Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hvis dette blir en realitet kan du lett regne ut at Arctic sec kursmål må ganges opp noen ganger med tredoblet marked!

2 Likes

Og da har vi ikke tatt med “distal” og metastaser. Kanskje totalmarkedet kan komme opp i 15 000 pasienter?

4 Likes

Ett ord som stadig da blir glemt:
BLOCKBUSTER (potensial)

Det betyr mulighet for årlig salg en milliard usd (dette er selve definisjonen på blockbuster)

Hvis så er det kun fra salg fimachem ggk indikasjon.

4 Likes

Du er så smart.

1 Like

Right back at you! :smiley:

Synes kursen er hyggelig, for eg skal ha litt til i midt oktober. :innocent:

1 Like

Oslo (Norway), 2 May 2019 PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused clinical-stage company developing innovative therapeutics that address significant unmet medical needs today announced that the final immune response results from the fima Vacc Phase I study in healthy volunteers indicate a clear enhancement of both CD8 and CD4 T-cell responses and an improved CD8 T-cell functionality after vaccination at tolerable dose levels.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, said : “Improving immunogenicity of vaccine candidates is a main priority in the immunotherapy industry. The encouraging results of the Phase I study provide proof of concept and efficacy in terms of optimal dosing of fimaVacc in humans as well as an overall characterization of tolerability, in keeping with the target objectives of the trial and paving the way for further development in a clinical setting.”

Professor van der Burg saidThese encouraging results obtained by including fimaporfin during vaccination merit further exploration in a relevant clinical disease to assess if the enhanced immune responses translates into clinical benefit’.

PCI Biotech’s Scientific Advisory Committee (SAC) has been reinforced by the appointment of Professor Sjoerd van der Burg as committee member from 2019

fra danske Medwatch
PCI Biotech indgik i august 2018 et samarbejde med danske Bavarian Nordic, hvor man i prækliniske studier skal undersøge, hvorvidt PCI’s teknologi også kan hjælpe til at optimere behandlingen med Bavarian Nordics kræftvacciner CV301 og Brachyury.

Når de prækliniske resultater er klar, vil de to selskaber vurdere, om der er grundlag for yderligere samarbejde.

Samarbeidet med Bavarian har altså allerde foregått i over ett år nå

2 Likes

Fant denne som indikerer en enda høyere incidensrate i S- Korea enn det tabellen over viser. Bare extrahepatic har en rate på 7.4 per 100 000. Kan være fornufig å trekke fra litt for operable, normalt er 2/3 non-operable, så si 5 per 100 000 som skulle være mer eller mindre aktuelle for fimaChem.Det er bare å begynne å regne på markedsgrunnlaget i Korea.

Korea er forøvrig nevnt i svært mange sammenhenger av PW, både i kvartalspresentasjoner og i podcaster. Hør feks podcast nr 15.

2019-10-02_13-16-17

14 Likes

Jeg tror jeg ler meg ihjel :joy:
Kursen er jo nå så latterlig at den burde utgis i vitsebok…
Noen vil utvilsomt få en kraftig smell snart…
Helt fuckings utrolig🤘

3 Likes

Trøsten får være volumet og dagens “største” handel er litt over 5k.
Bare å la dem holde på til dem er tømt.

2 Likes

PCI Biotech indgik i august 2018 et samarbejde med danske Bavarian Nordic, hvor man i prækliniske studier skal undersøge, hvorvidt PCI’s teknologi også kan hjælpe til at optimere behandlingen med Bavarian Nordics kræftvacciner CV301 og Brachyury.

Jeg tenker fimaVACC til CV301
fimaVACC is an endosomal escape technology that may realise the true benefit of innovative
therapeutic vaccines by modifying the intracellular machinery of immune cells in such a way that antigens are more efficiently processed and induce antigen specific cytotoxic T-cells.

CV301 is an active immunotherapy candidate that targets two tumor-associated antigens, CEA and MUC-1, long known to be overexpressed in most solid tumors. Preclinical data shows that antigen specific vaccination results in T cell infiltration into areas of antigen expression and upregulation of PD-L1 on antigen expressing tumor cells. The upregulation of PD-L1 is a marker indicating the tumor is under attack from T-cells, presenting an opportunity for a greater response in patients who might otherwise not benefit from treatment with a checkpoint inhibitor alone.

fimaNAc og eller fimaVACC til BN-Brachyury
Our novel immunotherapy candidate, BN-Brachyury , utilizes a prime-boost vaccination regimen that has been optimized to include the gene for brachyury and other molecules known to increase immune activation. Brachyury is a transcription factor that is believed to play a prominent role in the metastasis and progression of tumors, and a key prognostic indicator of several common (e.g. colorectal, prostate, small cell lung, and triple negative breast cancer) and rare or orphan (e.g. chordoma, thyroid, neuroendocrine) cancers. Expression of brachyury is highly correlated with metastatic disease, poor overall survival, multi-drug resistance, and decreased survival rates.

5 Likes

På nok en deppedag håper jeg denne kortversjonen av min snart 40-årige historie som hobbyspekulant på Oslo børs kan bidra til å styrke tiltroen til langsiktig eierskap i PCIB

Jeg har handla aksjer på Oslo børs siden 1982 og til tider - spesielt i perioden 2005 - 2008 - har jeg hatt fine gevinster.

Strategien gjennom disse årene har vært trading med en viss langsiktighet for å eie aksjene - en til tre måneder. Denne strategien, jeg kaller den gjerne for langsiktig trading, har kombinert med belåning vært en sikker vinner for meg i oppgangstider på børsen.

Fisk har vært de sektorene jeg har satt meg best inn i, og strategien min har vært vellykket, f.eks med GSF og NRS i 2016.

I 2018 tapte jeg mer enn jeg likte, og mest på emisjonen i PCIB. Jeg måtte erkjenne for meg selv både at strategien min ikke fungerte i et retningsløst marked og at denne strategien hadde hindret meg muligheten til å tjene godt på aksjer jeg hadde store forventninger til. Jeg illustrerer dette med et eksempel fra GSF.

Sommeren 2011 kom GSF i brudd med sine lånebetingelser og markedet innså farer både for emisjon og i verste fall - konkurs. Som følge av dette og uforutsette driftsproblemer sank kursen. I 4. kvartal 2011 kunne man de fleste dager kjøpe ubegrenset med GSF-aksjer for under 4 kroner. Grieg-familien var da som nå majoritetsaksjonær og var som langsiktig eier neppe interessert i å gi opp sin oppdrettsatsing som følge markedssituasjonen for laks akkurat da.

Jeg var fristet av kursen og min tillit til Grieg-familien, men holdt igjen og valgte den vanlige “langsiktig trading”-handlemåten, selv om jeg uproblematisk kunne satset virkelig langsiktig med 500k GSF.

Grieg lot ikke GSF seile sin egen sjø, men stilte opp med et likviditetslån som holdt GSF likvid. Utover i 2012 steig prisene litt, og kursen var over 12 kroner ved årsskiftet 2012/13. I første kvartal 2016 var kursen 10-doblet og ved utgangen av 2016 (fem år etter 2011) var kursen 20-doblet. I 2019 har kursen svingt mellom 99 og 134, med snitt rundt 120 - 30-dobling !!!

Jeg har tjent penger på GSF i disse 8 årene, mange hundre tusen, kanskje over millionen, men det blir lommerusk mot det jeg ville hatt om jeg i 2011 hadde valgt langsiktighet.

Min erkjennelse førte til at jeg på slutten av fjoråret bestemte meg for å satse langsiktig på PCIB, å gi PCIB den sjansen jeg burde gitt GSF i 2011. Finansiert for minst tre år, bare gode kliniske resultater og vurderingene fra denne strengens mest anerkjente deltaker begrunner mitt langsiktige valg av PCIB.

En befriende beslutning jeg ikke har angret på. Blikket er løftet over daglig/månedlige kurssvingninger, og jeg har fått et mer avslappet forhold til PCIB og det som ellers skjer på børsen fra dag til dag.

I skrivende stund er kursen 20 øre over sluttkursen siste børsdag i 2018.

Forståelig at de mer kortsiktige enn meg er skuffet og utålmodige, men det er fortsatt mulig at PCIB vil ta en GSF – å tredoble kursen innen årets utgang.

39 Likes

Vel, jeg tenker som så: Det er ikke nå jeg selger, da burde jeg gjort det på 31 kroner nylig.
Å selge på 27 kroner nå er jo helt tullete. Vi har jo et solid gulv på 24-26 kroner og da er det bare å sitte i gjørma og vente på meldinger.

5 Likes

Det “dumme” er at nå kommer nye tradere inn. De kan komme til å selge på 30-31 neste gang. Men spiller det egentlig noen rolle ?
Jeg kjøper PCIB for å sitte til de blir større enn Genmab. Da kan traderne angre at de solgte på 31

6 Likes

Hvordan har du klart dette?

Jeg er også langsiktig i PCIB og har ingen planer om å selge på flere år. Men jeg følger allikevel med på aksjekursen hver dag. Skulle ønske jeg klarte å la være! :stuck_out_tongue:

1 Like

Du må bare gi litt F. Og faller den uten noen tydelig grunn så bare logg av og vent noen uker…

Chrkni

Jeg leser fortsatt denne strengen minst en gang daglig og jeg sjekker PCIB-kursen minst en gang daglig, og fortsatt trives jeg med kursoppgang - og misstrives ved kursfall - men følelsene for endringene er bagatellmessige nå.

Derimot reagerer jeg sterkere på repetert syting og ropet om at nå må Per …

2 Likes

Greit at noen kjøper på dagens nivå og selger på 31. Dem er da med å begrenser nedgangen og det må vi alle være glade for.
5% fall på minimalt volum viser at vi ikke har noen “store” som sitter klare til å plukke volum på “stygge” dager. Vinner jeg i lotto til helga så blir det lasta solid mandag.

Flere store BP faller 3-5% i dag. Eks er Genmab ned 4-5%. Det sagt: Nå har de steget noe mer enn PCIB først​:stuck_out_tongue_winking_eye::partying_face:

2 Likes

Jeg er spent på hvem det er de ansetter i de tidligere utlyste stillingene. Så får vi håpe at de kan starte på jobben fortest mulig, og at de ikke har oppsigelsestid på 3-6 måneder.

Børsmelding blir det vel uansett når kandidatene er klare. Olivecrona fikk sin egen børsmelding så.

2 Likes