Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Meget bra presentasjon, og podcast i etterkant! Har kost meg med dette i etterkant av jobb. Når «våkner» markedet opp tro? Spennende med uttalelser fra Pål Falck i Arctic. Han er tidligere «Nordic medical director» i AstraZeneca, og «global scouting external R&D innovation Norway» i Pfizer, så ser meget kompetent ut.

«Arctic har en kjøp-anbefaling på aksjen med et kursmål på 60 kroner.

– Mesteparten av verdien er knyttet til fimaCHEM, som vi mener har en ca. 50 prosent mulighet til å lykkes med å få markedsføringstillatelse, sier han, og betegner verdivurderingen som konservativ, blant annet fordi ett av selskapets andre produkter og Asia ikke er inkludert»

8 Likes

Radium episode 90, 19.20-19:40 om FimaNAc samarbeidene:

PW: “Noen av dem sliter vi litt med å få til gode resultater i. I de vi anser som viktigst, så ser vi gode resultater. Uten at jeg kan gå inn på veldig på hvilke også videre, annet enn at selvsagt så er den big pharma en viktig partner.”

Radium episode 90, 20:05-20:40 om FimaNAc BP-samarbeidet:

Einarsson: “Og så er det min tolkning da, som dere selvfølgelig ikke kommenterer: Min tolkning er da ganske enkelt at når man har kommet så langt i samarbeidet, og så lang tid som dere har gjort og velger å gjøre denne beslutningen i steden for å si at vi skal ta den med et halv år til som dere har sagt tidligere, da tenker jeg at det å bruke et halvt år til etterpå, det hadde man ikke giddet å gjort hvis man ikke satt på gode resultater. … ingen kommentar der?” PW: “Vi har jo ikke noen kommentar til det.” Ronny: “Altså, du er jo ikke dum.”

20 Likes

PCIB « Big Pharma» selskap he he he

3 Likes

Vedr siste patent på Nac blir det sagt at de har funnet den absolutt beste måten å levere mrna på ved bruk av pci. OG at det var mye mer effektivt enn de gjorde tidligere. Tja, hva skal man tenke om det?? :crazy_face::rocket:

18 Likes

Podcasten ble avsluttet med en oppfordring om at Per og Ronny måtte komme tilbake når de hadde noe nytt å melde.
Per svarte: «- Da kommer vi snart igjen…»

27 Likes

Radium episode 90, 26:18-26:48, om guiding

Einarsson: “Og det du sier nå er at dere er on track til å nå det målet til riktig tid. Hvis det skulle oppstå noen hurdles underveis her som sier at obs, av en eller annen grunn: rekrutteringen stopper opp, så vil dere guide på det?"

Walday: “Ja”

Einarsson: “Jeg ville bare ha det helt klart”

Walday: “Vi kommer til å fortelle om vi ligger i henhold til plan når det gjelder rekruttering, og hvis vi ikke gjør det så går vi ut og guider på at vi justerer planen - enten forover eller bakover”

Einarsson: “Det er bra. Det er fornuftig”

Med disse kommentarene føler jeg langt på vei at Einarsson mener det samme som oss som har klaget over manglende informasjon vedr. endrede guidinger tidligere.

9 Likes

Digging more into details of what has been said this morning.

Ronny said: " and the board of directors has been strengthened by the appointment of Hilde Furberg and she will strengthened the board with her commercial experience and expertise which will be important for the fimachem program"

we know that pci biotech will not be builiding a commercial organisation for fimachem (the product).

Hilde has an interesting profile with broad experience including her most recent role as European Head of Rare Diseases for Sanofi Genzyme . With bile duct cancer being a rare disease, this is a perfect match for her expertise.

so what do you think she will be working to achieve with fimachem ? … may be a partner deal a la Algeta (she also served in Algeta board)

14 Likes

Nå så jeg bare deler av Q2 og har ikke hørt podcasten, men på kommentarer her inne, virker det som ledelsen er lettet og nærmest i en lykkerus. Det lover godt for de neste ukene :slight_smile: småkommentarer og kroppspråk kan si utrolig mye i slike stunder.

8 Likes

Eg tolket det meir som info til oss om å slappe av. No news are good news i det tilfellet her.

2 Likes

“but you visual identity still looks like a garageband” this was hilarious :joy:

3 Likes

Did also notice this one. Could be for partner in Asia? or even globally?

3 Likes

Podcast; Til det siste spoersmaalet, om PCIB kunne jobbe seg opp til og bli ett stort selskap, ble besvart, men den andre delen av spoersmaalet, om hvorvidt PCIB kunne bli slukt av ett BP selskap, ble staaende ubesvart.

2 Likes

Kommer i morgen med skriftlig Q2 presentasjon og Spørsmål/svar av webcast.

14 Likes

Podcasten hørtes jo nesten litt ProseCcoInfluenced Biohypet ut.

1 Like

@Savepig

Får vi en ny biobølge a la høsten 2016 i høst?

Bgbio 65% på 24 t forrige uke,
Nano 33%
Pcib neste ut?

Kan godt være at Nyenburg kvittet seg med siste rest idag. Blir spennende å se mandag.

Blir uansett veldig spennende å høre om vi får en oppgradering fra Pål Falck. Asia må etterhvert inn i regnearkene hans

Ellers var det svært interessant å høre at Pcib omtrent kan velge og vrake konferanse for fimaVacc presentasjon. At det ikke blir World Vaccine Conference lover jo bra, da er den vel ikke stor nok/viktig nok?

Og det sier en del siden den konferansen er den største på vaksiner!

ESMO anyone? :grinning:

6 Likes

Nå har moderator feiret dagen med hyppere igjen💊

3 Likes

Antyde at det nytes favela bobler i Radforsk sitt studio - under opptak🤪 Skamme seg mann🥂

1 Like

Nå er vi endelig her! Fond begynner undersøke caset. Risk faller betraktelig og verdi motsatt, rett opp.
Perfekt storm i PCIB.

3 Likes

Esmo i Barcelona om 1 mnd😎

10 Likes

Vi har vel vært her en stund? Arctic Aurora kan godt kjøpe 1 million aksjer.

1 Like