Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

For Pcib som selskap er risikoen minimal, da de knapt bruker penger på NAC-samarbeidende.

3 Likes

Anbefaler at man leser litt på siste presentasjon!!
Der går det fram at pci øker virkningen av mRNA med 50! femti ganger.
Dette er ikke noe Pcib har kommet opp med da de ikke har egne mRNA molekyler. Dette kommer fra samarbeidspartnere.
Det er vel første gang vi ser konturene av resultater i NAc såvidt meg bekjent. Men «markedet» har ikke lest presentasjonen.

Vi sitter på rent gull

Side 9
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-IPA-July-2019_PCI-applications.pdf

20 Likes

Er enig i at NAC er kun en liten del av helheten .
Mine kommentarer var kun som følge av noen påstander om at dagens melding burde gi grunnlag for en stigning med russiske prosenter.

1 Like

Helt enig der, det er jo bare useriøst.

2 Likes

Det som er useriøst er å kryssklippe en hel tekst og dermed ta ut det vesentlige som ordet «kunne». Videre at det i biotek er slik at biotekmygg som melder sammen med BP TOP 10 farmasiselskap faktisk har opplevd russiske prosenter. Ett sted en kan prate om slike prosenter er det i biotek.

2 Likes

Er jo bare å selge om dere ikke tror at det kommer noe ut av dette… Skjønner ikke hvorfor dere bruker så mye tid på å snakke ned PCIB og deres teknologi. Realiteten? hahaha, hvis jeg skal være realistisk så er det mange komikere her :smiley:

6 Likes

Spørsmålet er om en skal holde seg kun til det selskapet selv skriver eller om en skal fylle på med sin egen mening mellom linjene.
Dette er jo ikke noe nytt , dette med å tolke og forstå meldinger fra biotek-sektoren.
Denne meldingen er imidlertid ikke fylt opp med medisinske uttrykk og betydninger og burde kunne bli tolket likt.

Meldingen:
“Samarbeidet utvides med seks måneder til utgangen av 2019. Selskapene har blitt enig om deretter å bruke de påfølgende seks månedene frem til utgangen av juni 2020 for å evaluere et fremtidig partnerskap, skriver selskapet.”

Står jo rett frem slik jeg leser det…
Det er allerede bestemt av de to at første halvår 2020 skal brukes til å evaluere et fremtidig partnerskap.

Håper PCIB klargjør

3 Likes

Jeg tenker som FiloD at meldingen avspeiler det at et begrenset antall forskere hos BP nå skal presentere PCIB og FimaNAC oppover i sin organisasjon. Derfor handler denne meldingen om å “kjøpe seg tid” til å gjøre denne prosessen. Resultatet av dette kan bli hva som helst på en skala fra ingen avtale til at man finner dette så bra at man vil kjøpe FimaNAC eller “heila driden”. PCIB er jo et Kinderegg av muligheter for et BP :slight_smile:

2 Likes

De fleste nevner at TTT i bio-tech verden, men få forstår hva det betyr :wink:

3 Likes

Rolig folkens. Det er lov å være positiv, og det er lov å være kritisk. Kritiske spørsmål er bra, de finner red flags. Dagens melding tolker jeg som «Keep calm and carry on». Les innlegget til @FiloD og nyt at samarbeidet fortsetter, men nå med en tidshorisont. Det er bra - nest best etter klinisk m/upfront.

18 Likes

Ikke så sikker på at Pcib som har satt ned foten. Tror mer det er en forhandling hvor begge parter kommer frem til hva som er fornuftig.

Det er BP som har alt arbeidet, pengebruken og vurderingen om det vil være fornuftig med et partnerskap. slik at deres behov veier tungt.

Det at det nå er tidsbestemt, betyr i mitt hode bare at de nå så å si er ferdig med hva de behøver av preklinisk forskning for å kunne foreta vurderingen om partnerskap er fornuftig.

Økt levering/virkning har nok mye å si for hva BP kommer frem til. Men sikkert mye annet som har noe å si som f,eks sikkerhet, om det er noe som blir ødelagt eller hvor presis leveringen er osv. osv

Bestemmer BP seg for at de trenger Amphinex, tror jeg partnerskapsavtalen blir mer en formalitet. Men vi får nok upfront, milepæler og royalties.

Kanskje de vil ha enerett, da kan det bli astronomisk om de lykkes, mens Pcib mister muligheten for at andre lykkes.

Pcib har nok innsikt i hvordan de andre ligger an og da særig BioNtec. Så om BioNtech har gode resultater har de bedre kort og andre hensyn og ta osv osv.

14 Likes

Og mens de fleste her inne ønsker å tolke meldingen positivt, så sier markedet “who cares” og “show us more.”

Tydeligvis er ikkje PCIB klar til å vise noen åpne kort på lang lang tid.

En tålmodighetsprøve nok en gang.

1 Like

Kan ikke hevde at PCIB hausser meldingene sine akkurat …og det er bra.

dagens melding:

“Samarbeidet utvides med seks måneder til utgangen av 2019. Selskapene har blitt enig om deretter å bruke de påfølgende seks månedene frem til utgangen av juni 2020 for å evaluere et fremtidig partnerskap, skriver selskapet.”

kunne vært…

“Partene er blitt enige om å gjennomføre evalueringen av et fremtidig partnerskap første halvår 2020.
Samarbeidet pr i dag utvides med seks måneder frem til start av evalueringen av et fremtidig partnerskap.”

tror sistnevnte ville “sparket” litt mere fra :grin:

4 Likes

Jeg har en litt uggen følelse av det her. Det at denne meldingen har drøyet kan like godt være at BP ikke har vist entusiasmen som PCIB forventer. En forlengelse har drøyet og ikke vært viktig for BP. Til slutt har de blitt enige om å ta 6 mnd til og deretter bruke 6mnd på å finne ut om det er liv laga eller om det skal avsluttes for godt. Åpenbart bare synsing fra min side, men jeg kan ikke se noe i meldingen som forsvarer at den ikke kom tidligere.

10 Likes

Når det diskuteres syntaks i børsmeldinger blir det for meg enda mer åpenbart at vi klamrer oss til et halmstrå.

Men det er jo ikkje så mye annet å gjøre i tørketiden.

Fortsatt god sommer. Jenten gjør seg finere og finere.

4 Likes

Uenig i det. Uggen følelse kan en få av mye. Når biotekmygg sammen med BP TOP 10 har denne uttalelsen må en ha god fantasi for uggenhet. De som har liket innlegget hadde i utgangspunktet uggen følelse ser jeg…

«Selskapene har blitt enig om deretter å bruke de påfølgende seks månedene frem til utgangen av juni 2020 for å evaluere et fremtidig partnerskap…»

Det er så konkret som det er mulig å få det. Og indikerer at begge parter er enig om deadline og ikke minst at resultater som er oppnådd er interessante (understatement).

3 Likes

@ShortStack

Jeg kan love deg at BP ikke bruker forsknings ressourcer på noe de ikke har trua på. Da bli’r det nedlagt med det samme.

Nej, her er det Pcib som sier stopp. Og hvist dere vil være med lengere så er det “show me the money”.

15 Likes

spekulasjon.

PCIB og BP top10 har forhandlet på overtid vedrørende betingelsene for partnerskap uten å nå frem og derav dagens melding.

3 Likes

Aight, da stoler jeg på deg @FiloD :slight_smile:

Jeg vet ikke hvor mye penger BP har i dette, om det er en “lyttepost” eller full rulle. Det finner vi ut av om ca. 12 mnd, så frem til da skal jeg finne meg noe annet å bekymre meg for!

2 Likes

FimaChem virker, FimaNac virker, og FimaVacc virker. Det er fasiten.

Vaare partnere ser sine medisiner blir levert som lovet, men maa ganske sikkert endre/justere disse for og oppnaa oensket effekt. Derfor tar det, og hatt tatt saa lang tid hos vaare fimaNac partnere.

Det kan se ut som det er aar 2020, og eller 2021 som blir de store aarene for PCIB, hvor annerkjennelsen vil vokse i takt med antall kliniske avtaler, frem til vi tar en GenMab, og selger vaar gullgruve;-)))

6 Likes