Nice noen vil mer
Det finnes alltid noen som vil ut, men idag og igår viser det seg at noen vil inn. Flere nye innenfor topp 50 de siste tre uker. Yep, jeg synes at Q2 er det vende punkte vi har ventet på. Dagens kjøper tok 50k NOK ekstra på kjøpe med å ville komme inn idag. Og vi har sett kjøpere på 29 og 30 meget bra.
Snart 1 oktober, siste kvartal kan bli spennende.
Nå må du slappe litt av. Det ble omsatt totalt 86,5k aksjer. Ingenting som tyder på storebror er på vei inn her. Mye luftig prat om denne aksjen.
Akk nå så er det naturlig at mulig nye eller “gamle” som vil laste opp slår til. Vi ligger i et nivå der det er et eventyrlig potensiale.
I det hele tatt veldig høy frekvens av totalt innholdsløse innlegg om dagen. Jeg synes folk skulle legge listen litt høyere for hva de ønsker å dele. Problemet er et de gode og viktige innleggene forsvinner fordi folk ikke gidder å lese alt som blir skrevet.
Dette er vel småprat. Takk. Hvorfor skal man snakke hverandre ned? Når DNB analyse kommer inn pluss noe nye innenfor topp, er jeg vel godt stemt.
Det kommer ikke en ny analyse utover Arctic sine med mindre PCIB betaler for det, og dette har de ingen interesse for per dags dato i følge Ronny på mail.
polygon
Får si meg enig i den kritiske røst men en sak har som kjent flere sider. Personlig så har jeg satsa veldig mye i PCIB - UTEN kunnskap som forsvarer den satsingen, men som tidligere prediket så har jeg snart 30 år på børs som har en viss verdi.
Jeg har klokketro på PCIB men kan ta feil og det blir for meg en liten (stor) katastrofe om jeg bommer.
Jeg ( mulig naiv) stoler på det Snøffelen med flere som er veldig positive og der ligger min tro/håp.
Vi må ha litt underholdning i mangel på nyheter og fundamentale ting å diskutere. La oss se litt framover. På et eller annet tidspunkt vil PCIB lande sin første kommersielle avtale. Spørsmålet er når. Forsøk å se nøytralt på situasjonen og hvordan man ligger an på de 3 programmene og svar på følgende spørsmål.
Når lander PCIB sin første kommersielle avtale med penger på bordet?
- Q3 2019 (2 børsdager igjen å gjøre det på )
- Q4 2019
- Q1 2020
- Q2 2020
- Q3 2020
- Q4 2020
- Q1 2021
- Q2 2021
- Q3 2021
- Q4 2021
- Q1 2022
- Q2 2022
- Q3 2022
- Q4 2022
- 2023 eller senere
- Aldri
0 stemmegivere
Arve…
Flere som er i samme båt som deg, Satser høyrisiko uten personlig tyngde i sektoren, men ufattelig mye kunnskap blant enkelte…
Mann tjener ikke stort ved å kjøpe Orkla osv… Personlig tokk jeg ut mesteparten av gevinster i 2016(etter eventyrlige gevinster hovedsakelig ifra fingersensor sektoren) 80% ut av aksjemarkedet, resten i hovedsakelig i biotec sektoren… Nå alt i Pcib…
Magefølelsen er knallgod
“Når lander PCIB sin første kommersielle avtale med penger på bordet?”
det ser ut til at “den kollektive forstand” vurderer det slik at PCIBs kommersielle debut vil inntreffe en eller annen gang mellom 1. oktober 2019 og 30. juni 2020. Da tror jeg kollektivet er på trygg grunn.
Nå er det vel strengt tatt ikke tillatt å drive “valgkamp” etter at valgdagen er der; jeg må likevel få minne om at det i disse dager er fem måneder siden PCIB mottok de detaljerte analyseresultatene fra universitetet i Leiden, NL.
Og vi har hele spennet representert, fra dem som mener av en avtale tikker inn i morgen eller på mandag, til dem som mener at det aldri skjer…
Følger likegodt opp med et tilleggspørsmål. Den første kommersielle avtalen, på hvilket program kommer den?
- fimaChem
- fimaVacc
- fimaNac
0 stemmegivere
Det blir et spennende race om hvilket program som kommer først med en avtale. Kan røpe at det ble en close call for meg mellom Vacc, Nac og Chem, men jeg gikk for fimaChem. Tror en avtale kommer i løpet av de neste 3-6 måneder, og i tide for oppstart av sites i Asia. Det gir rett og slett ikke mening at PCIB kjører hele utviklingsløpet alene i Asia. Det har tydelig vært kommunisert flere ganger. Det kan stå på penger, og at eventuelle partnere ikke har vært villig til å legge nok penger på bordet så langt. Det at de setter igang selv setter press på eventuelle interessenter og er et smart trekk.
Vacc kan selvsagt dukke opp når som helst, for som Abacus nevner har det alt gått 5 mnd siden de første dataene kom. Jeg holder likevel mest sannsynlig at det vil gå ennå noe tid, så Vacc-avtale mest sannsynlig mot midten av 2020.
Nac-avtale, hvis den kommer, kommer jo mest sannsynlig i juni 2020, men man kan selvsagt ikke utelukke at meldingen som ble sendt var taktisk for å slippe brysom masing fra aksjonærer, at den pre-kliniske forskningen er avsluttet, og det forhandles om en megaavtale as we speak.
Fra Investtech i dag:
PCI Biotech Holding ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer at investorene er usikre og venter på signaler om videre retning. Et brudd opp vil være et kjøpssignal, mens et brudd ned vil være et salgssignal. Glidende snitt-indikatoren har gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Aksjen tester støtten ved cirka 28.00 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 28.00 kroner vil utløse et salgssignal. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker aksjen og indikerer økt mulighet for brudd opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp
Auch… da går vi ned idag så flinke de hos Investtech
Lisensavtale med 10 top BP innen fimaNAc.
Fra og med starten av 2020 som er seneste tidspunkt for start av forhandlinger om partneravtale, hvorledes vil det forholde seg med 10 top BP’s anonymitet?
Når i denne prosessen kan vi forvente å få vite hvem dette 10 top BP selskapet er?
Der er vel også store muligheter for at arbeidet med partnersamarbeidet allerede pågår for dette 10top BP selskapet.
Innen fimaNAc så har vi jo muligheten for at en av de andre samarbeids-selskapene slår til med avtale , ja faktisk så kan den første lisensavtalen komme fra chem , vacc og nac områdene fra et hvilket som helst selskap innen kreftbehandling nasjonalt og internasjonalt.
PCIB som selskap vil endre indentitet når 10 top BP blir kjent eller det inngås lisensavtale med 1 selskap og når toget har startet så vil det bare baale på seg med flere og flere avtaler.
Nyenburgh som selger ut sine siste aksjer ?
Kan noen forklare?
Siste kjøp lå på 28,45. Så kommer en salgsordre på 28,20 (111 aksjer). Neste er 28,45.
På salgssiden er høyeste post 1209 aksjer på 27,90.
Plutselig skjer en transaksjon/kjøp av 1000 aksjer til 27,90. Aksjeposten som vises på 27,90 er fortsatt 1209.
Finner dette merkelig…ligner på kjøp og salg til seg selv, kun for å presse ned kursen. Bare et eksempel, men at det foregår handel her som bevisst holder nede kursen er det liten tvil om.
Det er endel roboter i kursbildet om dagen.
Jeg har jævlig billig kurtasje pga tvangsflyttingen til Nordnet. Så benytter dette til å kjøpe småposter. Ser umiddelbar reaksjon som regel.
I går hadde/har jeg inntrykk av at noen slapp kursen et stykke ned, og dro med seg noen usikre sjeler, for så å ta et jafs av alt tilgjengelig under 28.5 på slutten.