Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Bryr meg mest om hva kursen er om ca 3-4 år.

2 Likes

Tviler på at du må vente 3-4 år før du kan ansette en til å telle opp pengebingen. Magen min ( og den er stor ) sier maks 2 år før vi kan sy nytt sengeteppe av tusenlapper.

2 Likes

FimaCHEM:

Release studien med gjentagende (dobbel ) behandling.
I release studien så gis det 2 stk behandlinger målrettet kun til svulsten (der en lyser) med stor forsterkning av virkningen av cellegiften.
Altså ikke som i dag hvor hele kroppen mottar cellegift med store bivirkninger.

Det jeg lurer på er om fimaCHEM med 2 stk behandlinger etter en stund kan gjenta denne sekvensen (dersom CR ikke er oppnådd men pasienten har respondert positivt på den første syklussen , og hvor mange sykluser kan en gi?

Behandling av kreft vha cellegift pågår vel i årevis og det gis flere cykler etter den gamle metoden.

DERSOM en kan gi flere cykler med cellegift forsterket og konsentrert i svulsten , kan en da anta at en ender opp med flere CR?
Dette skulle vel være mere aktuelt med PCI delivery enn den gamle metoden da en ikke “dreper” hele kroppen med cellegift slik at flere cykler med fimaCHEM ikke vil være noen belastning på kroppen.

Forutsatt at pasienten kommer under behandling tidsnok så oppnår en kanskje med flere cykler en veldig høy CR ?

Og hvorledes vil flere cykler slå ut på effekten av abscopal effekt?

6 Likes

Ser mange små handler 1 - 30 -50 -62 -63 osv
Greit nok men hva betaler dere i kurt. ? Jeg bruker megler og har minimum prov på 400 kr og kan ikke leke slik.
Har dere null eller x antall handler uten kurt eller hvordan funker dette ?

2 Likes

400.- per transaksjon!? Galskap! Jeg bruker Nordnet, Nordea og Sbanken. Kurtasjen varierer fra 1,- per handel hos Nordea.

1 Like

ufo
Ikke all kreftbehandling pågår i årevis . “Tausa” mi fikk en 8 cm svulst på livmorhalsen for ca 4 år siden. Alt for stor for “kniven” og da ble det cellegift pluss stråling 36 x ( og av dem 5 innvendig i narkose ). Det ble 9-10 uker intensiv behandling og hun ble erklært frisk/kreftfri ca 3 mnd etter avsluttet behandling. Nå 3,5 år etterpå er hun fremdeles kreftfri og sjansen for tilbakefall minker for hver dag som går. ( 5 år og du er nesten sikker sier legene )
Knalltøff behandling men fantastisk personell på alle plan på St.Olav - Trondheim.

11 Likes

ezUnix
Mulig du mener det er galskap men jeg får tips og råd som er verd mange ganger det jeg betaler. Har brukt megler i snart 30 år og har tjent mye mer penger på børs enn som bygg-ingeniør i 42 år så hver sin smak.
Koster jo lite å prøve .

5 Likes

Godt å høre at det gikk bra arve.
Nei det jeg lurer på er om det er meningen å gi flere cykler utenom den første som innehålder 2 behandlinger som ilustrert i PCIB’s hjemmeside (bile duct cancer) og hva det i såfall kan bety for sluttresultatene

3 Likes

Godt spm. Lurer på det samme. Mail til Ronny?

3 Likes

Fra Q219 rapporten:

“The translation of the vaccination technology,fimaVACC,into humans was successfully completed in May 2019. The results of the Phase I study provide proof-of-concept bydemonstrating improvement of immunogenicity of vaccines in healthy volunteers. The overall clinical data coveringmore than 90 subjects provideclinical support of fimaVACC’s potential to enhance the cellular immune responses that are especially important for therapeutic effect of vaccines. A recent preclinical publication in the high-impact immunology journal, Frontiers in Immunology, further elucidates the mechanism of action and prerequisites for the efficacy of T-cell responses induced by fimaVACC.”

https://www.researchgate.net/publication/334259369_Combined_Photosensitization_and_Vaccination_Enable_CD8_T-Cell_Immunity_and_Tumor_Suppression_Independent_of_CD4_T-Cell_HelpTable_1DOCX

2 Likes

Kan vel tenkes at de som lever lenge og kommet seg etter behandling tåler en runde til?

1 Like

Spørsmålet er om vi kan ta i bruk uttrykket helberedet dersom der ikke er noe grense for antall doble sykler som kan gis.
Dette i en indikasjon som ingen har klart å få godkjent behandling for opp gjennom de siste 10-årene.

100% CR for de som kommer tidsnok under behandling—ville jo vært fantastisk?

Nei , jeg vet ikke og spør derfor om dette er relevant?

1 Like

@ufo,

visjonen om (lang)varig tumorkontroll er kanskje ingen umulighet. Er det ikke slik at en av pasientene fra doseeskaleringsstudien fortsatt levde sist vi fikk oppdatering. Da hadde vedkommende levd i rundt fire år. Om han/hun har fått nye behandlinger etter at studien var ferdig, vet vi ikke. Walday har jo nevnt at det har vært interesse for “ekstradoser” fra enkelte klinikker.

Et annet perspektiv kan være at pasienter som i utgangspunktet er inoperable, etter behandling kan bli operable.

6 Likes

Med så mye makrostøy den siste tiden så er vel ikke hvermannsen interessert i et lite biotek-selskap før det er mer håndfaste kontrakter på bordet, men da er det kanskje også for sent?

1 Like

For å sette det på hodet.
Dersom en ikke får gjenta den doble første syklusen med PCI teknologien men står fritt frem til å fortsette med gammel cellegift-behandling så skurrer dette voldsomt.

Skulle FDA/EMA forlange clinical trial for flere cykler så betyr jo dette at det ville tatt veldig lang tid før resultatene forelå.

Lurer litt på hvorledes PCIB tenker seg dette i praktisk.
De må vel ha klarhet i dette skulle en tro?

Når det gjelder dette med å få svulstene operable så synes jeg spørsmålet kanskje i sedet burde være:
Kan en slutte helt av med å opperere svulster i bile duct cancer dersom teknologien lykkes?
Release studien handler jo om å fjerne svulstene vha PCI-teknologien og inoperable svulster er nok hakket verre enn operable.
Dersom PCI suksess , betyr dette at PCI-teknologien overtar for kirurgi.
Tror ikke pasientene har noe imot en slik utvikling

1 Like

Jeg forstår at det fungerer for deg og måten du handler aksjer på. For en som trader hyppig hadde det ikke vært spesielt praktisk. Det minner meg forresten om en episode i serien Billions da et hedge fund mistet datasystemene sine men ingen visste hvordan og hvem de skulle ringe for å selge aksjer. Slike som deg Arve er skikkelig old school. :slight_smile:

Veldig viktig poeng Abacus, operasjon er det som garantert gir mye lengere levetid. Skulle god tumorrespons i Amphinex-gruppen medføre at noen blir operable er det selvsagt svært positivt.

5 Likes

@ufo Dette stemmer ikke helt. Det er akkurat like mye cellegift i hele kroppen i RELEASE studien som under standard behandling. Forskjellen er at fimaCHEM i tillegg forsterker der det lyses.

10 Likes

Viktig presisering, @busk1. Cellegift gis alltid intravenøst og dermed er virkningen systemisk.

Så kan en spørre seg hvorfor ikke PCIB har valgt å redusere doseringen av gemcitabin og cisplatin ettersom virkningen på de belyste tumorene ville bli kraftig forsterket.

Svaret er imidlertid opplagt. Det geniale ved RELEASE-studien (utenom randomiseringen) er nettopp at den er satt opp slik at den skulder mot skulder kan sammenliknes med dagens standardbehandling for inoperabel, perihilar gallegangskreft.

Med andre ord: Samme startstrek, samme vær og temperatur, samme banedekke og tidtakersystem.

16 Likes

Takker for korreksjonen busk1.
Husker det når du sier det fra en tidligere diskusjon.

Men PCI-teknologien kan vel teoretisk minke mengden cellegift og kompensere med lengre lystid mm.

Men grunnen til at så ikke skjer er vel at det blir altfor mange variabler i forsøket på den måten.

Kjører en slik som du sier busk1 så er der maksimum virkning på cellegiften og denne blir en konstant og ikke variabel.