Akkurat nå er norsk biotech i full kapitulasjon depresjon modus. Når markedet tror bunnen har vært, så vil det være naturlig å forvente en solid rekyl. Men ikke superlett å vite hvor høyt den går da.
Presentasjonen i dag var trolig den beste og mest interessante presentasjonen til Pcib, ever! Dette er basert på følgende;
Regulatoriske og estiske godkjennelser ”are progressing very well” (Pers ord)
Studiet er on track. Med sites i Asia vil studiet mest sannsynlig bli ferdig før de estimerte 36 månedene (bekreftet av Per)
Feasibility studiet for inkludering av sites i Asia ventes avsluttet før Q3 presentasjonen i november. Per vil da gi en oppdatering på Q3 presentasjonen om resultatene fra dette studiet og forventet innvirking på tidspunkt for interim avlesning
De viktigste samarbeidsprosjektene innenfor FimaNAc ”have good progress and have quite exiting results”. Senere bekreftet Per at topp 10 selskapet er det viktigste samarbeidsprosjektet, noe som mest sannsynlig betyr at det er dette han hadde i tankene da han uttalte seg om progresjon og resultater.
Når det gjaldt resultatene fra fase 1 i FimaChem studiet kalte han i dag resultatene for astonishing (han har aldri brukt dette ordet tidligere og som kjent er Per en forsiktig person)
På spørsmål om det var interesse fra andre om å inngå samarbeid innenfor fimaNAC området svarte han følgende; det korte svaret er Ja.
Om mulig partnership i Asia sa han; we have not landed partner agreement. Dette betyr trolig at de har hatt/kanskje fortsatt har diskusjoner om dette og at det kan komme etter hvert (neste år?). Dette også fordi at Pcib ser på en slik løsning som den mest ideelle.
Første godkjennelse for oppstart av Release studiet kom i Norge i februar mens første pasient behandlet var i mai (så vidt jeg kjenner til var dette i Tyskland). Det vil si at prosessen med å få godkjent minst et sykehus i Tyskland tok maks 3 måneder. På Q1 presentasjonen i mai sa Per at søknad i USA ikke var sendt enda, men det var like før. I USA er reglene slik at hvis myndighetene ikke har innsigelser er søknaden å anse som godkjent etter 30 dager. Så vidt jeg har forstått var det ingen innsigelser i USA, sik at godkjennelsen mest sannsynlig ”kom” i juni. Hvis en antar samme tid for å få kontrakter med sykehus på plass som i Tyskland, kan en forvente melding om at første pasient er behandlet senest midten av september. Per guidet i dag til høsten. Samtidig sa han også at prosessen med å inngå avtaler med sykehus tok lenger tid i USA enn i Europa, så de kan muligens ta noe lenger tid.
På podcasten til Radforsk ble Pcib ønsket velkommen tilbake når de hadde noe nytt å rapportere. Til det svarte Per at da er vi snart tilbake (riktignok ble dette sagt i en munter diskusjon, men jeg tror Per mente dette). Dette kan betyr at det snart kan komme en ny børsmelding. Basert på det jeg har skrevet over, kan dette bety at det snart kommer en melding om første pasient er behandlet i USA eller at de inngår et nytt samarbeid innenfor FimaNAc området (dette er selvsagt spekulasjoner fra min side)
Ellers kan jeg nevne at det er en stund siden det har vært så ”stor” deltagelse på en kvartalspresentasjon. Blant deltagerne var to personer i dress, den ene var fra Artic (som nevnt av andre tidligere). Den andre var visstnok en spesialist på branding som prøver å selge seg inn til Pcib. Så vidt jeg skjønte hadde personen fra Artic allerede laget en ny analyse av Pcib før møtet begynte basert på dagens presentasjon. Hva kursmålet i denne nye analysen er vet jeg ikke (mest sannsynlig ikke så forskjellig fra tidligere siden sites i Asia fortsatt ikke er inkludert i analysen).
Så alt i alt var dette en meget god presentasjon for meg som viser at ting er on track og at de har svært gode resultater innenfor alle de tre aktive områdene
“What Anders will present in Barcelona [altså på World Vaccine Congress Europe] is an overview of the FimaVacc programme” - mest sannsynlig det samme som har blitt sagt og vist tidligere. “We want a better conference in relations to oncology”. At dette da skal skje før Høgset sin presentasjon synes jeg høres litt rart ut.
Nå er ESMO en onkologi kongress da…
Det må bli denne Esmo kongressen eller den i desember slik jeg ser det.
Kanskje @larsmkn har synspunkter på det?
Ja det er altså ESMO Immuno-Oncology Congress 2019 i desember jeg har troen på.
Vi har i dag fått servert den beste kvartals presentasjonen i PCIB’s historie, som bemerkelsesverdig nok sammenfaller med at de i følge Hegnar tre dobler underskuddet. Jeg har sjeldent vært så fornøyd med at et selskap jeg har investert i har tapt mer penger. Det hele har naturlig nok med at oppstarten av RELEASE studien er godt i gang, og selskapet kan melde at alt er iht plan, ingen forsinkelser. Tvert i mot har de nå også endelig konkludert med at det blir Asia sites for innrullering av pasienter til studien, og med det økt pasientgrunnlaget, sannsynligvis raskere innrullering og uten at det vil utgjøre noe ift kostnader. Særdeles bra levert av Per&Co, og en verdiøkning på aksjonærenes vegne som bør reflekteres i kursen og økt kursmål fra Arctic. Det andre som de også leverer på er antall land de har fått godkjennelse fra (8 av 11 som står for ca 85% av antall sites) inkl. USA, og at de allerede har 15 av 40 sites åpnet for innrullering av pasienter. Landene som mangler godkjenning er UK,Finland og Italia. FPD i USA er guidet til å skje i år og vil bli børsmeldt. Når det gjelder Asia sites kjører de en feasability studie nå for å finne land og sykehus som egner seg best, og som de regner med å ha svar på ved neste kvartals presentasjon, men det blir mer en et land og flere sykehus, og FPD i Asia vil skje i 2020.
En annen ting jeg synes var interessant var at PCIB var sponsor ved den årlige International Photodynamic Association World Congress i Boston (jun’19) hvor de hadde eget seminar med stor interesse fra key investigators og key opinion leaders ikke bare i pivotal studien, men også resultatene fra FimaVacc og FimaNAc. For de som ikke har sett presentasjonen fra den konferansen bør ta en titt her:
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-IPA-July-2019_PCI-applications.pdf
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-IPA-July-2019_fimaVACC.pdf
For de av oss som leser alt som kommer fra selskapet og alt som skrives om de på div forum, var det spesielt fokuset på FimaNAc resultatene som var spesielt iøynefallende. Dette har de tidligere ikke presentert mye fra og nesten alltid vært mer som en bi-setning på kvartals gjennomganger, men her har det skjedd et klart positivt skifte i ordlyd og oppmerksomhet knyttet til mulighetene for substansielle verdier knyttet til dette opportunistiske programmet. I hvor mange år har man ikke hørt at levering av molekylene inn i cellene har vært problemet for alle selskapene som driver med mRNA, siRNA etc., og at det brukes massive summer på å få løst dette? En del av den løsningen er jeg nå overbevisst om at PCIB sitter på. Det startet med presentasjonen i Boston, så fikk vi den nye ordlyden og at det blir tatt en endelig avgjørelse ift partnerskap med topp 10 BP 1H20, og i dag fikk vi servert nyheten om positiv respons fra myndigheter ift patent på levering av mRNA med gyldighet til 2039. Det patentet inneholder den absolutt optimale måten å levere mRNA på med PCI teknologien, og det kan vi takke våre samarbeidspartnere for å ha funnet ut av uten at det har kostet PCIB noe mer en knapper og glansbilder. Det var da også svært gledelig å få bekreftet på dagens podcast fra Radforsk at de fleste av de seks samarbeidene var innenfor mRNA og at det viktigste var med topp 10 BP og at det var “exiting results” fra det samarbeidet. En avtale med de vil føre til upfront, milestones og royalties, og gjør at selskapet går fra å være aksjonærfinansiert til selvfinansiert i løpet av 1H20, det vil jeg snart tro flere biotech fond og institusjonelle investorer vil oppdage, og kursen snart vil synliggjøre verdiene som ligger i selskapets pipeline. Det vil i så fall være den endelige bekreftelsen på den troen den trofaste aksjonærmassen har hatt i årevis på at Risk/Reward i PCIB er en “once in a lifetime opportunity”. Per bekreftet i dag også at de snakker med flere potensielle partnere innenfor dette området.
Når det gjelder FimaVacc vil de presentere dybdeanalysen av Fase I studiet på en “High Impact” konferanse i løpet av høsten. Når Per sier at de kan velge hvilken, betyr det at resultatene er enestående ift det som brukes i studier i dag, og kan fort bli en “late breaking news” presentasjon i et forum som vil nå alle selskaper med håp om å lage en vaksine med terapeutisk effekt innenfor onkologi. At resultatene er enestående har vi forsåvidt fått bevist allerede. Hiltonol som brukes i ca 100 studier i dag, er brukt som kontroll i Fase I studiet, og fra de resultatene kan vi sammenligne FimaVacc mot Hiltonol som Liverpool mot Mjøndalen, badematch. Strategien er nå også avklart med at de søker partnere, men også at de vil finne den rette indikasjonen for å gjøre egne studier. Her finner vi også en verdiskapning som ikke er i nærheten av å ha blitt tilkjennegjort verken i kurs eller hos den eneste analytikeren som følger selskapet, Pål Falck i Arctic. Det er mulig han kommer til å gjøre noe med det, og jeg vil tro han kommer til å oppjustere kursmålet etter dagens presentasjon. Dere kan forøvrig lese her om hans syn på dagens presentasjon hvor han blant annet sier at kursmålet på 60 er konservativt: https://e24.no/boers-og-finans/kreft/pci-biotech-aapner-for-asia-studie/24684733
Til slutt vil jeg ta med noen interessante opplysninger fra extension studiet i gallegangskreft. Vi vet at 5 av de 7 inkluderte pasienten fikk to behandlinger. Vi vet også at median vil havne mellom dagens 15 mnd og max 15.6 mnd. Sammenligninget med dagens SoC som er 11-12 mnd, kanskje ikke den store forskjellen man håpte på, men det er det også en svært god grunn til. Ca halvparten av pasienten i studien ville havnet i den verste kategorien med tanke på overlevelses prognose, og resten i den nest verste av 4 kategorier utarbeidet av Mayo klinikken, antakeligvis den klinikken med størst ekspertise på gallegangskreft. Selv med det utgangspunktet leverer PCIB bedre resultater en SoC. I cohort 4, den dosen som blir brukt i RELEASE studien med en behandlig var median 21.7 mnd hvor 3 av 6 pasienter levde over 30 mnd, og en er fortsatt i live over 3 år etter behandling. De fleste eksperter og forstå seg påere, og også PCIB, vil si at antallet pasienter er få, men det er vanskelig for å si det mildt, og ikke bli entusiastisk med tanke på at dette blir medisin, og jeg er overbevist om at kontrollarmen av RELEASE studien, kommer til å bli stoppet av IDMC lenge før vi kommer til interim avlesning. Arctic opererer med en LOA på 51%, vet ikke om han kommer til å forandre på denne etter dagens presentasjon, men jeg er ganske sikker på at det er en av grunnene til at han sier at han er konservativ. Morsom lesning da å se tilbake på min analyse skrevet for snart 2 år siden:
https://forum.hegnar.no/thread/330/view/26739
hvor jeg legger inn en konservativ LOA på 23%. Endel forutsetninger der har forandret seg, men den viser fortsatt hvor grovt underpriset selskapet er pdd når man i tillegg vet hvilken verdiskapning som skjer innenfor FimaVacc og FimaNAc. Jeg husker jeg fant frem den dyreste whiskyen på lager etter at jeg var ferdig med den, i dag blir andre gang jeg åpner den flasken etter hva som har vært tidenes beste kvartals presentasjon fra PCIB.
radiumpodcast 22:00 Hvis Ikke dette er BULL så vet ikke jeg
*vi har funnet den ABSOLUTT OPTIMALE måten å levere mRNA med PCI på - *
noe som er nytt iforhold til tidligere patenter og er mange ganger mer effektivt enn måten det ble gjort på tidligere.
Promising response on patent application for mRNA delivery
Initial positive feedback on a patent application for intracellular delivery of mRNA was received in Q3 2019 and the application may generate valuable intellectual property (IP) for the fimaNAcprogramme. The broad therapeutic potential of mRNA is widely recognised, but sufficient intracellular delivery of these large molecules remains a major hurdle. This patent application may provide important competitive advantage , as several of the ongoing research collaborations are within mRNA delivery
PW sier “TOP10BP ett virkelig stort BP selskap”
@e-mannen takk for at du deler dine tanker rundt PCIB
ikke så ofte du gjør det, men når du gjør det er det med femstjerners kvalitet
Jeg vedder en flaske av den whiskyen du refererer til at vår TOP10BP er sveitsiske Roche
ha en fortreffelig aften alle PCIB`ere
Får litt frysninger når både @Sorlendingen og @e-mannen er så bull på en gang, to forumpostere som har lang historikk på å skrive rene ord for pengene når de er kritiske på noe.
Vi noterer oss at market cap på PCIB etter close i dag er 98 millioner USD, 2,9 USD per aksje, altså har vi en vaskeekte penny stock i et biotech med et fullfinansiert randomisert pivotalstudie godt i gang.
hvis det va den jeg vedda så håper jeg virkelig den TOP10BP avtalen blir god , hvis det skulle vise seg å ikke være Roche da
Og siden e-mannens verdivurdering på 207 kroner i 2017 har PCIB gått fra 22 til 25,95…forstå det den som kan.
Mye av svare vil eg påstå ligger her:
Det ble jo litt meir enn 2,5 mill nye aksjer.
Så da blir 207 nærmere 140.
Selvsagt.
Men det er langt fra 25,95 til 140 også.
I tillegg har vi fremgang på fimaVACC og fimaNAc, og fimaCHEM må vel sies å være nokså i rute + Asia en sannsynlig opsjon.
… og LOA for FimaCHEM kan man vel trygt si har økt på de to årene
ja, skulle gjerne sett en ny analyse med asia inkl på chem
Sant LOA 51% Arctic og Asia sites fører til mangegangeren pasienter. Lett 500kr da🥳 med ny utregning fra e mannen.
Asia sites fungerer kanskje også som sikkerhet for at RELEASE studien holder skjemaet.
Dersom sen rekrutering i US eller europa så kan en kanskje øke rekruteringen i østen?