Ja, kursutviklingen er jo enig med deg i det!
Allikevel er du med flere grenseløst misfornøyd med ledelsen som har skapt disse resultatene.
Ser du og kritikerene denne selvmotsigelsen selv?
Ja, kursutviklingen er jo enig med deg i det!
Allikevel er du med flere grenseløst misfornøyd med ledelsen som har skapt disse resultatene.
Ser du og kritikerene denne selvmotsigelsen selv?
Bra for oss som har vært med siden 2016, ingen tvil om det.
Siste året rett og slett bare trist, til tross for at PCIB har kommet videre på fimaCHEM og fimaVACC…to viktige milepæler.
Og på toppen av dette fullfinansiert i 3 år!
Helt ubegripelig kursutvikling.
Ta dere litt velfortjent forum-sommerferie nå folkens! Selv har jeg kjøpt på 48kr, og snittet ned til rundt 31-32 kr. Sittet i tap i et års tid, bortsett fra i den raske oppgangen vi hadde.
Hjelper faktisk lite å klage over kursen fra dag til dag på forumet. Blir litt slitsomt å lese igjennom. Jeg er også selvsagt frustrert, og skulle gjerne sett solide plusstall, men forsøker å holde det “inne” for meg selv så godt jeg kan.
PCIB er i pluss og ligger stabilt - gleder meg til å få nye oppdateringer fra selskapet når de har noe å melde.
Selv skal jeg koble av på hytta(uten wifi de neste to ukene). God sommer, håper på en innbringende høst!
Jeg tror betydningen er meget stor over å ha tilgang til å lese og skrive på disse digitale forumene.
Ser det nærmest ville være en meget tung oppgave å sitte alene og vurdere hva en skulle lagt opp til.
Så dette forumet vi diskuterer på er helt avgjørende for meg for å være en lansiktig aksjonær i høyrisiko pharma.
Her kan en få svar på komplisert tolkning av uforståelig medisinske data og hva de betyr og guiding av fremtiden.
Forumet fungerer også som en “sikkerhets-ventil” som avlaster trykket og pleier nervene til tungt investerte hobby-spekulanter.
Kunne ikke vært foruten.
Jeg synes du motsier deg selv In Vivo. Du bruker kursutviklingen som mål når du prøver å begrunne at ledelsen har gjort en god jobb. Da må du tillate andre å klage over kursutviklingen.
Den kursutviklingen du forøvrig viser til, rommer både suksesser og fiaskoer. Kursen var nedi kjelleren da H&N ble avbrutt og var sikkert ikke særlig hyggelig for dem som hadde deltatt i foregående emisjon. For øvrig er ikke økningen over de fem siste år spesielt imponerende.
Det synes ikke jeg. Jeg mener Lothian, Gunnar og resten av hylekoret må løfte blikket når de klager over kursutviklingen, det blir for snevert å se etter år tilbake i tid.
Skal man virkelig sitte å klage måned ut og måned inn fordi man timet investeringen sin dårlig?
Faktum er at Pcib har gjort det jævlig skarpt de siste 3 årene sammenlignet med andre norske bioteks.
I tillegg viser jo utviklingen at ledelsen i Pcib tok et riktig strategisk grep den gang. Og igjen, applaus til ledelsen for at de klarte å reise kjerringen igjen etter H&N nederlaget.
Edit, rettet opp etter en heller humoristisk påpekning fra vår alles Gunnar:)
Noen snur kjerringa (som deg og Jørn Jamtfall) mens andre “reiser kjerringa”
Ferien avblåst for PCIB melder direktør til NIB.
"Forumdebattanter på Tekinvestor.no har påkrevd at alle ansatte i selskapet PCIB må tilbakekalles fra ferie og komme på jobb. Videre i pressemeldingen sier direktør Per Walday at han på generelt grunnlag er litt skeptisk til råd fra forumet TI, men pga økende uro på forumet så tar han ingen sjanser en å måtte bryte Norsk ferielov og tilbakekalle hele selskapet fra ferie. "
Ok da.
Hylekoret tar ferie, men kommer sterkt tilbake hvis “noe” skjer.
God sommer
Minnes den samme diskusjon for ett par år siden, mener at da også melding uteble før godt ut i juli. Optimistene tolket dette som at avtalen var på vei inn i ny fase, men det ble som sist en forlengelse. Men det er klart at de har jo holdt på i en god stund nå, og når de nå har holdt på i så mange år så må vi være stadig nærmere målet om en avtale.
Viktig poeng In vivo, pre-kliniske saker er som regel lavt priset med mindre det er penger på bordet, og det er er helt logisk ut fra LOA-tenkning. Er noe pre-klinisk er generisk LOA mindre enn 5%, og jeg vil si fra 1-5% er “vanlig”.
Dette illustreres godt av den eneste analysen vi har på PCIB, den fra Arctic, hvor jeg mener å huske at ca 85% av verdien tilskrives fimaCHEM og den pivotale gallegangsstudien, mens ca 15% er på fimaVACC og 0% på fimaNAC.
Om alle våre 6 fimaNAC-samarbeid skulle ende opp i null og nix så er PCIB likevel et svært verdifullt selskap. Bare noe så enkelt som at et produkt godkjent på AA nærmest er garantert å bli en blockbuster (inntjening på 1 mrd $ per år) tilsier at fimaCHEM sitt registreringsstudie har en utrolig gunstig risk/reward.
På mange måter er fimaCHEM PCIBs Cysview (PHO) mens fimaNAC er PCIBs Cevira. God teknologi med liten nedside og stort potensial. Og selskaper med lavere risiko enn det svært mange forestiller seg.
Timingen for for fimaNAC er selvsagt vanskelig, men teknologien er outstanding. Før eller senere smeller det på fimaNAC, enten det er med top10 BP, BioNTech (som nylig er tilført masse cash) eller noe annet.
I mellomtiden så har jeg lave skuldre med at fimaCHEM er på rett vei.
Må helt klart ta i betraktning ferie når en vurderer hva som skjer med nac. Pcib er med helt i fronten på nukleinsyrer og kreftvaksinasjon. Det mest hotte innenfor medisiner. Og vi har chem som en foreløpig sikkerhet. Synes at vi i to år kan sitte på en mulig blockbuster uten å ta særlig risiko.
Det som er rart er at ikke flere og utenlandske investorer har fått med seg hva som kan skje med Pcib.
Tror vacc presentasjon og evt nac avtale vil føre til kurseksplosjon.
Alltid interessant å se på avkastning på månedlig og årsbasis, selv om virkeligheten for den enkelte ikke trenger å ligne på på noe av det (selv er jeg ca 100% både PHO og PCIB, tross at jeg deltok nesten fullt ut på sist emisjon).
En annen vinkling er å se hvilke kurser de enkelte selskapene har hentet inn penger på, og legge en slags diskonteringsrate på den.
Da vil nok PHO komme dårlig ut da de hentet penger i 2001 på kurs 155, og i 2006 på kurs 2006, mens PCIB kommer minst dårlig ut siden de hentet endel på 7 kroner for noen år siden.
Targovax og NANO kommer kanskje dårligst ut (for forumistene, da neppe mange av dem betalte 155 NOK for PHO i 2001), men i NANO er det vel stort sett ingen som ferdes på forumene som har tatt “regninga”.
Er helt enig, om det bare blir medisin her så er det mer enn nok
Enig med Snoeffelen her. Foer eller siden smeller det i fimaNac. Men vi vet selvfoelgelig ikke med hvilke partner,. Det er ikke bare opp til PCIB, partnerne maa og ha en medisin som fungerer.
FimaVacc kommer og helt sikkert til aa bli en suksess, og fimaChem er det paa en maate allerede. Det tar bare litt tid foer vi mottar 100% svar.
Vi skulle hatt en to tre partnere hver seg i klinisk testing for fimaVacc og fimaNac.
Er ganske sikker paa at minst en eller to av disse, ville maatte ta kontakt med de regulatoriske myndighetene ganske kjapt og be om godkjenning, fordi mellom 50 og 80% av kreftpasientene, opplevde og bli kreftfrie.
Siden selskaper kan få tilgang til Fimavacc data hvis de skriver under på en taushetserklæring, så er det helt sikkert veldig gode resultater. Tenk litt selv. Hvis resultatene er dårlige så blir jo Pci Biotech gjort til latter i hele den medisinske verden med alt det styret i forbindelse med Fimavacc, og det tror jeg nok ikke skjer. Resultatene er nok bedre enn gode.
Spørsmålet jeg stiller meg, ufaglært innen biotek som jeg er, ser andre aktører nytten av VACC slik pcib gjør, og i tilfelle hvor stor grad?
Hør Radium episode 68 der Einarsson kommenterer litt rundt dette.
Arctic hadde vel avtaler på rundt 10 millioner per vaksine som et estimat, noe de selv sa er svært usikkert.
Optimistene her inne mener vel at PCIB burde oppnå avtaler i 50-100 millioner kategorien.
Hva Per mener er det få som vet, men kanskje han letter på sløret i høst?
Å være aksjonær i PCIB er som å være forelsket i den fineste jenten i klassen uten at det skjer noe å skrive hjem om.
Fortsatt god sommer(forelskelse).