Asia sites burde få kursen til å gå løpsk men tviler på at sidrompa Oslo børs skjønner et kvekk av gårsdagens presentasjon… REPRISING NÅ, sier jeg!
hmm seriøst?
Du er vel med på at det er stor forskjell på 37 mill aksjer og 25 mill aksjer?
Emisjonen er det som har ødelagt for aksjekursen i PCIB. Det er min meining.
No kan tiden være der at vi snart er ferdig med ettervirkningene av denne emisjonen. Da snur
psykologien i PCIB og vi går inn i ein stigende trend. Så får vi håpe på at vi stiger godt over 140.
Glem ikkje at dette er ein børs hvor psykologien er veldig viktig
Forskjell på LOA på 25% og nå 51%.
Forskjell på 1500 pasienter og nå med Asia mangegangeren i antall.
Økning i antall aksjer blir peanuts i forhold til ovennevnte input
Psykologi er viktig. Med redusert risiko og flokkmentalitet kan kursen i biotek gå voldsomt daglig.
Ja, seriøst.
Emisjonen har vært gjennomdebattert, men den var jo helt nødvendig og går primært til en meget spennende PF2.
Fullfinansiert, PF2 on track, spennende pipeline, stabile eiere på topp 20…hva mer kan vi ønske oss?
Jo, en verdi som bedre representerer det som ligger i selskapet.
Med den aksjonærmassen som er nå, må fondene slite veldig med å gå noe volum,
Uten å presse kursen Kraftig opp.
MEN , en klarer sikkert å få en del fra nå og opp til 50 kr…
Noe som er en kjempefin inngang
Hold på aksjene og Hatten,når den tid kommer…
For min del er det enkelt. Selv om det er litt klisjé.
For det første er jeg investert med penger “jeg har råd til å tape”. Det er surt hvis 80% av det går tapt, men jeg kan leve med det (fradrag på ca30% får jeg også tilbake).
For det andre er pengene jeg har investert ikke penger jeg trenger nå, om 1,2,3 eller 5 år.
Caset og teknologien er så spennende (og det funker f*** meg). Jeg blir med hele veien.
Kan ikkje sjå noe forskjell på første og andre
Må oppriktig innrømme at jeg var en smule betenkt før denne Q2 rapporten (med NANO i minnet).
Så klinker PW til så alvorlig at en mister nesten pusten.
Godt jobbet PW & Co.
Med en så liten stab og burnrate så må alle yte maksimalt , også sjefen sjølve.
Noe å tenke på for de som for kort tid siden ønsket nye koster i ledelsen.
Hvem skulle klare å erstatte PW og stab i den fasen selskapet er i nå?
En annenting en bør merke seg er selskapets gjennomføring av info / meldinger til markedet.
De gjennomfører en “oppsamling” ( der det er lovlig) og melder i kvartalsrapportene.
En kan jo godt forstå bakgrunnen for dette da organisasjonen er så avpasset at der er vel lite tid til å drive omfattende kontakt mot markedet og samtidig følge opp alt det viktige som nå foregår i selskapet.
En kan like det eller ikke men slik er det bare.
Det blir forhåpentlig mye morro fremover nå.
lykke til
Tenkte på det selv. Men kom frem til at det var fornuftig å dele det opp slik. Slå det gjerne sammen også
Dere som skriver at emisjon “ødela” aksjekursen ( er jo på en måte riktig på kort sikt ) hva ville dere gjort da for å sikre finansiering til 3-4 års arbeide i labben? Hva var alternativet ? Trodde dere at man kunne gå i banken å hente disse pengene ? Skulle likt å se CV-en til den banksjefen ( etter at han/hun mista jobben) som hadde sendt slike beløp ut døra uten sikkerhet!!!
Selskapet hadde ingen alternativ DVs man kunne tatt et mindre beløp og gjentatt prosessen hvert år om det ville blitt mindre “skadelig” for kursen ( noe ikke jeg trorfor da ville mange venta til neste emi osv)
Synes selskapet gjør alt riktig jeg både med forskning og finanser.
Dem står ikke og banker på døren til BP med en u-slepen diamant men roer/venter til diamanten glinser i lyset og har en helt annen verdi.
Glimrende jobba på alle nivå. Terningkast 7.
for ikke å snakke om fimaNAc som virkelig seiler opp som en “big deal”
oxo fimaVACC da, når skal den begynne å prises inn ?
invistert penger som en har råd til å tape ??
Eneste tapet her er å selge nå.
At det var tyst fra selskapet i sommer skyldes ikke at de ansatte har ligget på stranda eller vært på hytta i 8 uker, de har jobbet ræva av seg, og det er jo bare helt gull.
“Det har vært en hektisk sommer” - Per ler og ser på publikum…
Vi trudde på at det skulle gå som e-mannen såg for seg. Ein emisjon på 2,5 mill aksjer på 50 kr.
Ikkje noe å diskutere videre no. Dette har jo som sagt blir debattert lenge nok før. Og dei som vil forstår, forstår.
No skal vi glede oss av oppturen som ligger foran oss
Omsatt nesten 30k på få minutter og med 5% oppgang så tyder det på at flere har pusset brillene? Kan bli en hyggelig dag dette da!!!
Men hvorfor skjer det så ofte at summen som ligger ute for salg ligger UNDER sist omsatt? Er bare i denne aksjen (som jeg følger da) som jeg finner et slikt mønster. Nå f. eks. Sist omsatt 27.90, SELG 27.45. Uansett, ser ut som det blir en fin dag.
Har sett det i mange andre aksjer også. Robotens tid
Spørs om Nyenburg begynner å angre allerede nå, eller først når avtaler og klinisk suksess kommer?
Det er vel sannnsynlig nå ut fra uttalelsen til PW i går, at PCIB går for en late breaker abstract på ennten ESMO i Barcelona i september eller ESMO-immuno oncology i Geneve i desember.
ESMO I Barcelona er vel en generell onkologi kongress, men også her er det immun-onkologi på agendaen, i tillegg til nye teknologier (som fimaVacc er).