Jeg blir ikke deprimert, eller ihvertfall snarere noe irritert. Men flere ganger i løpet av de siste par årene har jeg endt opp med å tenke at det kanskje er bedre at slike aksjonærer selger seg ut. Det er ihvertfall mulig at det kommer inn mer tålmodige og langsiktige. Eksempler på det er det jo også blant folk her som nevner at de har kjøpt seg opp ytterligere. Så jeg håper det først og fremst er det som skjer. Stor omsetning er det nå uansett heller ikke.
De fleste her inne er jo superfornøyd når PCIB ligger i intervallet 25-28, så her er ingen ytterligere kommentarer nødvendig.
Gi® en lyd når det kommer noe nytt fra PCIB.
Tror nok heller vedkommende allerede har solgt sine 27k aksjer og prøver å snakke ned aksjen ytterligere for å få de tilbake billigere.
Jeg er alltid ærlig. Jeg er ingen baisser men heller ingen hausser. Har så langt i dag solgt 5141 til 27,20.
Jeg synes det er både litt merkelig og nesten latterlig at kursen på PCIB svinger min. like mye som børsen og spes på “dårlige” dager.
Vi er full-finansiert i ca 3 år ennå og jobber med ting som over hodet ikke er konjunkturavhengig. Kursen burde kun reagert på gode/dårlige nyheter/resultat og når vi alle vet ( her på forumet) at det som er presentert er 99% på den positive siden så blir kursfallet nesten tragi-komisk. At tradere som “driter i” hva PCIB står for kan styre kursen 10-20% på få dager er nesten ille men trøsten er at dem forhåpentlig er ute den dagen godmeldingen kommer. Den som har penger på bok : LØP Å KJØP.
#fimaVACC - World Vaccine Congress Europe, Barcelona,October 28-31, 2019
litt fimaVACC historie:
The proprietary fimaVACC technology has entered clinical development after having demonstrated strong preclinical efficacy. The translation of this technology into humans by demonstrating immunogenicity of vaccines is a main priority to establish the Company in the immunotherapy field. It is anticipated that a significant number of the cancer vaccines in development could use fimaVACC to boost their activation of T-cells and increase their efficacy. There are competing peptide vaccine enhancing technology platforms; for example adjuvants, liposomes and nanoparticles. For some of these technologies fimaVACC has shown synergistic effects in the preclinical setting.
In 2018 there were close to 90 different cancer indications targeted in clinical trials by peptide based therapeutic cancer vaccines across Europe and US. Most players clinically active in the peptide based vaccine area are small and the big pharma players are underrepresented.
fimaVACC is an endosomal escape technology that may realise the true benefit of innovative
therapeutic vaccines by modifying the intracellular machinery of immune cells in such a way that antigens are more efficiently processed and induce antigen specific cytotoxic T-cells. The innovative and well characterised mode of action of fimaVACC can be applied to a wide range of cancer vaccine technologies and provide PCI Biotech with a strategic opportunity to enter the field of cancer immunotherapy at a time where the understanding of cancer biology and the potential of modulating the immune response to fight cancer is growing at a rapid pace.
In terms of type of vaccination, fimaVACC is also a versatile technology that can be used in multiple settings including, intradermal, intranodal, and intratumoural administration. Preclinical research has shown that it could also be developed in conjunction with ex vivo vaccination. Another promising way forward in the development of therapeutic vaccines is to combine vaccination with other cancer immunotherapy modalities such as checkpoint inhibitors (CPIs). There is a strong scientific rationale for combining CPIs with the fimaVACC technology : fimaVACC increases the number of T-cells induced by cancer vaccines while the CPIs prevent the tumour from evading the immune response. This potentially powerful combination could be summarised with a car analogy where the immune system is the engine, the vaccine is the fuel, the CPIs release the brakes, and fimaVACC is the turbocharger. *
An important value-creating step for the fimaVACC programme is a successful clinical translation of the promising preclinical data, through the ongoing Phase I study in healthy volunteers. A successful clinical validation would provide substantial risk reduction for the fimaVACC asset, as well as significant value enhancement and opening up for new partnering opportunities enabling PCI Biotech to enter into the immunotherapy field.
og hva fikk vi på Q1 ,May 8, 2019 jo:
Successful clinical translation
The fimaVACC technology has proven excellent preclinical efficacy with protein and peptide based vaccines, with particularly strong CD8 T-cell immune responses that are considered important for therapeutic vaccination, but also enhanced helper (CD4) T-cell and antibody responses. The initial clinical translation of this preclinical efficacy was done through a Phase I study in healthy volunteers. The study was designed as an open-label, antigen-adjuvant controlled study with the objectives to determine immune responses, safety and tolerability of fimaVACC in healthy volunteers. The study was performed with two model vaccines; a large immunogenic protein (KLH) and two less immunogenic peptides (HPV). The two HPV peptide antigens chosen for the Phase I study were derived from the E7 protein of the human papillomavirus (HPV). A very high CD8 response hurdle was set by this choice, as it is notoriously difficult to induce CD8 T-cell responses in man with peptides from the HPV E7 protein.
Disse fimaVACC resultatene har PCIB hatt siden Mai 2019, og ved å signere en taushetserklæring har andre selsakaper hatt tilgang til VACC Analysen.
Analysen av overordnede T-celle-responser er gjort i samarbeid med Oslo universitetssykehus, The Radium Hospital, mens analysen av CD8 T-celle-responser er gjort ved Institutt for medisinsk onkologi ved Leiden University Medical Center (LUMC) under ledelse av professor Sjoerd van der Burg.
At det hær kan komme en fimaVACC avtale når som helst er vel hevet over enhver tvil
Where to meet us:
List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:
- World Vaccine Congress Europe, Barcelona, October 28-31, 2019
- Bio-Europe, Hamburg, November 11-13, 2019
- Jefferies Healthcare Conference, London, November 20-21, 2019
- ESMO Immuno-Oncology Congress 2019, Geneva, December 11-14, 2019
PCIB Nedgangen, skyldes nok at resesjonsmakro. en hard Brexit, samt at fortsatt handelskrig skremmer markedet.
Og hvis man ikke finner en loesning paa hard Brexit og handelskrigen, er det ikke sikkert at QE vil hjelpe stort.
Ellers, bra jobbet Jaxi. “CHANGIN THE WHOLE INDUSTRY”.
Det lukter fugl uansett spoer du meg. Og den kommer snart;-)) For fra foer har vi "on the cusp of a revulution in cancer treatment, og “the next generation inn cancer treatment”.
Vi er i ferd med og bli verdensberoemte. Noe som forhaapentligvis vil lede til at PCIB kursen snart frakobles andre forstyrrelser i markedet.
Presentasjon heter:
Photochemical internalisation (fimaVacc) – a novel technology for enhancing cellular immune responses with protein and peptide based vaccines
Dr Anders Høgset, CSO,
PCI Biotech
og er i kategorien: New Platform & Delivery Technologies
Tror vi skal slutte å skrive : kommer snart eller kan komme om minutter osv. Avtaler og meldinger kommer når dem kommer uansett hva vi sitter å ønsker oss her på forumet.
Til dere som selger på dagens nivå er det litt fristende å spørre hvor kapitalen flyttes? Antar dem ikke går til en bankkonto med null rente? Ikke lett å finne vinnere med oppside i nærheten av PCIB vil jeg tro?
Det er alltid noen tradere som ikke har peiling på aksjen de trader. Jeg kjenner en som har hatt 35K aksjer i PCIB uten å vite at det er 3 divisjoner (Chem, vacc og nac).
Jeg har angret på at jeg fortalte om aksjen. Nå sier jeg ikke mer
Det å ha et slikt forum som dette er av uvurderlig verdi og for mange av oss småaksjonærer (også større aksjonærer) så er det et must for å klare oppgaven som langsiktige aksjonærer.
Altså , takhøyden bør være stor og romselig bør vi være mot hverandre.
Forumet danner altså en “elektronisk pub” hvor vi kan få avsetninger for følelsene våre og finne roen/likevekten og dempe angsten.
Og så tjener forumet også oppgaven å få luket ut de som fremstår som debatanter som med saklige og etter første øyekast ikke er på forumet for å snakke ned selskapet men som i virkeligheten er livsfarlige for selskapets fremtid.
Disse personene har høy faglig innsikt og formulerer skeptiske hypoteser langt over hva vi vanlige dødelige kan hanskes opp med.
Disse personene ville kunnet påført selskapet stor skade da svært få ville vært i stand til å matsje dem fagligt og her kommer forumets samlede fagstyrke inn i form av et lite antall serdeles dyktige skribenter inn og forteller hvor skapet skal stå.
Heldigvis så er vi skånet for mye av dette den siste tiden.
Så ja , stor takhøyde innen Småprat segmentet og stor faglig ekspertise til mange oppgaver og alt gratis , utrolig bra.
Har tidligere vært innom forskjellige aksjerådgivere og de når ikke dette forumet opp til knærne engang. (men du blir kvitt pengene i en fei).
Så uten forumet så ville jeg ikke vært i stand til å holde posten min gjennom angrep og usikkerhet i årevis og ikke oppdateringer jeg ikke ville vite hvor sannhetene lå i.
Men det som kan trekke litt ned er den gjentagende depresive klagesangen (fra fjerde mosebok) som aldri tar slutt.
Ærlig talt , jeg har også mine stunder jeg blir oppgitt og forbannet over aksjekursens stadige bunner (da må der vel kanskje være topper også da?) men det er vanlig høffelighet og ikke plage andre HELE TIDEN med sin depresive holdning bygget på IKKE-NEGATIVE forhold.
Hva i allverden skal dette tjene til.
“Nå må PW komme med”…
Hva i all verden tror en at selskapets CEO skal bidra med hver gang kursen danner en liten bunn?
Selskapet er i en utvikling der alle tre forretningsområdene går på skinner og danner grunnlag for store inntekter rundt neste hjørne og vi støtter opp med en klagesang fordi vi får en mellombels aksjebunn…
Det er nedbrytende og jeg blir helt matt.
Hadde denne sytingen bare vært bygget på reelle forhold men det er den ikke.
Så tenk litt på det.
Når du grunnløst skaper negativ stemning så påvirker du andre til negativ vinkling og det er ikke fortjent i PCIB’s tilfelle .
Dette har altså intet å gjøre med diskusjoner på reelle mulige betenkelige saker som er jo hovedoppgaven på et forum som dette men den fullstendige skivebommen å syte og klage på noen aksjedupper når alt går på skinner.
bamse
Jeg har også slutta å anbefale PCIB til kompiser/amatører for dem har helt andre grenser for sine investeringer. Noen få har sittet i “flere uker” og synes nå er det på tide å ta gev/tap og satse på mer likvide aksjer. Jeg har fortalt at vi snakker 2-3 år men det går ikke inn. Fordelen med mine kompiser at dem har satsa veldig små beløp så dem påvirker ikke kursen .
I disagree with you to some extent. Recent survey shows that company executives management of the shareholder base contributes to 15% value increase and 20% decrease in volatility (academically speaking). This is an interesting read.
Don_suger.
Gi oss beskjed når du er ferdig solgt da så vi kan kjøpe opp kursen igjen !!!
Edit:
Positivt i seg selv at gallegangskreft får oppmerksomhet.
Savepig
"Snoeffelen i innlegg over
Geoinvestor, ClearIDhy med ivosidenib er ikke en konkurrent til PCIB, det er targeted Therapy, og target er en mutasjon IDH1, den finnes stort sett i iHCC.
Tabell 2 i denne linken gir en fin oversikt på targets.
clincancerres.aacrjournals.org
1078-0432.CCR-18-
Vi diskuterte fimaChem og Asia i går kveld. Som kjent har PCIB estimert at 3000 av ca 15 000 kan benytte seg av fimaChem i EU og USA samlet.
Synes det er svært interessant å se på det økte pasientgrunnlaget vi nå får som følge av at Asia inkluderes. Det aller største pasientgrunnlaget ser ut til å være Thailand, som alene står for et pasientgrunnlag som er større enn EU/USA!. Mens både Korea og Japan virker å være markeder på størrelse på USA.
Jeg tror landene under er blant de vi får siter i, med Korea og Japan som de heteste. Thailand ville jo vært fantastisk. Ser Thailand har en rekke studier pågående innen cholangiocarcinoma, hvilket forteller meg at her er det muligheter.
Alltid ryddig, og interessant med en kommentar til linker man poster. What is your take on it.