Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Så ble vi nok en gang «fintet ut i pølseboden»! Vi endte altså opp med nok en vanlig «extension» på preklinisk, det de fleste av oss så på som minst sannsynlig.

Jeg ser det nevnes på tråden at BP kanskje vil ønske og sluke fimaNAc plattformen. Hvis det virker like bra som vi håper så tror jeg det samme. Men vi må nok en gang belage oss på en lengre venteperiode. Flaks for oss så er vi etter hvert blitt ganske gode (les; bedre) til å vente, selv om man får noen Tourettes «utblåsninger» innimellom.

4 Likes

For meg er det totalt uforståelig at ikke PCI BIOTECH sin markedsverdi stiger markant etter dagens melding.

I store deler av biotekverden ville nyheten om at en biotekmygg har fått BP TOP 10 til følgende kunne ført til russiske prosent oppgang:

«Selskapene har blitt enig om deretter å bruke de påfølgende seks månedene frem til utgangen av juni 2020 for å evaluere et fremtidig partnerskap…»

Det er så konkret som det er mulig å få det. Og indikerer at begge parter er enig om deadline og ikke minst at resultater som er oppnådd er interessante (understatement).

11 Likes

De har nå bare et samarbeid. Et partnerskap innebærer mye mer og kan være så mangt. Leser meldingen som BP trenger litt mer tid til å teste/forske før de vil bestemmer seg om de vil bruke Amphinex i kliniske forsøk, og da hvor omfattende partnerskap de vil inngå.

Men det stor spørsmålet er hvor sannsynlig er det at de vil inngå partnerskap etter disse seks månedene.

2 Likes

Jepp og farmagigant ville garantert ikke blitt enig om uttalelsen med biotekmygg om det var en liten sannsynlighet for partnerskap

1 Like

Og hvis top10 har lyst så kan de finte oss enda lenger ut.

Heldigvis har PCIB 5 andre samarbeid på fimaNAc, så fall back options er høyst tilstede.

2 Likes

Meget bra. Og en bekreftelse på at teknologien fungerer som den skal. BP sin RNA er nok ikke klar ennå.

Lyspunkt nr 2. Våre «venner» straks ute av topp50.

10 Likes

Har problemer med å ta deg seriøst.
Enda et års ventetid og ingen ting avgjort. Og en slik melding skal føre til “russiske prosenter”??

4 Likes

Ok, da er vi uenig. Og du referer kun til brøkdel av det jeg skrev. Blant annet «kunne»

Tror du virkelig det er slik at top 10 farmasiselskap i verden tar seg bryet i samarbeid med biotekmygg med dagens uttalelse om det var dårlige resultater?

Her inne tror flere at det er helt selvsagt at lite norsk biotekselskap får til samarbeid og uttalelse med deadline om mulig partnership med ett av verdens top 10 farmasiselskap! Fakta er at det er svært begrenset omfang av slike meldinger fra biotekmygg og top 10 farmasiselskap!

3 Likes

Så dersom neste års melding gir samme innhold med forlengelse, så skal det igjen gi grunnlag for “russiske prosenter”?

2 Likes

Har du lest dagens melding? Ved neste korsvei blir det terminering eller partnerskap

6 Likes

Dette går mot klinikk. Dessuten har vi 5 stk til som også gjør det.

7 Likes

Det som er fint med PCIB er at det er alltid noe å vente på. Vi venter på nac, vacc og chem, men nå begynner ventetiden å skrumpe.

3 Likes

Er vel mer snakk om å snuble over egen ball. Ingenting konkret som tydet på at vi skulle over i klinisk slik jeg så det, selv om for hver 6 måned som går så nærmer vi oss. Ettersom samarbeidet startet i 2015 så har vi vel vært igjennom en rundt 5-6 fornyelser pre-klinisk, så det naturlige vil gjerne være da at det fortsetter.
Per Walday kan ikke si at “det skjer mye spennende med fimaNAC” uten at det blir tolket i disse baner, og det forklarer bare hvilken vanskelig jobb han har med å formidle informasjon til aksjonærer uten at det tolkes i alle retninger.

8 Likes

En får se på det positive.

Siden kursen ikke stiger kan vi fortsette å laste :wink: så lengedet varer.

5 Likes

Det er ikkje veldig positivt. Først skulle fimaVACC ta oss høyere, så skulle en utvidet avtale med topp10 ta oss høyere…fasit er null effekt på prisingen.

Nå er det burgeren som skal “redde” oss på en ukjent konferanse til ukjent tid…

Nei, PCIB må vise et konkret neste steg…

4 Likes

Se på ballen (ikke aksjekursen), PCIB leverer konkret resultater gang på gang siste tiden. Om det fortsetter er umulig å vite. Men om PCIB fortsetter levere resultater blir verdier raskt synlig.

5 Likes

Dette er jo stort.

FimaNAc er jo nå bekreftet at det virker.

Allerede pr i dag så annonseres det til media at partnerskap-forhandlinger kommer første halvdel 2020.
Still deg følgende spørsmål…Ville dette kunne bli meldt slik som det er gjordt i dag dersom resultatene for fimaNAc var dårlige?
Selvfølgelig ikke.

Har sendt følgende mail til PCIB og dersom svar postes det her.

“Samarbeidet utvides med seks måneder til utgangen av 2019. Selskapene har blitt enig om deretter å bruke de påfølgende seks månedene frem til utgangen av juni 2020 for å evaluere et fremtidig partnerskap, skriver selskapet.”

Vil dette si at det prekliniske samarbeidet er slutt ved utgangen av 2019?

Vil BP top 10 eller/og PCIB opplyse noe om resultatene fra samarbeidet senest ved årsslutt 2019.

Er dagens melding å annse som bekreftelse på at det vil bli partnerforhandlinger første halvår 2020 , altså at det er bestemt på nåværende tidspunkt?

Dersom en allerede pr i dag kan bekrefte at partnersamarbeide vil bli evaluert første halvår 2020 så betyr jo dette at en sitter på nok gode data allerede pr i dag til at dette arbeidet i preklinisk mellom PCIB og BP top 10 er en suksess.Kan selskapet bekrefte dette?

Kan PCIB gi noen grunn til at samarbeidet i preklinisk skal pågå i et halvt år til? Hvorfor denne utsettelsen av evalueringen av partnerskap?"

Lykke til

12 Likes

Vi må jo konstatere at ting tar tid i denne branche.

Min vurdering er at nå har Pcib satt stolen for døren for vores top 10. Ikke mere forskning, nu skal det vurderes om man skal i klinikk. Og hvist det skjer, da bli’r det partneravtale.

Jeg syntes dette er gjort på en god og ordentlig måte. Ingen tvivl om at hvist dette ikke hadde virket, så var avtalen termineret. At de også skriver at de vil forhandle om en partner avtale er også meget positivt.

BP har valgt at denne avtale skal være hemmelig. Det er det en klar årsak til. BP indgår mange avtale som ikke er hemmelige. Min vurdering er at denne er hemmelig fordi den omhandler noe stort. Og her dereier det seg om et stort marked … store penger.

Det er derfor helt forståelig at man har valgt å bruke mere tid på å få en sånn avtale på plass, fordi den kommer til å bli’ stor.

Vi skal tænke på at Pcib inn til nu har samarbejdet med en liten forskningsgruppe på 8-10 forskere i en organisation med 60-100.000 ansatte. Det som skjer nu er at bevidstheden om Pcib sin eksistens og de resultater som de sammen har, er på vej opp i organisationen.

Jeg tror ikke at Pcib sine kort i en sånn forhandling er så dårlige. De har fullt innsyn i alle de forsknings samarbejder de har, de har lige rettigheder til resultatene. Og de har suveræne resultater. De har interesse fra andre en vores BP. Og de har frihet til å jobber på andre BP som kunne være interesseret. Her er det bare å være offanciv og proaktiv.

I tilleg slo de på stor trommen vedr. fimaNac på kongressen i Boston. Jeg tror det begynder å opstå en bevidsthed både hos Pcib og BP om at fimaNac kommer til å bli’ Mega stort.

38 Likes

Godt poeng som alle bør ta innover seg.

2 Likes

Vi kan anta at resultatene fra de årene som allerede er brukt under samarbeidet med BP, ikke har gitt klare nok svar til at BP har villet inngå partnerskap for klinisk. Samtidig forteller dagens melding om at PCIB nå sannsynligvis mener at det innen et år må settes sluttstrek. Det betyr enten partnerskap eller terminering. For å få denne avklaring må aksjonærene vente enda et år med en betydelig fare for internasjonal børskorreksjon.
Risiko og tidsbruk er faktorer man som investor må ta med i vurderinger.

3 Likes