Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ettersom folk deler sine tanker om salg og priser.

Omtimalt kunne jeg tenke meg at PCIB solgte rettighetene til hele fimaNAC for 20mrd+ og beholdt resten selv.

Da kan de initiere mange samarbeid og 100vis studier i VAC og CHEM og senere BAC.
hvor pcib står for noen fase 1&2 studier, mens mesteparten ligger på partnere som får ekslusiv Eu/US lissens for spesifike indikasjoner. Altså semi-exclucive.

Da kan Pcib fortsette å operere som nå i litt større skala, mens partnere tar sine indikasjoner til markedet og Pcib får %er av salg.

Sånn kan PCIB bli en stor biotech størrelse forsatt i Norge som stadig får nye % avtaler til betalingsstadiet

Og for de som tenker de selger alt om det kommer bud. Så er det en dårlig strategi.
Selg den andelen du føler du må i det åpne markedet. Og stem nei til salg med resterende aksjer.

Alle som har stemt nei ved et godkjent forholdmessig lavt bud har rett til å få en reell prissetting på aksjene sine. Fastsatt av en Norsk domstol som skal lytte på ekspertutvalg først.
Denne prosessen kan ta mange måneder til flere år.
På den tiden blir vesentlig mer av verdien direkte synlig pga nye resultater og udiskuterbar.

De som stemmer ja. Får bare budkursen.

7 Likes

Det er så mye prat om BP og milliarder her nå at man kan bli svimmel. Tøff dem som sier at dem ville takka nei til 10 milliarder ( stemt imot ) Jeg har ca 4 mill i PCIB og ville fått problem med nattesøvn om jeg hadde takka nei til 40 mill ? Greit at flere BP er god for svimlende beløp men det er ikke god nok grunn til at dem ville hoste opp 30 - 40 milliarder for PCIB.
Ikke meg i mot med kjempebud men tror vi må roe til det er litt mer kjøtt på beinet?

7 Likes

Det er vel bare en hyllest til PCI Biotech :grin:

3 Likes

Rart??

Her omsettes aksjen nå til 27,05 og kjøpsinteressen synes totalt fraværende på tross av kjempeoptimisme på alle PCIB trådene.

Dette er jo fullstendig ulogisk?

3 Likes

Om det kommer et bud på 10mrd. Så går kursen på børsen til tilnærmet lik 10mrd. Da er det ikke å takke nei til penger å stemme nei. Da er det bare å selge det du vil i det åpne markedet.

Tenk om du er så heldig at budet blir avslått pga lav pris. Også får du kjøpe deg inn igjen lavere. Med masse pluss i cash.
Eller resterende aksjer etter salg går inn i en budkrig.
Eller så går kursen til mye mer pga mange som stemmer nei.
Stemmer du ja i disse tilfelle er dine aksjer låst til budet er gjennomført eller trukket.

Stemmer du nei eller lar vær å stemme er du helt fri i overnevnte tilfeller.

3 Likes

tenk om du sier ja, eller selger på børs. og kursen 10 dobbler seg en gang til.

Da kan du grine da :wink: God Helg !

5 Likes

Jeg har vært på børs i snart 30 år så vet hvordan det funker men takk for omtanken. Jeg kan bekrefte her og nå at jeg ville solgt min 50 mulig opp mot 75% ved et slikt bud.
God helg.

5 Likes

Og det skal selvfølgelig alle gjøre som de vil med.
Bare de selger i det åpne markedet (ikke stemmer ja). :slight_smile:
Jo mindre tilslag første budet får jo større makt har selskapet/aksjonærene i settingen og jo større sjans er det for høyere bud fra samme budgiver, budkrig eller evnt bare høyere kurser etterpå.

Det virker som mange bare er låst i å tro at det bare er de to alternativene å selge ved å takke ja. Eller takke nei.
Og pga redd for å ikke få penga. Stemme ja med alle aksjene. Istedenfor å selge i markedet.

Det er grunnen til at jeg i jevne mellomrom messer om disse selvfølgelighetene mhp budprosess i noen tråder.

Så var ikke ment spes til deg. Men heller alle de som leser samtalen.
God helg.

5 Likes

Så burde det da også være grunn til å roe det helt ned. kun kjøpe en & annen aksje når man kan det. ( I forhold til fond eller konfirmasjonsgaver ).
Dette er viktig.Usikkerheten er (knapt ) minimal.

2 Likes

Virker troverdig dette. Malin hadde også en liten reportasje 24.Juni i år om pcib.

Slutten av uken kan selvsagt være på Søndag.

6 Likes

Her er vel vi småsparere litt på sidelinjen siden topp 20 eier 44,49% ?
Så hva jeg stemmer er vel klinkende likegyldig i dette tilfelle???

Must alene kan vel stoppe alt av salg med sine 10,2%. Det er selvsagt ikke tilfeldig at han bikker 10%.

7 Likes

Og Must har aldri solgt en aksje…

8 Likes

Mener å huske at PW ved flere anledninger har gitt uttrykk for at PCI teknologien kan gi et positivt bidrag til antallet som responderer på CPI behandling .

Men hvorledes skal en forstå denne artikkelen?
Er dette et forsøk som viser at PCI-teknologien også fungerer på virus?

https://www.nature.com/articles/3302166

" The effect of the photochemical treatment, measured in fold increase of light-exposed cells compared to unexposed cells, was especially pronounced at low virus doses, inducing nearly a 20 times higher fraction of β-galactosidase positive cells at MOI 5, whereas the increase was three-fold at MOI 100. Nevertheless, at the highest viral dose nearly the total irradiated cell population was transduced (96±2%), whereas only 31±3% of the cells expressed the transgene after Ad infection in the absence of light. The corresponding MFI in cells infected with Ad at MOI 5 was enhanced 65-fold by photochemical treatment. The drop in fold increase with increasing viral concentrations was statistically significant ( P ⩽0.003; two-way ANOVA) for both the percentage positive cells and the MFI. Thus, the photochemical effect on transgene expression depends on the viral dose."

1 Like

Denne artikkelen tror jeg handler om virus for levering av DNA i genterapi og ikke virussykdommer.

Men FimaVACC tenker man absolutt skal kunne brukes i vaksiner mot virus. Både profylaktiske og terapeutiske. Men siden det er terapeutiske vaksiner som er tingen innen onkologien, og det er dette som er det viktigste feltet, så er det vel også en terapeutisk proof-of-concept man er ute etter. Det var derfor jeg spurte om det var en lege i rommet på FimaVACC-tråden som kunne svare på om en terapeutisk vaksine mot f.eks. herpes-viruset kunne være en farbar vei, som muligens er enklere og billigere enn en eller annen kreft-indikasjon. Altså for å raskest mulig vise «clinical benefit in a disease setting».

8 Likes

Da stemmer det at folk fortsatt ikke skjønner greia.
Så messingen min blir å fortsette i fremtiden.

Likegyldig for hva? ikke for deg.
Jo mindre aksjonær du er jo simplere er det å selge alt i det åpne markedet = Du trenger ikke stemme og kan fortsatt få solgt alt til budkurs om du vil.
Så ja du betyr ingenting alene og jo mindre du betyr jo mer valgmuligheter har du.
Stemmer du ja. Låser du opp aksjene og må vente (6 mnd) på penga.
Når du bare kan selge i markedet det du vil ha cash med en gang.

Så hvorfor da stemme ja og spikre med sikkerhet at du ikke får mer for resterende aksjer. I en setting da andre får mye mer for dem.

Ikke likegyldig for andre heller.
Summen av alle i topp 100-200 og små aksjonærer er nok nei stemmer til at en budgiver må høyne budet eller walk away.
Blir to av de store med på dette er det over 50%

Jeg kommer hvertfall ikke til å være en av nissene som potensielt sørger for at 4-5 nei stemmer i topp 20 ikke får makt nok til å få kjempet opp budet eller startet en budkrig.

Ingen starter med å by det de er villige til å betale.

5 Likes

Det virker som du ikke tenker på et vesentlig poeng, og det er at det den potensielle budgiveren også er kjøper av de aksjene som blir solgt på markedet med en gang (om man er sterk i trua på et høyere bud, så kan man selvfølgelig også være villig til å by mer, men hvor mange her inne kunne tenke seg å øke beholdningen for ti ganger kursen i dag?). Et annet viktig poeng er at budgiver vil ha avklart med de største eierne i forkant av at resten av markedet får vite det. Ellers er man over på et fiendtlig oppkjøp, og det er ikke en mulighet for et selskap hvor prisingen er så elastisk. Så det er i praksis de fire største aksjonærene som bestemmer om et evt. bud er høyt nok. Jeg tror kr. 250,- er mer enn nok for disse til å si ja (i morgen), og da vil budgiveren med all sannsynlighet klare å nå 90%.

Der tror eg du tar feil.

Der er nok minst 9 av de mellom 5-50 som ikke vil akseptere 250kr.

Eller de kan nå 89 prosent :wink: men ikke 90.

3 Likes

Her tror jeg du må sette deg ned med kalkulatoren igjen.

Artig å tenke på budstørrelser, men faktisk være en realitet innen sommeren😊
MEN håpet da må være at noen (budgivere) prøver å sikre seg aksjer i forkant… Så muligens det vekker oppsikt blant flere potensielle kjøpere… Det beste rådet må bli å ha veldig god Tålmodighet og IKKE FÅ HØYDESKREKK… :sweat_smile:

3 Likes