Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

@Senior

Om jeg får blande meg inn; det du skriver her, er jeg fullstendig enig i.

Men da bør flere med deg innse at dette kan løses på flere måter. Styret har nå åpenbart lagt ulike alternativ på bordet. Da bør også vi aksjonærer følge med - og ikke forsverge at dette ikke kan løses på andre måter enn full utlisensiering til store farmaselskap (ja, utenom Skandinavia, da).

Jeg har tidligere på denne tråden “jubla over” at Walday, ved siste kvartalspresentasjon, så krystallklart uttalte at ‘vi skal ha med klinikker i Fjerne Østen - med eller uten partner’ (NB! Ikke sitat, men fritt gjengitt).

Min tolkning er at dette utsagnet ikke betyr et veddemål i den forstand at dersom man undervegs ikke skulle finne en tilstrekkelig betalingsvillig partner, så kaster man inn handkleet.

Denne offensive holdningen verdsetter jeg.

13 Likes

På 5 nivå ligger vi mellom 26,20 og 28.80 for kjøp/salg. Ikke mange aksjer som skal til for å heve/senke kursen betydelig %-vis.
Er markedet virkelig så usikker eller er det bare tilfeldig?

1 Like

Markedet er avventende fordi det fremkommer av aksjonærlistene at noen er fornøyd med salg i intervallet 25-28kr, når disse er ferdigsolgt så er det mulig markedet må opp i pris for å kjøpe aksjer.

Tog du an:)

8 Likes

Det kan vel også sies på en annen måte.
Dess mer utålmodig aksjonærene blir, jo større er sjansen for at de begynner å lette seg.
Tror bare salgspresset vil vedvare, jo lenger det går før det inngås partneravtaler, som vises på bunnlinjen.

1 Like

Hvilket salgspress? De 20 største har siste årene stabilt eierandel på 45%. Utålmodige?? Snarere tvert om. Bull og langsiktige.

PCIB leverer resultater gang etter gang. Det er «bare» fortsette med det så er sky the limit.:rocket:

PCIB fimachem ggk er i fase tre toget! Stort sett en enorm verdidriver.

I tillegg fimavacc og fimanac. Ikke vanskelig å forestille seg langt høyere markedsverdi.

Kurseksplosjon kommer alltid når en minst venter det.

Igjen biotek er ikke for alle! Når en leser om bunnlinje i den fasen blir en mildt sagt frustrert. Nei, nå er tiden inne for å få inn biotekfond med forståelse for biotekverden og fase tre tog verdier!

6 Likes

Jada, jada Jubel.
Kanskje salgspress ikke var 100% det beste ordet, men, når aksjekursen faller, fordi noen selger til lavere kurser, så er det ikke pga kjøpepress.

1 Like

Det som skjer er helt uforklarlig, Alt skulle tilsi en mye høyere aksjekurs … Gjedda lurer i sivet, ett eller annet er det.!!!

6 Likes

Tja, umulig å si. Lavt volum. Mye på gang i PCIB. Når Storebrand tilsynelatende har lånt ut solide poster. Et par store aksjonærer kjøpt seg opp samtidig som spesialinvestor har økt er det noe på gang?! Se investor sin beskrivelse.

Kan like gjerne være noen som forsøker å massere ut noen selgere. For veldig vrient å få tak i 100k + poster uten dra 100% oppgang når de store sitter så fast år etter år!

2 Likes

En skikkelig nyhet her og PCIB kursen langt over all time high på no time. Slik er risikoen i biotek- høy og oppsiden dertil mulig gigantisk om selskap lykkes.

1 Like

Enig, men jeg synes de har kommet med flere store nyheter i det siste, uten at det har hjulpet.
Nei, Noe er det, for dette er helt unaturlig…
Men de får ikke en aksje av meg !!!

5 Likes

Noen ser på aksjer som lodd (gambling). Andre ser det som å eie en del av selskapet.
Jeg eier akkurat like mye av PCIB om kursen er 26 eller 126.
Før eller senere er jeg overbevist om at kursen vil være langt høyere enn 126.
Jeg tipper allerede etter Fimanac-avtale innen neste sommer.

6 Likes

Kjøperne er avventende.
De vil ha en inntektsbringende avtale på bordet, før de legger flere penger på bordet.

1 Like

Det blir umulig å komme inn på dagens kurser etter en inntektsbringende avtale

5 Likes

Investering er forbundet med risiko, bamse.

Ja, investering er risiko. Men å ikke investere er garantert tap (inflasjon)

3 Likes

Det er ikke slik at biotek verden er statisk. PCIB ledelse har uttalt gang på gang at de stadig prater med interessenter som BP, biotekselskap, investorer (norske og internasjonale). Det ble også sagt at det var interessenter for partnersamarbeid for ggk fimachem. Fasit ble emisjon. Nå har PCIB stadig redusert risiko og økt LOA% og er finansiert. Det er garantert ikke slik at fimachem ggk indikasjon førstelinje behandling blockbuster potensial og lite med konkurrenter er blitt mindre interessant for mulig partnere og tilhørende betalingsvillighet! Alltid kommer slike meldinger plutselig og uventet! Bayer og Algeta dro kurs 20-350+. Nå er nytt styremedlem i PCIB også erfaring med partner og kommersialisering. Ikke tilfeldig selvsagt!

7 Likes

Som de fleste små og store investorer, er heller ikke jeg 100% sikker på at PCIB vil bli en gullgruve.
Hadde alle vært 100% sikre, hadde ikke kursen ligget på 26!

1 Like

Enig. Men vi vet at metoden virker og at effekten er etterspurt.
Derfor anser jeg det som glimrende risk/reward

3 Likes

Grei oppsumering.
Snakker vi om løsningen på Delivery problematikken?

PCIB er vel kanskje det selskapet som melder minst til markedet av det som foregår.
Jeg synes de burde meldt mye mere.
Photocure synes jeg har fått riktig mengde meldinger.

Biotech er jo et maraton i venting og da blir det ikke enklere når selskapet venter med å melde til kvartalsrapportene.

PCIB er et selskap som kan ta verden med storm og alt er positivt og resultatene og det regulatoriske løpet er noe for seg selv.

6 Likes

Tok sin tid den Nordic Life Sciences artikkelen.

Og som vanlig driver vi og roter i intervallet 25-28 og en helt fraværende interesse.

Når var det gjennombruddet skulle komme, 2020, 21 eller 22?

1 Like