Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Darzalex er på min blockbuster liste, dvs den lista over produkt godkjent på AA.

8 Likes

Hvordan har selskapet tenkt å lykkes med det kommersielle? Det håper jeg noen/flere virkelig presser de hardt på under kommende kvartalspresentasjon.

Kanskje er det derfor spesialinvestoren vår selger seg ut? For at de har sett at det er ingen plan what so ever? Det er en håndfull forskere som ivrer veldig etter å bevise at teknologien for de ulike plattformene fungerer, og som drar rundt på ulike kongresser for å vise fram prosjektene innimellom, så lenge ingen er syke eller opptatt med viktig forskning.

Men kan det ikke tenkes at casen er mer lik PHO sin med det lyset deres? Slik at vi også trenger å sette inn store ressurser på en langdryg prosess for å få til markedspenetrering. Hvorfor virker dette å være totalt ignorert i PCIB? BP har jo allerede sine medisinprodukter som har sine markedsandeler i dag og de er kanskje ikke så bekymra for hva f.eks. FimaChem vil endre på det. Chem er jo mer et tilleggsutstyr for å øke effekten. Tilsvarende som for blålyset til photocure. Det må selges inn for egen maskin. BP virker ikke å være interessert i å kjøpe opp produktet/teknologien så langt.

Jeg vil vite hva Per, Ronny og de andre i styret og ledelsen tenker om hvordan de har planlagt å gjøre selskapet til en økonomisk suksess for sine eiere (oss aksjonærer). Ja, utover det å vise at teknologien fungerer gjennom forskning, og å dra rundt på stands for å presentere sine funn. Om de ikke evner å komme opp med veldig gode svar på det, eller at eneste svaret er at BP må/kommer til å kjøpe oss opp som følge av forskningen som viser at teknologien fungerer, så vil jeg bli mildt sagt forferdelig skremt og skuffet.

Da tror jeg det er på høy tid at eierne vurderer omorganisering i styret og ledelsen i selskapet, slik at dette nå kan vies den ytterste oppmerksomhet. Vi er tross alt på oppløpssiden av biotek-biten i samtlige plattformer, og har fremdeles ingen markedsavdeling eller store partneravtaler med cash å vise til. Jeg er bare en enkel ingeniør, men dette vil jeg betegne som katastrofalt.

Folk kan rope blockbuster, genmab, nye algeta og snakke om firesiffrede kurser og rope halleluja og amen som ekko til hverandre, men er det ikke snart på tide å stikke fingeren så vidt litt ned i jorda? Er det ikke bedre for oss eiere å prøve å se litt på utfordringene selskapet har / står overfor, og heller forsøke å sette søkelys på det, og pushe ledelse og styret på de områdene skoen trykker?

7 Likes

“The PCI technology has potential to improve the efficacy of both existing drugs and new classes of drugs, such as therapeutic vaccines, gene therapy and other therapies based on nanotechnology or on
biotechnological principles. The company’s objective is to prove the clinical usefulness of the technology
with various drugs and subsequently license out the technology to partners for further development and
marketing. Revenues will be generated at the time of partnering and onwards from up-front payments,
milestone payments and royalties from sales.”.

Dette avsnittet står under nature of operation på Q1-rapporten.

5 Likes

Yes, PCIB sier her rett ut at loesningen paa suksess, er og inngaa avtaler med partnere som er villige til aa legge penger paa bordet for og ta i bruk vaar leveringsteknologi… Dette er hva vi har ventet paa lenge, og fortsatt venter paa;-))

Saa gjenstaar det og se om vaare egne resultater innen chem og vacc, og vaare partneres resultater innen nac, er gode nok til at det kommer til og skje. . Saa enkelt er det, og ikke noe hokus pokus;-))

Med andre ord hviler alt paa resultatene , og PCIB’s evne til og selge disse.

2 Likes

Det for meg ikke, hvis men når vi lykkes.
Slike stunder er tunge,og vi har vært der før…
Men oppturen kommer👍

7 Likes

Per må komme med noen virkelig gode nyheter snart hvis dette skal snu.

Overrasket at det finnes så mange selgere her nede.

Kom igjen da, Per!

1 Like

ja, overraskende, ned i den slunkene cash kassa og handle litt…

Panikk og fullstendig washout. Ofte bunner i slike situasjoner. Dette er makroforhold. Ikke noe selskapsspesifikke nyheter.

1 Like

Nedover går det. Emisjonskursen, som dengang var sjokkerende lav, virker idag nesten uoppnåelig høy. Det er lite blest rundt selskapet, så det er ikke noe rart at ikke nye aksjonærer strømmer til.
Skulle tro at PCIB ville være en “het potet” i media dersom konseptet er så unikt?
ULTIMO synes å ha vært dyktigere på det feltet. Ingen grunn til å gå stille i dørene når man har et patentert revulosjonerende produkt?

1 Like

helt tydlig noen kaster kortene, burde vel spart kapital til og løfte den brått på en god dag, men her tenker eg på meg selv og kjøper nå :wink:

2 Likes

Synd for de som mulig må selge under slike makroforhold.

Som snøffelen påpekte:
«Samtidig blir det vanskeligere å finansiere biotek da de stort sett lever av emisjoner inntil de kan selge sitt produkt eller drar i land en avtale.

Jeg synes derfor PCIB er en flott aksje å være i. Finansiert til 2022, og langt i klinisk utvikling; pivotal fase med mulighet for AA/CMA.»

Det er PCIB aksjen som burde være kongen med pengebingen på bok nå!

5 Likes

Tror nok en gang at de få handlene her nede ikkje gir ett korrekt bilde av verdiene, men børskursen er det nærmeste en kommer offisiell prising av selskapet.

Får bare håpe at vi får et par kommersielle meldinger på fimaVACC og fimaNAc snarest!

Markedet er ikkje fornøyd nok med patentsøknader…

1 Like

Jeg måtte i dag skrelle av pcib posisjonen fordi marginen på gearet mitt har gått fra å være kjempegod i sommer til å nå blinke rødt. Blir nok mer av det fremover, for det er likke litt aktuelt å slenge flere gode penger etter i det klimaet her.

2 Likes

Frykten for å være utenfor PCIB ved mulig gode nyheter er plutselig borte. Nå virker det som om noen tror det vil være walk in the park å komme inn på greie kurser ved gode meldinger. Ved avtaler på bordet i biotek er det mulig å misse 100%vis prosenter og løpe etter stigende kurs daglig.

Grådighet og frykt, markedet i et nøtteskall!

Og like plutselig er grådigheten tilbake.

Jeg sier samtidig ikke at greed is good😆.

Men det komiske vil være OM det kommer avtaler framover og kursen i et tenkt tilfelle plutselig står i 150kr. Da er også plutselig jaget og løpingen i gang til 300kr og analytikere og bjellesauer overalt. Og snøffelen med flere genierklært IGJEN! Du verden for en verden markedet er.

7 Likes

Er nok litt av det som skjer, noen bare må selge pga belåning osv. Trist kursutvikling, men det gjelder som nevnt ikke bare PCIB. Knappe to uker til Q2, så får vi se hvordan det ligger an med åpning av sites osv. I tillegg får vi håpe på litt mer info rundt sites i Asia.

Aksjer er ikke alltid like moro.

1 Like

Jeg kjenner 2 tradere som begge har solgt i dag. Den ene er ganske stor. Ingen av dem har peiling på hva PCIB driver med.

Spørsmålet er heller når jeg skal kjøpe mer. Plutselig en dag braker det løs med en avtale eller med Burgerens presentasjon.

4 Likes

Er slett ikke bra at PCIB lukka under 25 igår, er mange som selger ipå sånn.

1 Like

Joda, så var det det å få på plass de gode meldingene da.

Den siste meldingen markedet reagerte sterkt positivt til var den 2. mai 2019 og før det var det vel strengt tatt 20. des 2017…

Det begynner å bli på høy tid med den neste godmeldingen…tikk takk.

1 Like

Kanskje Walday burde ta en Trump. Men istedenfor å tvitre så kan han sende ut børsmelding. “Talks with BP going well”.

3 Likes

Jeg ville tatt til takke med en “funding secured”

5 Likes