Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Solgte ikke du mesteparten på 26?

En annen ting som jeg synes er noe for seg selv. Hvorfor kommer PCIB ikke med en prognose selv hva de mener hva FimaVacc og FimaNac kan være verdt? I alle presentasjoner nevner de om og om igjen hva totale markedcap er.

Hvorfor skal investorer satse på noe når et selskap ikke deler sine ambisjoner?

Med å dele ambisjoner tiltrekke man seg oppmerksomhet fra investorer og kunder!

På Chem er de noe bedre på det. Hvorfor ikke med Vacc og Nac?

2 Likes

Kanskje fordi det særlig for Nac vil være «enten eller» og at summene kan bli så store at det vil virke useriøst ?
Det er vel egentlig ikke noe tak for hvor stort det kan bli.

2 Likes

Det iscenesatte møtet mellom pcib og Arctic er informativt og fint. I tillegg illustrerer det et problem som pcib åpenbart sliter med , som er hvordan ivareta forskningens integritet i møte med finansmarkedene der selskaper verdsettes basert på håp og tro… Analytikeren virket ikke spesielt begeistret for den tilbakeholdende holdningen til pcib, men det bør investorer være. Pcib er klassisk haren og skilpadden case. Hadde de vært mer uttalt ambisiøse ville aksjen blitt tradet i filler. Gøy for noen sikkert, men mye mer tillitsvekkende slik det er nå.

2 Likes

PCIB skal være ambisiøse på våre veier som aksjonærer. PW sin oppgave er at, uten utbytte, skal han vise markedet at satsing og investering i PCIB innholder return of investment.

Så PW / PCIB hva er alt dette verdt?

De brukte 100 million på FimaVacc uten å ha klart hva ROI skulle være. Så langt er det stort tap i mine øyne. Artic vil først se hva det skal bli av, før de øker sine kursmål.

Tror faktisk at et for lite antall aksjonærer setter krav til ledelsen i PCIB. Høyst merkelig!!

1 Like

@coyw, solgte litt på 26,en del på 27 og nå siste del på 29.

Blir ikke svært forundret om den vaker tilbake under 27 igjen :joy:

forventer du at PW skal guide på avtalestørrelse i en teknologi som er ment for ut-lisensiering?

Jeg håper du kan komme med ett eksempel på hva PW skulle ha guidet på ROI for at markedet skulle ha blitt tilfredsstilt, samtidig som det ikke fullstendig spolerer fremtidlige forhandlinger med potensielle samarbeidspartnere.

1 Like

Sitter man på en teknologi som man mener er slik $$$ verdt kan man dele det. De har gjort det vel med FimaChem ca $135000 per behandling blit sett som referanse.

Så hva er referanse for Vacc og Nac?

Enig i at man kan stille krav, men jeg syns det kler selskapet å vokse i takt med sin egen forskning.

1 Like

Hvis hele markedet går sørover ja, men du har vel ikke solgt deg helt ut? (bare sånn i tilfelle det kommer noe uventet vedr Vacc eller Nac snart) :thinking:

2 Likes

Blir ikke forundret om vi bryter 35kr i november og ender året på 50-tallet.

2 Likes

4% opp på tirsdag, 5% ned på onsdag og ytterligere et par prosent ned på torsdag.
Da ligger det vel i kortene at vi skal få en liten reaksjon opp igjen i morgen, omtrent uavhengig av hvordan USA og Asia-børsene utvikler seg i kveld/natt (USA gikk jo f.eks. ned på tirsdag)

1 Like

Blir liksom litt tilfeldig med de prosentene opp og ned når volumet er såpass lavt. Virker jo nesten som om folk på forumet her kjøper og selger til hverandre.

1 Like

Jeg må si etter Costagate er jeg helt komfortabel med PW i førersetet

Kursbevegelser på det lave volumet vi ser denne uken er totalt uvesentlig, prøv å skjønn det.

13 Likes

Costagate kan ikke samme liknes med PW, der har du vel rett i P.

Prøv å skjønne det? Har vart der nå vel i over ett år @Savepig !?

Bra nivå her for tiden :roll_eyes:

2 Likes

Det er vel ca 250-500k aksjer som for øyeblikket trenger nye faste langsiktige eiere.

Samtidig har mange langsiktige helt sikkert tradepotter på ca 20% av beholdningen som roteres i intervallet 24,95kr-30kr.

3 Likes

Høres ut som en fornuftig antagelse det. Er en interessant tanke at noen plutselig kan kjøpe seg opp uavhengig av nyheter også, i lys av hvor langt under vårt «konservative kursmål» vi ligger.

2 Likes

Det kan du ha rett i, @bamse. Men det er nok for fimaNAc som for fimaVACC; det gjelder å finne rett match med selskaper i nød. Altså ikke enten eller for produktområdet som helhet, men akkurat med dem som trenger PCI-teknologien nå - og skjønner det.

En partneravtale (fimaNAc) med Merck (eller hvem det nå måtte være) har potensial til å blåse merkedsverdien av PCIB langt forbi den internadjonale definisjonen av “small cap companies”.

8 Likes