Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

for noe tull, la de selge på 28 eller under :wink:

i dag skal eg være gjerrig ser eg…

eller MR.O, 500 tatt.

Topp 10 melding burde være rett rundt hjørne, så litt ekstra aksjer kan ikke skade :innocent:

7 Likes

500 tatt her også

6 Likes

Jepp, godmelding herfra, og verdien av NAC KAN gå fra kr 0,- til xxx millioner på noen minutter.

Spekulantene burde kjenne sin besøkelsestid! :warning:

6 Likes

Tok også 1000 på 28,40.

Så nå kan det godt komme nyheter :slight_smile:

4 Likes

la inn kjøp på 500 på 27,6… mr Robot to 27,65 på 27.7… mr.Robot umiddelbart til 27,75… 27,80 mr.Robot to 27,85 på 27,9 følgte mr.Robot ikke… Oslo børs Nordics Maffia

4 Likes

ja, de faens robot pakket !

du har min medfølelse Soul.

2 Likes

Viser at noen er interessert da :slight_smile:

2 Likes

Jeg skrev mail til RS for 7 dager siden med det enkle spørsmålet om eventuell terminering av samarbeid med top 10 farma eventuelt ville bli børsmeldt eller ikke. Fortsatt ingen svar å få.

Vanskelig å tolke noe ut av dette muligens, men i mitt stille sinn velger jeg å falle på at forhandlinger pågår, derfor ingen tilbakemeldinger å få. Konklusjon av forhandlinger vites selvfølgelig ikke.
Får vel bare smøre seg videre med tålmodighet…

13 Likes

Eg tror en terminering ville vært meldt nå.

5 Likes

Forbanna irriterende med disse robotene.

Skulle ha vært innført børsposter igjen og kurtasje på alle handler.

Men med noen gode meldinger fra Walday er det ingen som vil bry seg om roboter…

3 Likes

Har testet roboten selv denne uken, legger seg automatisk 10 øre over og under din kursen hvis spreaden blir for stor

2 Likes

Beste er bare å vente til der ligger en 4-5k også gå rett på :wink:

3 Likes

Vi har gått i fella før angående PCIB og utestående meldinger! Virker som om de fleste tar det for gitt at ventingen skyldes utelukkende positive aspekter! At man ikke får svar på e-mail, på spørsmål som åpenbart vil gi den som spør en fordel kontra markedet, sier seg selv. Det enkleste for RS er da å la være å svare – det skaper antageligvis minst støy! Men nå har altså selskapet satt seg selv i denne posisjonen nok en gang, og usikkerheten bobler hos selv de mest optimistiske aktørene på Tekinvestor!

Jeg kan si det såpass enkelt at min tanke rundt dette er at forlengelse av preklinisk burde være en formalitet som allerede skulle vært meldt, og jeg holder det derfor som 10 % sannsynlig at dette scenarioet inntreffer.

En terminering, som blir meldt om på Q2 (28. august), og en overgang til klinisk sidestiller jeg som like sannsynlig akkurat nå, altså 45 % sannsynlighet på hver av disse scenarioene! Siden manglende melding frem mot Q2 er et skremmende scenario krysser jeg fingrene daglig og håper på en forløsende børsmelding. Når en slik melding uteblir vokser irritasjonen hos meg, siden jeg synes usikkerheten er stor nok i denne bransjen, vi trenger ikke en klønete kommunikasjons-policy som forsterker denne.

Den tyske soldaten Carl von Clausewitz sin beskrivelse av informasjon i krig setter ord på min følelse av mye av det jeg leser her inne på forumet om dagen:

Many intelligence reports in wars are contradictory; even more are false, and most are uncertain.”

Jeg mener ikke noe vondt i dette, men vi har dessverre en del utopiske scenarioer som skisseres såpass mange ganger at enkelte etter hvert tror på de! På lang sikt kan naturligvis alt skje, men vi må stikke fingeren i jorden og innse at den 17. juli 2019 er PCIB et knøttlite biotek selskap, bestående av cirka et dusin ansatte. Den som følger med på daglige børssvingninger må konkludere at interessen rundt aksjen er minimal. Det mobiliseres til støttekjøp her inne for å «hjelpe» selskapet. PCIB er ikke friskmeldt, og jeg mener ledelse/styre har et ansvar for å få litt mer «schwung» over forestillingen. Hvordan de gjør dette skal jeg ikke spekulere for mye i, men radiostillhet er neppe korrekt strategi. Håper som alltid at en forløsende melding er «under konstruksjon», men skremmes av scenarioet om at vi på Q2 får beskjed om terminering av avtalen! Det ville vært brutalt overfor tålmodige aksjonærer og jeg håper vi slipper det!

12 Likes

Hvordan er det med ferieavvikling osv i PCIB? De skal vel sikkert ha noe ferie de og? Kan godt være at ting blir gjort etter dette. Tror vi på TI burde ta litt ferie og :stuck_out_tongue:

3 Likes

Jeg ser ikke hverken på meg selv eller det jeg skrev som hverken euforisk eller desillusjonert på noen som helst måte, har begge føtter godt plantet på jorda og sier ikke at stillhet er likeverdig med positiv melding og forløsende effekt på kurs. Antonymet til eufori må være nedstemt/dyster og hjelper vel også lite i denne sammenhengen?

Sannheten er at vi vet ikke, og mye av det skyldes kommunikasjonsstrategien man har lagt seg på, og dette anser jeg som uheldig, på samme måte som deg. At informasjon om terminering vil bli børsmeldt er kursdrivende informasjon er jeg uenig i - forhandlinger kan pågå i lang tid selv om dato for forlengelse er utgått og burde ikke gi meg noe kursdrivende informasjon.

Vi kan være enige i at vi ønsker mer informasjon så vi slipper denne gjetteleken fremover, noe som tross alt har blitt kommunisert til ledelsen ved flere anledninger…

9 Likes

Nok en gang fullstendig enig med det du skriver.

Tenk hvor vi hadde vært uten meldingen den 2. mai…og fremdeles skulle vente på at burgeren skulle presentere fimaVACC.

Omtrent alt blir levert på overtid og dessverre er markedet stort sett likegyldig til PCIB.

Vi må få noen meldinger à la 20. des 2017 før dette endrer seg.

Radio silence løser absolutt ingenting

5 Likes

så flinke dere er ,noen hørte på dere og eg fikk alt eg ville ha under 28 :wink:

6 Likes

Eg er så lei av å se PCIB under 30 at eg må vurdere å tilbringe den neste måneden et sted uten mobildekning.

Kanskje eg møter Per og Ronny der?

14 Likes

Er dette virkelig ‘‘skremmende’’? NAC er per i dag priset til 0 kr.

Du er ikke flau for å male fanden på veggen

3 Likes