Jeg ville bekymret meg langt mer for overbelånte aksjonærer uten begrep om risiko enn at noen shorter (eller enda mer søkt, bekymre seg for at noen kjøper seg inn langsiktig, for så tjene noen slanter i renteintekter på å låne ut aksjene, )
Jeg synes i alle fall det er helt forkastelig at Folketrygdfondet, som finansieres av mine og dine skattepenger, bruker midlene sine til å shorte aksjer i norske selskaper, og dermed bidra til å redusere verdien av din og min aksjeportefølje.
Folketrygfondets opptreden i NANO er et prakteksempel på hvor destruktive de kan fremstå.
De vil kanskje gi en umiddelbar oppgang, dersom de kjøper seg inn over børs - noe de neppe gjør, men vil deretter være som en klam hånd over aksjekursen i årevis og effektivt bremse ethvert tilløp til oppgang.
Jeg tror aksjen ville fått en hyggelig reise hvis FTF skulle plukke noen mill aksjer
Jeg tror aksjen får en hyggelig reise. punktum Godt å se noen er litt mer diplomatisk anlagt enn meg.
Jeg lover deg at om du ringer rundt til toppaksjonærene i PCIB så får du låne aksjer.
Det er gratis penger og for oss andre er de verdens beste kjøpere.
Verdens beste kjøpere?
Jeg forstår ikke. Med beste vilje.
Vi som er aksjonærer i PCIB, vi ønsker vel alle en oppgang og høyere akskjekurs?
Uavhengig av hvilken tidshorisont vi har.
Min er forøvrig særdeles langsiktig, men jeg kan ikke si noe annet enn at jeg helst skulle sett PCIB etablere seg på en kurs som er minst det dobbelte av dagens nivå.
Dere som tror/frykter shorting av PCIB-aksjen kan ikke ha mye tro på selskapet? Lurer på om dere vet hva shorting er ? Man “vedder” altså på at kursen skal ned og da må man vurdere om sjansen for dårlige nyheter er større enn at det kommer gode nyheter ( som da blir steindyrt for dem som må “løse opp” shorten den dagen det kommer en gladnyhet)
Virkelig risikosport å shorte PCIB slik jeg ser status akk nå i hvert-fall men “lykke til” den som tør.
Du skriver mye om salg og kjøp Arve. Det er helt greit det, men det er også andre som har kommentert her at du selger mye. Har du en kommentar til det?
??? Jeg selger mye?? Det er vel ikke mange her på forumet som spiller med så åpne kort som meg. Jeg har 150k som “base” i PCIB og så “støttekjøper” jeg ofte 15k om jeg synes vi har ramla for mye og der tar jeg gev uten å presse ned kursen. Jeg er aktiv i andre aksjer ja. Tok gev på Gjensidige-shorten min i dag ( litt for tidlig men 4 kr på 5k aksjer ble da brutto 20k)
Ok. Takk for svar. Jeg har sett en person har kommentert dette mer enn to ganger. Så jeg har bare hengt meg opp i dette, men dette er jo et anonymt forum.
Jeg har null kompetanse til å skrive noe om det faglige i PCIB men har faktisk litt peiling på kjøp/salg av aksjer så mitt bidrag blir på den siden. ( godt ment)
Nok et land med godkjennelse i Europa, Finland, hvilket betyr at 9/11 i land i Europa er godkjent og 10/12 land totalt:
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2018-002647-29/FI
Vi har følgende status for RELEASE per idag (her kan det være kommet aktiveringer og godkjennelse som vi ikke vet om, så det er minimumstall).
Shorting er én ting, Arve, men kursmanipulasjon er noe annet.
Slik Folketrygdfondet har opptrådt en rekke ganger i NANO, gjerne i forkant av nyheter, gjør at jeg blir skeptisk til om det som foregår er helt fair play.
Noen ganger får jeg følelsen av at noen vet mer enn andre og får nyheter noen dager tidligere enn andre, og kan agere deretter.
Det er i hovedsak dette jeg misliker med shorting. Ikke shorting i seg selv, for det er jo greit, det er kun et veddemål.
Problemet oppstår når størrelsen på shortingen er såpass stor i forhold til dagsomsetningen at shorten i seg selv bidrar til å presse kursen nedover.
Fra BørsXtra - lenken til sendingen på tirsdag: https://www.facebook.com/Xtrainvestor/posts/10158068979296495
De ber om at spørsmål vi måtte ønske å få svar på eller kanskje de vi vil at markedet generelt skal lære seg snarest mulig sendes til info@xtrainvestor.com. For de som ikke er på Facebook skal de rett etterpå legge ut opptak på YouTube.
Noen som fikk hørt på denne, og ble det stilt noen gode spørsmål?
Nyhetene fra PCIB lar tydeligvis vente på seg…
PCI Biotechs CEO Per Walday kommer til oss i et Q&A event tirsdag 29.oktober kl 1300.
Nyhetene venter helt til 29 okt, Lothian!
Det er samme dag som godeste Anders Høgset skal presentere på World Vaccine Congress
Takk for den. Hadde blingset på datoen, men PCIB kan få lov til å sende en børsmelding med positive nyheter i dag, før og etter 29. oktober
Does someone in here know why we still haven’t opend any sites in US yet? My fear is that this means slower recruitment, but it also raises questions towards the adaptability of the technology at the US hospitals - “lazer” technology and chemotherapy could easily be thought of as “outdated” threatments. I also believe that this is partly the reason why no real institutional investors have yet bought PCIB.
Anyonne have the same concerns? I hope that the treatment will show superiority - untill then investing in PCIB could be “dead money”.
Skriv på norsk du Albinoen, mistenker at den er bedre enn engelsken din?