Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Andor skriver jo det: “cellegift lokalt rett i svulsten”

Da er han på feil tråd, fimaCHEM innebærer systemeisk behandling med cellegift.

Hva er feil? Han sier jo at PCI Biotech sin behandling innebærer levering av cellegift direkte i svulsten.

Ja, og det er jo feil

Jaha?

Hva driver pcib på med om det ikke er leveringsteknologi for medisin som kan virke lokalt i celllene?

4 Likes

Andor sier at du kan cellegiften lokalt rett i svulsten. Det er feil.

Cellegiften blir gitt intravenøst på vanlig måte. I tillegg gis fimaporfin. Når man så belyser svulsten lokalt med laser så gir det en økt effekt der lyset treffer.

Men pasienten slippe ikke unna systemisk behandling slike dere tror.
Pasientene som behandles med fimaCHEM opplever akkurat de samme bivirkningene som pasienter som blir behandlet med vanlig cellegift.

Men forhåpentligvis opplever de bedre effekt når de behandles med fimaCHEM.

4 Likes

Enkelt sagt blir cellene mere mottakelige for å ta til seg cellegiften der det belyses.

4 Likes

I forhold til gemcitabin så snakker de om at PCI biotech sin fimaCHEM kan øke effekten med opp til 5 ganger lokalt. I teorien kunne de redusert cellegiften brukt mot å kunne få omkring samme effekt, men når det gjelder kreft så er det bortimot uaktuelt da det i hovedsak er kun en ting som gjelder, og det er å få så mye effekt som mulig på selve kreftsvulstene.

Derimot om det av ulike årsaker skulle være behov for å unngå/redusere bivirkninger så skal en ikke se bortifra at en da kan redusere cellegiften om det skulle være ønskelig, og likevel få like god eller til og med bedre effekt enn det som er tilfellet med eksisterende behandlinger.

12 Likes

Står en hel del nye opplysninger i materialet frigitt fra boston konferansen.

http://pcibiotech.no/other-presentations/

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-IPA-July-2019_PCI-applications.pdf

Side 10:

GENE THERAPY WITH fimaNAC
►Eradicates human head and neck tumours in mice
►Intratumoural delivery of plasmid with therapeutic gene (p53)
►80 % of animals tumour free after PCI treatment

Ser at diagramet på side 10 er fra 2006.
Dette er altså 13 år gammel videnskap og resultatene er jo virkelig promising.

Utrydder menneskelig hode/nakke kreftssvulster i mus…80% CR ?
Når en ser virkningen av PCI som genterapi i diagrammet på side 10 så kan en undres…

Med forbehold av at jeg forstår dette riktig så ligger ikke fimaNAc tilbake for de to andre forretningsområdene , heller tvert imot.
Side 10 viser hvor de stod for 13 år siden og hvor står de i dag etter mange års samarbeide med seks stk samarbeidspartnere?

Blir vel en vanlig utvidelse tidsmessig med BP samarbeidet men dersom det blir noe mere så kan vi bli overrasket av forretningsområdet fimaNAc.

lykke til

5 Likes

Enig laplagam.

Men det er kanskje ikke sikkert at det har noen betydning å redusere cellegift mengden.
Så lenge en ikke belyser andre steder enn det aktuelle stedet hvor tumorene sitter og derved blir belyste så forblir vel kanskje cellegiften låst i disse endosomene når det gjelder kroppen forøvrig?

Effekten på kreftesvulstene kan en vel styre med tiden og styrken på laseren?

Sannelig usikker ble jeg , mengden cellegift har kanskje betydning på resten av kroppen allikevell?

Korriger meg dersom jeg er feil.

3 Likes

Dere kan høre Radium episode 33, ca 7 min ute i episoden bekrefter Einarsson etter samtale med Walday at det brukes samme dose cellegift, men at fimaCHEM skal øke effekten i tumor.

6 Likes

Annars hade man behövt sänka dosen i controllarmen för att få jämförbarhet vilket nog hade varit svårt att få igenom i REK med tanke på dåliga effekten på ordinarie behandling.

13 Likes

Regner med at vi får nyheter denne uken om top 10 selskapet og veien videre. Ledelsen har ordnet slik at opsjonene er klar og det er bare børsmeldingen som skal skrives.

5 Likes

ABN Amro solgte 14000 fram til forrige onsdag og satt på bare 145k da. Det var før kursoppgangen og det økte volumet vi fikk torsdag og fredag. Godt mulig det er under 100k nå for de solgte trolig ganske mye på torsdag.

10 Likes

Blir veldig tomt på selgersiden når ABN Amoro har solgt seg ut…

6 Likes

Det får vi absolutt håpe.

Det vi mangler er en godnyhet fra PCIB…topp10 oppdatering lar vente på seg.

Mange spente her inne…

1 Like

En ting som er positivt. Gamle penger ut, nye penger inn…

2 Likes

Spesialinvestor med smårusk igjen eller helt ute. Den perfekte storm kommer dersom PCIB leverer en positiv melding de neste dagene?

7 Likes

Ja, og det er mulig jeg husker dårlig. Men skal gå ganske langt tilbake i tid før det har vært en så tålmodig gjeng som bare sitter og venter, og at det med andre ord virker omtrent tomt på selgersiden. Om ikke annet så gir faktisk det en god følelse! Man blir jammen fornøyd med lite som investor i PCIB. :rofl:

5 Likes

Føler det ulmer under pcib nå…

Om ikke eg bommer helt på magefølelsen nå så er det rett før take off :wink:

8 Likes