staten skulle gått inn med penger og rullet alt ut i rekordtempo.Og det er jeg sikker på at de hadde tjent inn igjen mange ganger om det hadde skjedd.

4 Likes

Øøøøh… Du vet at Pcib behandler pasientene systemesik med cellegift, eller?

1 Like