Vi er ikke omfavnet av BP enda. Og for og naa mine maal, maa vil omfavnes av fler enn ett av disse.
Det kan komme når vi minst aner det, plutselig spretter aksjene vi har lagt på kistebunnen til himmels uten forvarsel
Ja, dette er investert for fremtiden👍
Solo; I stede for å svare på mitt spørsmål trekkes det tåpelige kortet om at man bør selge om man ikke har tiltro til Walday i alt og ett.
Hadde kanskje forventet et mindre naivt svar, som f.eks. at ledelsen allerede har tett kontakt med ekstern ekspertise som kan bidra i avtaleforhandlinger med internasjonale aktører.
Å tro at lege Walday og de få andre i PCIBs ledelse skal gjøre dette blir bare for dumt!
Erna; Du undervurderer betydningen av ordet kapasitet i mitt innlegg. De er helt sikkert kapable til og vurdere hva de trenger og foreta seg for og naa sine maal Ellers virker det som du har staatt opp paa feil side av sengen i dag.;-))
Men hadde det vaert meg, ville jeg plukket ut de 100 mest aktuelle kundene/oenskede partnere, og i tillegg kartlagt hvem som er forskningsansvarlig og oeknomisk beslutningstaker i hver av disse bedriftene. Utviklet en teaser, presentasjonshefte som forteller hva vaare forskningsresultater er, og hva de kan gjoere for de. Sende dette til disse disse to personene i hver enkelt selskap. Ringt de opp ett par uker senere for og snakke meed de. Og i tillegg, bedt om ett moete hvor vi faar komme til deres bedrift og presentere resultatene. Invitert de til aktuelle konferanser, holdt presentasjonene paa alle konferanser som planlagt, invitert farma pressen til pressekonferanse og presentert resultatene, og hvis ikke det gaar, bearbeidet noen journalister i de viktigste farmatidsskriftene med info. saa godt det lar seg gjoere. Dette var en rask brainstorming, og det er sikkert andre veier man kan gaa. Kanskje holde presentasjoner i visse forskningsmiljoer, naar deres forening har moeter osv.
Å tro at lege Walday og de få andre i PCIBs ledelse skal gjøre dette blir bare for dumt!
Mener du at de er litt dumme og ikke kan ivareta selskapet?
@Pingvin, alle har så sin ekspertise. PW sa i sin presentasjon at de i en interimperiode takler det. Men jeg er svært enig med @Senior at man skal ha riktig person med riktig kvalitet på riktig posisjon.
Mange klokke hoder innenfor styre og management…
Og med at PW fortalte at de håper å ha en ny mann/kvinne på plass innenfor høsten er de vel enig med Erna at slik som det er nå skulle det ikke ha vart.
For håpe at det blir en adequat internasjonalt person som kan dette som ingen annen!
Ingen tvil om at Walday og de ansatte er meget kompetente fagpersoner på sitt felt, og at man så langt har flere overbevisende studie-resultater å vise til.
Men jeg har mine store tvil om den nåværende ledelsen har tilstrekkelig kommersiell kompetanse og gjennomslagskraft når det gjelder å fremforhandle flere store internasjonale kontrakter, avtaler, og partnerskap i månedene som kommer.
Skulle gjerne sett at PCIB ansatte noen internasjonale tungvektere innen kommersialisering. Men når det gjelder nyansettelser synes selskapet å være svært tilbakeholdne noe jeg tror tidels er årsak til forsinkelsene og den noe trege gjennomføring-hastigheten.
Men jeg heller til å tro at man etter all sannsynlighet vil benytte internasjonal ekspertise til dette all den tid deres egen administrasjon er som den er pr. idag.
Omsatt 10k i dag men kjøpersiden er jo brukbar i forhold til dagens volum. Hvorfor ikke bare ta det du skal ha i stedet for å “spare” 10-20 øre pr aksje? Tenk om det kommer meld mandag før børs? Surt å ikke kjøpe i dag da.
God helg og lykke til.
Enig med @Senior .
Skremmende mange generelt som tror at salg er noe “som bare skjer”. Dette fora er intet unntak.
Alle som har drevet eget foretak eller har jobbet med B2B-salg VET at et salg krever blod, svette og tårer, samt tid.
Salg har ingenting med høyere utdannelse som MBA/Siv.øk/Siv.ing/medisin/jus å gjøre, men er en ferdighet som må læres på den harde måten.
Det er mulig at PW og gjengen er i stand til å selge produktene sine, men jeg er også av den oppfatning at dette er ikke deres sterke side. En dyktig og fremoverlent salgsperson kunne utrettet mye for PCIB tror jeg.
Oppskriften til @solo er et godt eksempel på en generell salgsprosess.
Jeg spurte PW etter en Q om hvilke salgsprosesser de har gående hvor han bekreftet at de har en del ulike aktiviteter gående. Usikker på om @solo sin fremgangsmåte var en av dem.
Det er bare å se til “moren” Photocure for å forstå at det trengs en enorm innsats for å få solgt inn et produkt internasjonalt til tross for at produktet er verdens beste innen sitt felt.
Når man lest innlegg om Photocure på diverse fora så var det tydelig at mange trodde dette ville selge seg selv da deres produkt kunne vise til overlegne resultater.
Nå har imidlertid de fleste der i gården innsett at salgsarbeidet er svært utfordrende og krever mye kapital og en meget stor innsats over mange måneder og år.
Men når dette er sagt er det ingen tvil om at PHO nå endelig er på rett vei i salgsarbeidet, samt at PCIB trolig finner en eller annen farbar strategi i sitt salgs- og kontraktarbeid.
Spørsmål er vel om pcib lander en stor avtale før Pho får vist sitt potensial . Eg håper det og har plassert meg deretter.
Skulle Pho gå først får eg klare meg med 1-2 gen her😉
Kan ikke sammeligne Photocure salgs avdeling med eventuelt PCIB utlisensiering.
Det ene er et rent verktøy for legene den andre er til legemiddel selskap som eventuelt skal bruke det i videre forskning for å fremheve sitt eget produkt.
I stede for å selge til 100.000 leger (sykehus) skal PCIB “kun” selge til et par stykk… Et salg av lisens til BP (MP og SP for den skyld) vil gjøre underverk, samme kan ikke sies med Photocure.
Plutselig en dag får vi napp. Da vet plutselig markedet at det er fisk i sjøen.
Skulle det komme et nytt napp ikke lenge etter vil markedet få panikk for ikke å få tak i nok aksjer.
Wait and see.
Jeg tipper Fimavacc før Fimanac. (Fimanac om 1 år)
Har null kompetanse til å vurdere det PCIB har levert men mange andre bl.a. Snøffelen og mange flere har tydelig peiling. Dem lovpriser status pr i dag og jeg med flere sitter med kr blikk og venter på den forløsende meldingen.
Hva er det som mangler før markedet får inn klarsynet og kaster seg inn i selskapet? Personlig har jeg hamstret over evne ( topp 25) og biter litt negler inntil vi får bekreftelsen på at dette bare må gå veien ? Markedet derimot har en vesentlig mer av-ventende holdning. Kursmessig er vi nok nær bunn da volumet viser liten salgsvilje men kjøperne er jo fraværende. Vi som har troa har kjøpt alt vi makter men hvorfor kommer ikke nye supergutter med store penger på banen? Hva er det markedet frykter og vi “troende” ikke ser ?
Folk flest anser farma som «high risk». Spesielt i fasen før de tjener penger.
Jeg tror de fleste skyr det som pesten. Vi er bare en liten menighet som kjenner PCIB.
Når første avtale er i boks er det en helt annen setting.
Bp venter fordi at selv om de betaler 20-50 milliarder så er det billig om dette blir medisiner .
Desto mer penger de har desto mindre risikovillige er de. Og når det i tillegg dreier seg om et felt de opplever at de ikke har peiling på da må det noe spesielt til. Jeg mistenker ihvertfall at måten Gjelsten kom i dette på er symptomatisk. Hadde det ikke vært for at faren fikk kreft så hadde heller ikke han vært villig til å investere noe som helst i slikt.
Gjelsten var med fra selskapets oppstart. Han har vært engasjert i kampen mot kreft etter at faren fikk prostatakreft tilbake i 2007. – For meg begynte det emosjonelt, så har det blitt en investering etter hodet, og mye mer etter hvert. https://e24.no/naeringsliv/i/8mOp2W/norsk-selskap-kan-vaere-tre-aar-unna-kreftvaksine
Jeg tenker på bl.a. Trond Moen ( Bergen Bio sin hovedsponsor) Heudman Andersen -Fredly-Spettet-Storeulv( Fredriksen)-Røkke osv osv. Dem har jo stompen full av penger og er risikovillig så det holder men kan ikke huske at noen av dem har klina til i vår sektor?
Dem er jo sinnsykt rike men vi vet jo mye vil ha mer så litt merkelig at dem ikke er på banen.