Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

PD-1 og PD-L1 hemmere er medikamenter som hjelper immunsystemet med å bekjempe kreftceller.

Pembrolizumab (Keytruda®), Nivolumab (Opdivo®) og Atezolizumab (Tecentriq®) er antistoffer (en type humant protein) som virker mot kreftceller ved å hindre/blokkere dem fra å binde seg til- og aktivere PD-1 (et molekyl i kroppen). Dersom kreftcellene binder seg til PD-1 vil det hemme immunforsvaret.

Pembrolizumab, Nivolumab og Atezolizumab hjelper derfor kroppen med å reaktivere immunforsvaret og til å bekjempe kreftcellene.

får si som @flottesen på BGBIO tåden
Keytruda har blitt godkjent i Kina som monoterapi i ikke-småcellet lungekreft i pasienter som uttrykker PD-L1 (over eller lik 1%). Hadde vært greit å komme seg med på keytruda-toget.
800.000 pasienter i året i Kina.

https://www.mrknewsroom.com/news-release/research-and-development-news/mercks-keytruda-pembrolizumab-now-approved-monotherapy-ch

Det er en sterk vitenskapelig begrunnelse for å kombinere CPI (Check Point Inhibitotors) med fimaVACC -teknologien: fimaVACC øker antallet T-celler indusert av kreftvaksiner mens CPI forhindrer svulsten i å unndra seg immunresponsen.

fimaVACC + Keytruda = :sparkling_heart: :blush: :crossed_fingers:

9 Likes

Å prate opp kursen er fånyttes.
Det har vi sett igjen og igjen.
La oss heller være glade for at rangen ikke sklir under 25-28.
Isåfall ville jeg bli bekymret.
Forøvrig tror jeg fortsatt vi må være tålmodige mht en inntektsbringende avtale.
Look to 2020 :clinking_glasses::+1:

Word!

Klaging, syting, mas og GGP er grunnen til at jeg har ignorert over 10 nick som jevning spammer ned Pcib-tråden.

4 Likes

Håper du da har ignorert de som unødig hausser også slik at man oppnår en viss likevekt
:grin:

Hehe, det er mest haussere hvis du lurte;)

1 Like

Fikk du solgt idag da?

Mulig fimavacc er bedre?

O17 A Novel Enantio-Specific Cationic Lipid R-DOTAP + HPV16 E6 & E7 Antigens Induces Potent Antigen-Specific CD8+ T Cell Responses In-Vivo in Subjects with CIN and High-Risk Human Papillomavirus Infection

1 Like

De som vurderer å selge pcib nå som det butter litt kursmessig, bør ta en titt på denne. Biotekselskapet Biopath holding stengte på ca $ 2.5 28/2 i år. Ca en uke senere var kursen $65…

Biotek altså!

9 Likes

Jeg forstår godt hva du mener, og er delvis enig.
Når man bevisst prøver å skape negativitet, usikkerhet og dårlig stemning er dette selvsagt ikke bra, og de som gjør dette har nok kanskje en egen agenda med sine handlinger.

Når det er sagt så synes jeg absolutt at Per Walday fortjener kritikken han får når han mislykkes med å levere på sin egen guiding.
Selv om PCIB levererer fantastiske resultater innen forskningen og det fundamentale, så må Walday tåle å få negativ tilbakemelding når han river listen han selv har plassert eller uttaler ting tvetydig eller som kan misforståes/feiltolkes.
Når han gjør dette skapes usikkerhet som tradere og kurs-manipulerere kan utnytte til fulle.

F.eks. «I will get back to you by the end of H1».
Dette kan (og bør, etter min mening) tolkes som med siste frist 1.juli, selv om det i Per Waldays hode kanskje betyr på Q2-presentasjonen, nesten 2 måneder på overtid.
Slikt skaper utrygghet, og gir grobunn for tvil og spekulasjoner. Det er, etter min mening, ingen tvil om at ledelsen i PCIB kunne gjort adskillig mer for å hjelpe aksjekursen, og med noe mer innsats på dette området kunne vi i dag kanskje ligget på rundt 35-40kr.

7 Likes

Eller i går? Don S er nok ikke så dum at han kunngjør salget FØR han selger…

Solgte 12k i dag men tør nok ikke selge flere i første omgang. Fikk 27,10 og 27,20. Mulig jeg selger litt mer p. g. a usikre tider framover. Ser de sliter i USA nå.

Uansett hvordan man ser på det er det risiko å stå utenfor pcib nå så må virkelig tenke nøye over det. Jeg er belånt så jeg har ikke den luksusen med å ha egne midler. Jeg “tapte” hele mitt million overskudd etter emisjonen da den raste fra 55 ned på 20-tallet…

6 Likes

Flere som deg Don Suger, blir ekstra surt når en er belånt🙄
Tvi tvi til oss alle…

2 Likes

Denne er litt interessant. Her har jeg satt opp dagsavkastning for hver enkelt dag det siste året i PCIB mot OSEBX. PCIB på y-akse og OSEBX på X-akse, men luket ut alle dager som har en OSEBX avkastning på mellom -1,0% og +1%. Altså kun tatt med dager med hhv ganske rød og blå børs.

Korrelasjonen er relativt stor. Som vi ser når børsen har falt mer enn 1% har det bare skjedd 3 ganger at PCIB har steget. Faller børsen mer enn 2% har det ikke skjedd at PCIB har steget.
Så det er helt opplagt at PCIB-kursen for tiden er avhengig av makroforhold. Årsakssammhengen må da ligge i at en del er belånte og reduserer når makroforholdene blir mer usikre.

15 Likes

Da er vi to, Chrkni. :sweat_smile:
Jeg er langsiktig i PCIB, med en tidshorisont på i alle fall 3-5 år, men likevel sjekker jeg kursen kanskje 5-10 ganger daglig og leser daglig på forumet og ALT annet jeg kan komme over av info rundt selskapet.

Jeg tror kanskje at jeg vil ha godt av en «børspause» når PCIB/PHO-eventyret mitt er (vel?) overstått.

4 Likes

Mener å ha notert meg at 20% er inoperable. Jeg som roter?

2 Likes

Japp.

http://oncolex.no/Galle/Prosedyrekatalog/BEHANDLING

5 Likes

Sånn har jo også forstått det, ref gamle Pcib presentasjoner.

1 Like

Meh, tror jeg har lest og forstått feil i en vending. På de presentasjonene jeg sjekket er mindre enn 1/3 operable.

3 Likes

Henta fra en større artikkel fra NCBI (juli 2018) om gallegangskreft:

"Because of its nearness to major blood vessels and diffuse extension within the liver, a bile duct tumor can be difficult to resect. Total resection is possible in 25% to 30% of lesions that originate in the distal bile duct; the resectability rate is lower for lesions that occur in more proximal sites.”

Om vi legger “total resection” til grunn, kan vi trolig gå ut fra at operable pasienter innenfor den perihilare regionen neppe utgjør mer enn 10 - 20 prosent. Med andre ord er langt de fleste inoperable “at presentation”. Det er det jævlige ved diagnosen gallegangskreft (og tilsvarende ved bukspyttkjertelkreft).

Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK65869/

6 Likes

Ruglete makrobildet og det viser seg at ledelsen og styret gjorde genistrek ved emisjon og fikk finansiering fimachem ggk studie! Det var og er solid risikoreduserende og gitt effisient marked skal PCIB klare seg bedre enn andre biotekselskap som må ha jevnlig påfyll.

6 Likes