Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

…å gjøre et selskap som PCIB fullfinansiert og alle privilegier fra FDA/EMA som har levert utelukkende sterke positive resultater om til et krisescenarie pga tolkning av guiding…??

Hva vil en oppnå?

Se heller på resultatene og pris dere lykkelig at alt ligger til rette for en gedigen suksess.

I min verden så er det produktene som har verdi.

Skulle jeg bekymre meg for noe så måtte det være arbeidspresset disse utsetter seg for.
En er avhengig av at alle står løpet ut.

3 Likes

Siden du har patent på vettet InVivo så ser jeg ingen vits i å diskutere noe med deg. At du har 0 i prising på fimaNAc får stå på din regning. Den er en del av totalpakken og vil naturligvis ha en negativ spin-off på kursutvikling.

7 Likes

Hva vet man om arbeidspresset? Igjen trekker man inn ukjente variabler! Har du sett timelistene i selskapet? Burde arbeidstilsynet komme på banen? Kan vi ikke forholde oss til informasjon som er kjent? Vi konkluderer jo støtt og stadig på manglende/utilstrekkelig grunnlag.

Fra årsrapporten:
image
Synes ikke dette ser så ille ut (hadde kanskje hatt mer sykemelding med knallhard belastning)?

Nike; jeg skisserer mulige sannsynligheter! 55% sannsynlig for positiv melding og 45 % for negativ melding. Jeg velger altså å spekulere begge veier, ikke kun positivt eller kun negativt. Det tror jeg er det klokeste! For denne “tystnaden” kan tolkes begge veier.

5 Likes

Det er ingen som vet om produktene har verdi, dvs om de vil generere penger for selskapet. Dette gjelder særlig FimaNac og FimaVacc. FimaChem står sterkere pga sine gode tall for tumorreduksjon,riktignok i små populasjoner. Mesteparten av vurderingene på trådene her bygger i stor grad på håp og tro. Derfor blir det i lengden ganske kjedelig å følge med på hva som skrives og registrere at de positive innleggene blir omfavnet gang på gang.

2 Likes

Nettopp!

Den ferskeste informasjonen fikk vi ved presentasjonene i Boston, og reaksjonen her på forumet oppfattet jeg som udelt positiv, men i dagene etterpå har du og nonen andre gjort et stort nummer av - stort sett - negative spekulasjoner rundt det ukjente ved BP-avtalen.

3 Likes

Det er Artic som har satt verdien til 0 i sin analyse, ikke jeg.

Forøvrig bør du tåle kritikk når du selv har påtatt deg rollen som mørkets fyrste og prøver å male fanden på veggen ved en hver anledning.

1 Like

Joda, greie nok disse presentasjonene.

Ett konkret resultat av disse var spekulasjoner om fimaBAC er på gang…

Men dette har vi holdt på med i månedsvis og åresvis og håpene om at neste melding om fimaVACC og fimaNAc skal ta oss oppover har stort sett ikkje innfridd.

FimaCHEM går sin gang, men på de andre områdene MÅ PCIB snart vise at de konkret kan ta det neste steget!

Derfor er oppdatering på det 4-årige topp10 samarbeidet så viktig…

4 Likes

Det jeg synes er svært merkelig er at vi nå ligger på halvparten av kursen vi gjorde før siste emisjonsmelding.

Det gir ingen mening med tanke på alt som har kommet av nyheter siden den gang, samt det faktum at man er finansiert ca 3 år framover.

Det er ikke rart noen kaster kortene eller skriker etter enda mere nyheter.

Slik jeg ser det kan dette fremdeles ta tid.

Vi vet at VACC ikke fikk kursen opp og hvorfor skulle den gå opp etter at burgeren legger frem i slutten av året? Her må vi nok ha en avtale og det kan komme i dag, slutten av året eller i 2020.

Vi vet at det er en sjanse for at vi ikke går over til klinisk i NAC. Blir det “bare” en forlengelse forblir nok kursen uendret, slik den alltid gjør.

Første pasient dosed i USA vil nok heller ikke trigge kursen opp over tid.

Hva står vi igjen med da? Jo, ASIA sites. Ytterst usikkert, spør du meg. Ihvertfall på kort sikt.

Jeg sitter med min faste post etter at jeg flyttet 1/5 over i PHO, noe jeg ikke angrer på.

Det er selvsagt en god sjanse for supre nyheter som kan skyte kursen til værs innen få dager men vi kan også sitte med samme kurs om 6 måneder, slik jeg ser det.

5 Likes

Vanskelig å være uenig med akkurat det

4 Likes

Arctic sin analyse benyttes støtt og stadig som fasit. Basert på denne skal vi altså ha grunnlag for å konkludere om hva verdien skal være på henholdsvis fimaCHEM, fimaVACC og fimaNAc. Avvik i forhold til denne analysen blir omtalt som feil. Verdien på fimaNAc er null hevdes det! Og dette er altså basert på en analyse! I andre tilfeller har jeg lært at N i denne sammenheng = :poop:

For å svare på InVivos spørsmål kan jeg vel egentlig ganske enkelt si at jeg synes selskapet på en generell basis prises til en alt for lav LOA. Men jeg mener bestemt at samarbeidene selskapet har bør bakes inn og kanskje utgjøre en 5 prosent eller noe slikt av selskapets totale verdi? Sånn helt røft overslag!

På dagens kurs utgjør det altså 1,4 kroner. Men jeg er jo av den oppfatning at selskapet burde vært verd mye mer og at fimaNAc således er mer verd enn som så. Men markedet er ikke enig med meg, dessverre :laughing:

Det mest skremmende med scenarioet er psykologi kjære InVivo. I en illikvid aksje, vil en eventuell panikk herje som Svartedauden! Jeg selger ikke mine aksjer om Big Pharma terminerer avtalen, men det er helt sikkert flust med andre som går i panikkmodus?

2 Likes

Hva mener du selv NAC er verdt i kroner og øre da?

2 Likes

Altså ca 1,4 kr.

På tross av denne delen av Pcib har såpass liten verdi i dine øyne, så sparer du ikke på kruttet når det skal svartmales.

Mao så representerer NAC en enorm oppside og liten nedside, fin risk/reward det for investorer som vurderer inngang nu.

3 Likes

Jeg registrerer en positiv korrelasjon mellom hukommelse og tålmodighet. Heldigvis kan repetisjon hjelpe dem som sliter tyngst.

Fortsatt god sommer.

9 Likes

Markedet har vært sterk uenig med oss her inne og Ronny “TERP” Skuggedal siden august i fjor.

Faktisk har vi blitt grisebanket i 11 mnd og håper at det snart tar slutt…

2 Likes

Hvordan tror du aksjonærene i BergenBio, Targovax og Nano føler det da…?

1 Like

20k omsatt.

God sommer ja😀

2 Likes

‘‘TERP’’ og ‘‘IMMINENT’’ har PCIB klart å gi nye meninger :stuck_out_tongue_winking_eye::boom:

2 Likes

Spørsmål til deg InVivo;

-Hvilket av biotekselskapene på Oslo Børs har hatt den “forskningsmessig” beste utviklingen, tja la oss si de to siste årene?

Da tenker jeg på progresjon i de kliniske studiene og data presentert! Jeg kjenner ikke godt nok til resterende biotekbransje til å være bombastisk, men jeg må påpeke at jeg synes PCIB som går fra fase I til PFII samt leverer gode fimaVACC data kanskje bør være blant de beste?

Det er visst nyttesløst å diskutere her inne! Jeg har vært positiv til ledelsen på forskningen (hele tiden) men negativ til kommunikasjonen og guidingen. Jeg er mørkets fyrste og det ene og det andre. Og jeg vil selvfølgelig synes det er krise om kursen går 1000%. Barnehagenivå på dette Jubel!

Og hvor mye penger er ikke blitt skutt inn av aksjonærene? Summerer man opp alle innskuddene er man vel ikke så fryktelig langt unna dagens markedsverdi!

6 Likes

Vet ikke hva du legger i det.

Men fortell meg gjerne hvem du mener har hatt den beste utviklingen i henhold til begrepet ditt “forskningsmessig”.

1 Like

Pust med magen gutter!
Kommunikasjon er ingen krise, storm i ett vannglass for et par stykker…

Fortsatt lav omsetning og tilnærmet uendret kurs, lav volatilitet.

Med andre ord er aksjonærene rolige og avventende. Naturlig nok! Ta sommerferie og nyt kommende meldinger om de blir av en positiv art. Ved positive nyheter om det som diskuteres her i det vide og brede (kommunikasjon) vil kursen sikkert kunne gå som en rakett.

Det blir vel krise når / om kursen tar himmelferd også😂

5 Likes