World Vaccine Barcelona, October 28-31, 2019 PCIB skal ditt.
Men jeg fant ingenting i konferansens agenda
Eller tar jeg feil?
World Vaccine Barcelona, October 28-31, 2019 PCIB skal ditt.
Men jeg fant ingenting i konferansens agenda
Eller tar jeg feil?
Supert ! Hva ligger i ordet ‘‘ShowCase’’
Hva håper vi skal bli sagt her som markedet allerede ikke vet?
Markedet vet ingenting. Det er bare oss i menigheten som vet. De fleste i markedet har ikke hørt om PCIB. Bare vent til det står på 1ste side i VG at PCIB har knekt kreftkoden
World Veterinary Vaccine Congress for presentasjon av FimaVacc???
Dette representerer et nytt og offensivt taktskifte fra PCIBs side i forhold til strategi. De må ha gjort noen interne strategiske vurderinger i lys av de gode kliniske resultatene på FimaVacc når de nå går mot dyrehelsemarkedet! Jeg ser ingen annen grunn til at de markedsfører seg på denne konferansen.
Uten å ha gått i dybden om addressable market her, snakker vi utvilsomt om et multi-milliarder-dollar marked årlig. Bare kinesisk svinepest alene er kjempestort.
Så kan den enkelte aksjonær fabulere om den kurseksplosjonen vi kan forvente i det øyeblikk den første lisensavtalen dumper ned med en dyrevaksine-produsent……
Vi ser klare konturer av et mer selvsikkert og offensivt PCIB langs hele vår pipeline nå, ingen tvil!
Er det penger i veterinærmedisin?
Konferansen henger vel sammen med World Vaccine Congress Europe. Mulig PCI ikke er interessant nok til at de får presentere på den, men må nøye seg med Veterinary
I så fall er det vel motsatt Dovregubben, at denne kongressen ikke er stor nok for fimaVacc. Det var noe i den retning, PW uttalte seg på Q2.
Kjappere vei til markedet kanskje da fase 3 faller bort?
PCIBs vaksinasjonsplattform konsist presentert på knappe fem linjer. Den kyndige leser trenger ingen figurer (som jeg m.fl.) og forstår at den trojanske hesten ikke er biologisk, men fysisk. Superb!
Helt sikkert STORE penger i veterinærmedisiner men det finnes nok konsern som har jobba bare med dette i alle år så om det er så enkelt å komme inn der er en annen sak. PCIB har jo jobba mye med rotter og mus med gode resultat så ikke umulig dem har et gull-egg her også ? Det meste virker å gå “vår vei” om dagen så et gjennombrudd her tar vi med som bonus.
Verdens største veterinærmedisinselskaper er eid av, eller er spin-offs fra verdens største legemiddelselskaper.
Nummer en, Zoetis, er skilt ut fra Pfizer, Nummer to er Merck Animal Helath, nummer tre, Merial, er eid av Sanfi, nummer fire, Elanco, er eid av Eli Lilly osv. osv.
Ja, det er det utvilsomt.
“The global animal vaccines market size was worth at USD 8.2 billion in 2018. Growing livestock population, rising animal husbandry coupled with commercialization of animal products are primary growth drivers for this market.”
Ref.
Artig hvis første avtale kommer fra uventet området… (IMV.inc)
http://pcibiotech.no/pci-biotech-initiates-research-collaboration-with-imv-inc/
Enkelt, raskt og billig er helt klart tingen for å vise “clinical benefit in a disease setting”, og uten at jeg har klart å finne statistikk på det, så må det jo være radikalt mye enklere å gjennomføre kliniske studier på husdyr eller kanskje aller helst kjæledyr enn på mennesker. Så å kjøre en studie på rike amerikaneres hunder med kreft er sikkert en glimrende ide. Her er en samleside for slike studier:
http://vetcancersociety.org/pet-owners/clinical-trials/
For som denne artikkelen poengterer: “Clinical trials with animal patients speed human translation” https://health.ucdavis.edu/ctsc/area/eNewsletter/2018/CTSC-Newsletter-Vol-8-Issue-1v2.pdf
Ser ikke ut som vi foreløpig er så veldig presente i deres bevissthet:
DPX-Survivac, som er programmet PCIB skal hjelpe dem med, har to aktive fase 2-studier (hvor PCI altså ikke er med), hvor det ene er sammen med Merck og evig tilbakevennede Keyatruda.
Kanskje alt PW har gjort er å trykke på “Submit Form” på denne siden?
Disclaimer, disclaimer! Jeg tror ikke det altså!