Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Aslan Pharmaceuticals som flere har som hovedkonkurrent oppdaterer i dag markedet. Tydelig går det veldig tregt der i gården. Ikke noe om FDA og EMA ei heller finansiering på plass.

Anticipated upcoming milestones
• Presentation of new phase 1 data for varlitinib in combination with mFOLFIRI chemotherapy in advanced solid tumours at the European Society for Medical Oncology (ESMO) Congress 2019 in late September.

Varlitinib
• Signed an agreement with the Korean Cancer Diagnosis & Treatment Enterprise (K-MASTER) to investigate varlitinib in a phase 1b/2 multi-centre umbrella study to evaluate the safety and efficacy of varlitinib in combination with weekly paclitaxel as a second-line treatment in HER1/HER2 co-expressing advanced or metastatic gastric cancer patients. The open label, multi-centre study will recruit approximately 400 patients, divided between four experimental arms and a common control arm based on biomarker profiling.

http://aslanpharma.com/app/uploads/2019/08/ASLN-2Q2019-Financial-Release_EN.pdf

3 Likes

Sell in May and stay away hadde i alle fall passet for PCIB i år.

35 er jo nesten som en fjern drøm i dag…

4 Likes

Vi kom fort ned på jorden igjen etter dagen i går.

Håper at Walday er klar over at han må overbevise på Q2, på absolutt alle områder.

1 Like

Hvor er Walday? Har han kanskje vært på ferie de siste par månedene?

«I will come back to you by the end of H1…»

2 Likes

Q2 presentasjon om få dager👍. Antar ledelsen tar info her.

2 Likes

Hadde det ikke vaert bedre om markedet krakket da, slik at vi kunne faa kjoept en hel haug med PCIB aksjer til f.eks. kr. 4, foer avtalene begynner og rulle inn, Og PCIB kursen stiger ut i stratosfaeren;-))))?

Fallet i dag har i alle fall ingen sammenheng med PCIB.
Inverted yield i USA ødelegger ikke for Fimavacc, nac eller chem.
Bedre å kjøpe i dag enn i går

5 Likes

Lavere kurs betyr lavere risiko, ikke høyere som mange tror.

Bare desto mer grunn til å glede seg over at vi er fullfinansiert for et par år fremover…

4 Likes

Bare de nå ikke bruker masse av de pengene til å sitte i kontraktmøter om FimaVacc :crazy_face:

1 Like

Det var også en artig innfallsvinkel. Min biotekportefølje er nå ned 60%, og faller ikke for fristelsen til å kjøpe mer. Det er en myte at biotekaksjer står seg godt når markedet korrigerer ned. Ose ned 2,39% , Bgbio ned 1,11, nano 1,48%, PCIB 4,96% og TRVX 5,45.
Det er lax og gull som står seg

1 Like

Har sittet i PCIB i mange år nå med ca 70% av disponibel kapital.
Har vært med på store oppturer og korreksjoner.
Mitt valg er 70% i PCIB og 30% i PHO.

Når en går inn i slike urolige tider som nå så har en valget mellom å trekke seg ut med hele eller deler av kapitalen eller stå løpet ut.

Jeg har valgt å stå løpet ut og grunnene til dette valget er følgende:

1. Det har tatt lang tid å finne et selskap som PCIB hvor mcap er så lav og potensialet er så ekstremt og hvor resultatene i studiene bygger på et så stabilt og godt fundament. FDA / EMA haar gitt sine beste “anbefalninger” og dette betyr i klartekst at fimaVACC vil komme på markedet og blir en blockbuster.
    Tiden til dette målet er svært kort i biotek-sammenheng og realiteten er at kontrollgruppen vil med all sansynlighet gi sine anbefalninger om tidelig markedstilgang bassert på etiske vurderinger.

2. PCIB er et unikt selskap hvor hele pipline ser ut for å slå knockout på eksisterende ledende løsninger på delivery problematikken innen områdene FimaCHEM , VACC og NAc. Grunnen til at det er slik ligger i det forholdet at det er samme prosess som ligger til grunn i de forskjellige settingene. Altså , virker løsningen i feks CHEM så virker den også i VACC og NAc.
    Og de foreløpige resultatene indikerer meget sterkt at PCI-teknologien er helt overlegen dagens løsninger.

PCI teknologien er en kombinasjon av direkte virkning som å drepe kreftcellene og en adjuantfunksjon (+ abscopal effekt). Sistnevnte skal forsøkes å klarlegges i Release studien (som et internt prosjekt).

1. Papirtapet er nå så ekstremt at point of no return er passert for lang tid siden.
    Selger en på dagens kurser så er jeg stygt redd for at en treffer nært bunnen noe som jeg har litt erfaring med :slight_smile:

2. FimaCHEM:
    Klar for utlisensiering av pågående området GGK.
    Klar for utlisensiering av andre områder innen fimaCEM.

3. FimaVACC:
    Klar for utlisensiering til et stort antall vaksiner som trenger en super-adjunt som får vaksinene til å virke.
    BP har full tilgang til all info vedrørende resultatene fra siste studie i fimaVACC.

4. FimaNAc:
    Klar for utlisensiering og samarbeide med mange kvalitetsselskaper.
    Partnersamarbeide forhandlinger første halvår 2020 anonsert med top 10 BP selskap.

En må annta at der pågår forhandlinger innen noen (om ikke alle) forretningsområdene til PCIB og det føles (personlig) helt feil å forlate selskapet i disse spennende tidene og intet negativt er meldt fra selskapet.

Ekstremt irriterende å se hundretusener av kroner forlate aksjekontoen men det er en del av spillet.

Resultatene i PCIB er jo så langt enestående.

Lykke til.

28 Likes

Følger deg til døren, ufo.

Solgte meg i sin tid altfor tidlig ut av Algeta og NANO.

Og altfor sen til å ta de store gevinstene i Biotec.

I PCIB skal eg ha den virkelig store gevinsten…det får bære eller briste :grimacing:

9 Likes

Er det en myte? De fleste vil vel si at risikoaksjer er de som smeller hardest når markedet kjører riskoff.

Veldig stor forskjell i healthcare og big pharma kontra biotech på den fronten.

4 Likes

Jeg er for så vidt enig med deg i dette, men vil advare generelt mot å akkumulere i nedadgående trend og med de uforutsigbare makroøkonomiske perspektiver. Selv er har jeg
AkerBP 11,5%
Bdrill 4,5% (en katastrofal investering)
HLNG. 1,28%
Nano. 41%
PCIB 27%
TRVX 14,8%

Vi får se hvor dette bærer hen i høststormene

4 Likes

Når man snakker om finansuro og krise er det greit å sette ting i perspektiv. Algeta fikk vel partneravtale under finanskrisa🥳 2009.

Algeta chooses Bayer as global partner for Alpharadin

Deal Date: Sep-01-2009 / Deal Update Date (Latest): Sep-01-2013 / Deal # 200920365

Executive Summary

Norwegian biotech Algeta ASA has licensed Bayer Schering Pharma worldwide development and marketing rights to its Phase III cancer-targeting radiopharmaceutical Alpharadin (radium 223 chloride).

https://www.pharmamedtechbi.com/deals/200920365

11 Likes

Selv om mange er lei av å høre om Algeta har du faktisk et poeng. Biotek-avtaler kan komme som lyn fra klar himmel, totalt uavhengig av oljepris, rentebaner, tekniske signaler og utilregnelige presidenter :wink:

6 Likes

Problemet for biotek i nedgangstider er vel at ingen aksjer forblir uberørt. Aksjer faller mer enn de ellers ville gjort og stiger mindre enn de ellers ville gjort.

Samtidig blir det vanskeligere å finansiere biotek da de stort sett lever av emisjoner inntil de kan selge sitt produkt eller drar i land en avtale.

Jeg synes derfor PCIB er en flott aksje å være i. Finansiert til 2022, og langt i klinisk utvikling; pivotal fase med mulighet for AA/CMA.

Under 24 kroner er risikojustert verdi fantastisk lav, trekker man cash fra MCAP og justerer med LOA på 51% på frontproduktet så har vi rett rundt 1 mrd på risikojustert verdi. Klart lavest på OSE, og grisebillig om man skulle sammenligne med biotek utenfor andedammen.

I fare for å gjenta meg selv, godkjennelse på AA er jevngodt med blockbusterprodukt.

21 Likes

Det er jo helt vanlig at biotek-selskaper har kontakt og “avtaler” med BP om selskapenes produkter.
BP selskaper får tilsendt info om hvorledes det går med studier etc og har vel i snitt flere 10 talls selskaper som følger biotek-selskapenes utvikling.
Det er jo oppkjøp / lisensiering BP som ligger til grunn for BP oppkjøp og vekst.
De forsker jo frem egne produkter også men innkjøp / lisensiering står vel for en stor del av piplinen.

Dette kunne vi jo spurt PCIB om , hvor stor interresse er der fra BP og hvor mange av dem følger de respektive områdene?

CHEM , 21 selskap
VACC 32 selskap
NAc 47 selskap

Disse tallene er selvsagt bare fantasi og ikke virkelige men forsøker å gi et visuelt bilde av en mulig virkelighet.

Serodus i sin tid oppgav ca (var det 18 selskaper som var på interesse-listen og som ble oppdatert?)

Avtalen i PHO hadde de vel arbeidet med siden 2015 (tror jeg det var)

3 Likes

Når det går godt i biotek så går det grævligt godt også.

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11552491.ece

Må være lov å drømme.

5 Likes