Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er bra for Ronny og det er bra for selskapet. Vi ønsker ansatte som også er eiere :slight_smile: Synes dette er en fin måte å gjøre det på. I tillegg går jo faktisk pengene han bruker for opsjons aksjene rett inn i selskapet.

6 Likes

Hadde jeg fått mulighet til å kjøpe PCIB-aksjer til kr8,63 skulle jeg virkelig ha lastet opp det remmer og tøy kunne holde! :sweat_smile:

Når det er sagt, det er en helt annerledes situasjon for insidere som Skuggedal på grunn av ett meget viktig aspekt - de kan IKKE selge! (Uten å lage et helvetes rabalder)

4 Likes

Såpass takhøyde får det være når man opp i mente har hørt på all kveruleringen din i de siste årene. Jeg skal innrømme at du absolutt har gode poeng men du henger deg ofte opp i fillesaker som blåses opp til uante dimensjoner. Jeg kaller bare en spade for en spade.

Når det gjelder spørsmålet mitt har du ikke svart på det. Inngangsverdien på de aksjene Ronny solgte er vel ikke opplyst i meldingen, bare prisen på 8,63 NOK, som han måtte betale per aksje for de nye 40k. Så slik jeg ser det kan han ha kjøpt de han solgte til en svært lav pris og dermed sitter han med en stor skattesmell.

Angående mitt møblemang så er det fullt møblert men alt er på krita :joy::joy::joy:

1 Like

Inngangsverdien er 8,63 kroner. De ansatte “får” disse opsjonene!

Beklager ellers for “kveruleringen” min men jeg trodde dette var et forum der man faktisk har muligheter for å være uenige? Jeg valgte å justere ned det du (slik jeg ser det) feilaktig ga inntrykk av var positivt til å være nøytralt. Og i og med at du ennå diskuterer hva Ronny betalte for aksjene så forsterker det mitt inntrykk av at du er på litt tynn is!

Flott å høre at møblene er på plass! Da har vi et godt utgangspunkt for å kunne fortsette å diskutere på en saklig måte :wink:

2 Likes

Nei nå snakker vi om noe hyggelig dere

2 Likes

Ok.

Har noen rukket å høre Radium podcasten? Var det noe om PCIB der?

Jeg synes Jonas og Elisabeth er svært dyktige! Tommel opp til de!

2 Likes

Han betaler 8,63 pr aksje, dvs totalt 345.200 kr. Gevinsten som beskattes blir 40.000 * (27 - 8,63) ca 735.000. Har han en marginalskatt på 45-46 % blir skatten ca 338.000. For å finansiere både kjøpesum og skatt solgte han 25.300 aksjer a 27. Ikke noe hokus pokus dette. Ny skattemessig inngangsverdi (ved senere salg) av de resterende aksjene settes da til dagens kurs.

8 Likes

Unnskyld meg, men våsdiskusjonen over blir stående mens transkript til Q&A fra Q2 blir rapportert?

8 Likes

Enig med Fulham-supporteren. Jeg måtte skynde meg å kopiere og lagre transcriptet i en Word-fil før det blir slettet.

1 Like

Det ble postet en link til det av @StockDZ over her en plass.

Kursen snudde opp i løpet av dagen til tross for det midlertidige salgspresset som kom da opsjonsaksjene ble lempet ut. Syns det var veldig positivt.

Nå venter vi på Nordic Life Science😁

Uten opsjonssalg er det sannsynlig at kursen ville gått en del mer.

6 Likes

Ja vet jeg har sett det før men greit å ha det lett tilgjengelig :+1:

Kanskje blir det flere opsjonssalg denne uken?

Neida. Sikkert ikke.

2 Likes

Det er iallfall veldig få billige opsjoner igjen nå. Olivecrona mistet sine 60k. Han er konsulent nå. Mulig PW har noen.

1 Like

Ok!
Takker for info👍

Hva er greia med Nordic Life Science? Så linken tidligere men skjønte ikke hva det dreide seg om.

1 Like

Kommer vist noe om PCIB🤔
Mulig resultater fra det tidligere samarbeidet med Ultimovacs el kanskje noe helt annet…(?)

2 Likes

Sjekket nå- ingen flere opsjoner som forfaller i 2019. Neste forfall Q3 2020 på 26000 aksjer.

11 Likes

Et bilde sier mer enn hundre ord :wink:

image

De røde strekene er “brukt” eller terminert!

I tillegg fikk de ansatte nye opsjoner tidligere i år (bildet er fra prospektet).

Of the 320,000 share options, the following share options were allotted to primary insiders:
60,000 share options were allotted to Per Walday, CEO. After the allotment, Per Walday holds a total portfolio of 164,000 unexercised share options and 68,300 shares.
40,000 share options were allotted to Anders Høgset, CSO. After the allotment, Anders Høgset holds a total portfolio of 106,000 unexercised share options and 63,300 shares.
40,000 share options were allotted to Ronny Skuggedal, CFO. After the allotment, Ronny Skuggedal holds a total portfolio of 156,000 unexercised share options and 28,300 shares.
40,000 share options were allotted to Kristin Eivindvik, CDO. After the allotment, Kristin Eivindvik holds a total portfolio of 73,500 unexercised share options and 18,800 shares.

http://pcibiotech.no/employee-share-option-scheme-3/

7 Likes