Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er ikke RELEASE studien. Det er fase I (dose eskaleringsstudien).

Ønsker ikke helle kaldt vann i blodet, men dette er nok dessverre “old news”.

9 Likes

Beklager om jeg tar feil, men phase 2 er nevnt ?

3 Likes

Jeg ser ingen grunn til å legge til noe økenavn på CFO. De fleste her på tråden kjenner forhåpentlig definisjonen av begrepet TERP og at det ikke er uvanlig å opplyse om denne verdien ved emisjoner (nærmest som en service til dem som ikke er i stand til å gjøre denne enkle beregningen sjøl).

Det mest interessante ved “vår” TERP-verdi, er at den tar utgangspunkt i en kurs som var svært representativ for kursnivået de sju - åtte månedene før emisjonsvarslet; altså verken spesielt høy eller lav.

Derfor kan en også si det slik; det såkalte markedet mener at knapt en krone av nettoprovenyet fra emisjonen kan godskrives selskapets markedsverdi. At det dessuten ikke har dukket opp et eneste “rødt flagg” siden emisjonen, men derimot flere nye bekreftelser på potensialet i PCI-teknologien, synes det samme markedet fullstendig å overse.

For min del får “markedet” mene hva det vil. Før eller seinere kommer en “grusom” realitetsorientering. Da skal vi se hvem som ler lengst; @longtrader m.fl. eller de som i månedsvis har måka ut aksjer på kurser stort sett mellom 25 og 28.

32 Likes

@abacus
Håper du har rett i det, men vi skal heller ikke glemme at det kan være noen som må selge med tungt hjerte fordi aksjemarkedet faller og PCIB inngår i en belånt portefølje.

5 Likes

De har nok solgt seg ut for lenge siden

@InVivo
Nei, det gjelder ikke alle. Jeg hadde 76k etter emisjonen, i dag har jeg 46k. Solgte noen senest i går. Jeg tror ikke jeg er alene i den båten.

1 Like

Belånte aksjer?

@InVivo
Ja jeg har lånefinansiert portefølje, og selger da når markedet faller.

1 Like

Men fallet i Pcib er jo over for lenge siden.

De belånte var jo ute i løpet sv høsten 2018 skulle en tro

@InVivo
PCIB utgjør rundt 10% av porteføljen.

1 Like

Så du selger den mest potente :wink:

Flott det, men de belånte droppet vel Pcib under fallet høsten 2018 og ikke nu.

@Longtrader
Selger det som har høy fallhøyde og det som har høyt krav til egenkapital. PCIB faller i siste kategori.

1 Like

@InVivo
Jeg har vært aksjonær i PCIB lenge før emisjonen. Ca 12 år nå. Tok lånefinansiering for å kunne være med fult ut i emisjonen høsten 2018.

2 Likes

@Longtrader
Fallhøyde ut i fra teknisk analyse, og risiko i forhold til hva Trump måtte finne på. I den første kategorien finner du XXL, og i den andre bl.a. Elkem.

1 Like

Ok.

Men jeg tror ikke det er mange lånefinansierte porteføljer igjen i Pcib etter fallet 2018.

Om det så skulle være, så er det vel heller folk som gambler med lånte penger i forhold til forventinger rundt NAC, og som øker posisjonen i disse dager.

2 Likes

De som solgte ned kursen 15 øre med 10+38+39 aksjer i sluttauksjonen var nok også lånfinansiert🤭

3 Likes

@Otard

Hehe… :blush:

Ja, de har nok andre motiver. Og vi har sett det samme om igjen og om igjen. Men en vakker dag må de finne seg en ny sport eller annet objekt. Det vi ser nå er bare krusninger på et tjern. Den dagen vi seiler for fulle seil, er de borte.

6 Likes

Det er veldig mye algoritme handel i Pcib om dagen. Bare å leke litt med salg og kjøprsordrer, så ser du hvordan de fungerer

2 Likes

Ja. Med de kursbevegelsene og volumet som er om dan så er de nok oppi en 30 - 40 kroner i fortjeneste daglig

5 Likes