Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

I sent few questions to the company shortly after Q2, company replied with some good answers that I thought I could share here because I believe they are very relevant:

Q1* ECRP, although you mentioned that this is a standard procedure do you also agree that it can be tricky and can add complexity to the treatment (feedback from doctors)?

fima Chem is a local treatment technology, involving a device which adds complexity compared to other administration routes. On the other hand, fima Chem ’s increased complexity has a good technological fit with bile duct cancer, since the light application is considered as an add-on to the routine ERCP procedures for this patient population.

Q2* Training the sites: since this a difficult to recruit indication, how can you make sure that the investigators are always kept updated with the procedure especially when it can take some time to recruit the next patient, will you be planning refresher courses for example and do you have the resources to have (a hands-on) follow up on 40 sites (may be more with Asia now)

Recruitment is a key risk factor for the RELEASE study’s success and therefore are measures, like site training, put in place to handle that risk.

Q3* As seen in the dose escalation study, not all patients survived 8 cycles of chemo, I believe 11 out 16 patients completed the treatment (68% hit rate). how will you be applying this learning in the pivotal phase study and how will this affect the timeline you set (for 60 events)

It is standard procedures that patients receive as many cycles of standard of care as possible. The RELEASE study is a randomized trial, meaning that maximum tolerable cycles will be applied in both the control- and the experimental study arms. The study statistics are based upon various elements to predict estimated time points for number of events and the communicated timelines are based on these predictions.

Q4* Delays with the treatment: due to photosensitivity as a side effect, a patient may not wish to undergo the procedure in certain seasons such as summer days due to light exposure whether this is for the 1st fimachem or 2nd fimachem treatment, hence a patient may ask to delay. will this affect the efficacy of the treatment considering the patient is already enrolled, do you consider these kinds of delays -if they happen- a handicap for the trial?

Photosensitivity is an additional side effect for the fima Chem treatment compared to standard of care. All side effects in general may reduce the recruitment rate, based on individual assessments of pros and cons by patients before they are enrolled to the study. PCI Biotech’s assessment, based on the safety outcome and experience from Phase I, is that fima Chem has a favourable safety profile seen in the context of the encouraging results.

Q5* Regarding IDMC safety review, I believe this will be reported for the first 8 patients. is there any requirements for a geographical spread or only first 8 patients will do (regardless of location). The reason I am asking is more related to genetic heterogeneity since the study will be going to Asia and if this could in a way affect the safety profile of the treatment.

The planned IDMC safety review after 8 patients undergoing two fima Chem treatments will be based on EU and US patients. We need to come back to how this is handled for Asia.

Q6* Regarding PPD, I have read that PPD has been challenging the “site first” approach for patients enrollment and started in summer 2018 rolling out a new enrollment model which is more patients-centric, I have put up a couple of links for you below to skim through (first article is written by a PPD executive director back in summer 2018). I would like to know if the pivotal study will be applying the new model, if not I would like to know the reason why since PPD claims/documented that the new model is time and cost effective for the sponsor, which also yields a better predictability.

The recruitment approach needs to be tailored to the demography and disease characteristics of the actual patient population. The “patient first“ model you are referring to is not applicable for bile duct cancer.

39 Likes

Hvor det økseskaftet kom fra forstår jeg ikke, svaret fra RS var veldig greit synes jeg, og de har god tid på seg :+1:

7 Likes

Chrikni; Her er det et eller annet du misforstår eller ikke forstår.
Det at det rent regulatorisk ikke er noe krav til markedsføringsapparat har liten betydning.

Det som her betyr noe er at man i realiteten har et markedsføringsapparat den dagen markedgodkjenningen foreligger.
Har man ikke det så har man allerede mistet 2-3 år i salgsprosessen.

Herregud!

1 Like

@Senior

Om jeg får blande meg inn; det du skriver her, er jeg fullstendig enig i.

Men da bør flere med deg innse at dette kan løses på flere måter. Styret har nå åpenbart lagt ulike alternativ på bordet. Da bør også vi aksjonærer følge med - og ikke forsverge at dette ikke kan løses på andre måter enn full utlisensiering til store farmaselskap (ja, utenom Skandinavia, da).

Jeg har tidligere på denne tråden “jubla over” at Walday, ved siste kvartalspresentasjon, så krystallklart uttalte at ‘vi skal ha med klinikker i Fjerne Østen - med eller uten partner’ (NB! Ikke sitat, men fritt gjengitt).

Min tolkning er at dette utsagnet ikke betyr et veddemål i den forstand at dersom man undervegs ikke skulle finne en tilstrekkelig betalingsvillig partner, så kaster man inn handkleet.

Denne offensive holdningen verdsetter jeg.

13 Likes

På 5 nivå ligger vi mellom 26,20 og 28.80 for kjøp/salg. Ikke mange aksjer som skal til for å heve/senke kursen betydelig %-vis.
Er markedet virkelig så usikker eller er det bare tilfeldig?

1 Like

Markedet er avventende fordi det fremkommer av aksjonærlistene at noen er fornøyd med salg i intervallet 25-28kr, når disse er ferdigsolgt så er det mulig markedet må opp i pris for å kjøpe aksjer.

Tog du an:)

8 Likes

Det kan vel også sies på en annen måte.
Dess mer utålmodig aksjonærene blir, jo større er sjansen for at de begynner å lette seg.
Tror bare salgspresset vil vedvare, jo lenger det går før det inngås partneravtaler, som vises på bunnlinjen.

1 Like

Hvilket salgspress? De 20 største har siste årene stabilt eierandel på 45%. Utålmodige?? Snarere tvert om. Bull og langsiktige.

PCIB leverer resultater gang etter gang. Det er «bare» fortsette med det så er sky the limit.:rocket:

PCIB fimachem ggk er i fase tre toget! Stort sett en enorm verdidriver.

I tillegg fimavacc og fimanac. Ikke vanskelig å forestille seg langt høyere markedsverdi.

Kurseksplosjon kommer alltid når en minst venter det.

Igjen biotek er ikke for alle! Når en leser om bunnlinje i den fasen blir en mildt sagt frustrert. Nei, nå er tiden inne for å få inn biotekfond med forståelse for biotekverden og fase tre tog verdier!

6 Likes

Jada, jada Jubel.
Kanskje salgspress ikke var 100% det beste ordet, men, når aksjekursen faller, fordi noen selger til lavere kurser, så er det ikke pga kjøpepress.

1 Like

Det som skjer er helt uforklarlig, Alt skulle tilsi en mye høyere aksjekurs … Gjedda lurer i sivet, ett eller annet er det.!!!

6 Likes

Tja, umulig å si. Lavt volum. Mye på gang i PCIB. Når Storebrand tilsynelatende har lånt ut solide poster. Et par store aksjonærer kjøpt seg opp samtidig som spesialinvestor har økt er det noe på gang?! Se investor sin beskrivelse.

Kan like gjerne være noen som forsøker å massere ut noen selgere. For veldig vrient å få tak i 100k + poster uten dra 100% oppgang når de store sitter så fast år etter år!

2 Likes

En skikkelig nyhet her og PCIB kursen langt over all time high på no time. Slik er risikoen i biotek- høy og oppsiden dertil mulig gigantisk om selskap lykkes.

1 Like

Enig, men jeg synes de har kommet med flere store nyheter i det siste, uten at det har hjulpet.
Nei, Noe er det, for dette er helt unaturlig…
Men de får ikke en aksje av meg !!!

5 Likes

Noen ser på aksjer som lodd (gambling). Andre ser det som å eie en del av selskapet.
Jeg eier akkurat like mye av PCIB om kursen er 26 eller 126.
Før eller senere er jeg overbevist om at kursen vil være langt høyere enn 126.
Jeg tipper allerede etter Fimanac-avtale innen neste sommer.

6 Likes

Kjøperne er avventende.
De vil ha en inntektsbringende avtale på bordet, før de legger flere penger på bordet.

1 Like

Det blir umulig å komme inn på dagens kurser etter en inntektsbringende avtale

5 Likes

Investering er forbundet med risiko, bamse.

Ja, investering er risiko. Men å ikke investere er garantert tap (inflasjon)

3 Likes

Det er ikke slik at biotek verden er statisk. PCIB ledelse har uttalt gang på gang at de stadig prater med interessenter som BP, biotekselskap, investorer (norske og internasjonale). Det ble også sagt at det var interessenter for partnersamarbeid for ggk fimachem. Fasit ble emisjon. Nå har PCIB stadig redusert risiko og økt LOA% og er finansiert. Det er garantert ikke slik at fimachem ggk indikasjon førstelinje behandling blockbuster potensial og lite med konkurrenter er blitt mindre interessant for mulig partnere og tilhørende betalingsvillighet! Alltid kommer slike meldinger plutselig og uventet! Bayer og Algeta dro kurs 20-350+. Nå er nytt styremedlem i PCIB også erfaring med partner og kommersialisering. Ikke tilfeldig selvsagt!

7 Likes

Som de fleste små og store investorer, er heller ikke jeg 100% sikker på at PCIB vil bli en gullgruve.
Hadde alle vært 100% sikre, hadde ikke kursen ligget på 26!

1 Like