Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Nac er alle avtalene de på nåværende tidspunkt konfidensielle, så her har de vel strengt tatt ikke mulighet. Genterapi er det heller ikke så enkelt å vurdere ettersom det er veldig få godkjente genterapi behandlinger å sammenligne med. I tillegg er de kun i pre-klinisk fase, så tenker selv ihvertfall at det ikke er naturlig å begynne å tenke på dette før en eventuelt kommer videre i klinisk og mer spesifikt med hvilke indikasjon og vet noe mer om hvordan teknologien fungerer i menneske. Hvor mye en tjener avhenger av hvor god effekt, og det vet en ikke før en har testet i menneske.

Fimavacc er kommet litt lengre i løypa, men her tenker jeg og at informasjonen først kommer når de har valgt indikasjon de går for og deretter vet litt mer hva det er snakk om. Derimot tror jeg de kommer med mer informasjon så fort avtale er på plass og/eller de velger ut indikasjon.

Sammenligner en med CHEM så er det slik de har gjort det der. Jo lengre i løypen de kommer og jo mer spesifikt det er, så legger de ut mer info. Ikke fryktelig lenge siden vi fikk informasjon om at de regnet prising på behandlingen til over 100k USD per pasient pr. år.

Må nok være litt tålmodig her, men informasjonen kommer nok etterhvert :slight_smile:

17 Likes

Droemte i natt at ett Japansk??? selskap la inn ett bud paa hele PCIB paa 53 milliarder kr;-))

Man kan bare haape man er sanndroemt;-)))

11 Likes

Da leste vi det her først!

4 Likes

PW nevnte nylig muligheten for at PCIB kunne ta noe av markedet selv for produktet fimaCHEM , (GGK)
Krever kanskje ikke så mye da pasientene søker til spesialsykehusene og er i begrenset antall (men med høy stk-pris).

Synes dette er veldig spennende og åpner en ny vei med nye muligheter.

Kan noe av grunnen være at PCIB ikke vil gi fra seg fullstendig råderetten over utviklingen innen området?

Kan dette gripe inn i muligheten for å sikre at off-label use blir utnyttet til fulle og annen utvidelse av bruk innen fimaCHEM området?

3 Likes

Hvis Topp-10 (FimaNac) er f.eks Roche, kan det være at de tenker tanken på å kjøpe hele PCIB fremfor å inngå avtale i FimaNac ?
Da får de full eksklusivitet og frie tøyler.
Roche tjener vel ca dagens verdi av PCIB hver eneste dag, så det er ikke et stort økonomisk løft nesten uansett hva de måtte finne på å by

2 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Investor (2417 likes)
  1. @Jubel (1239 likes)
  1. @ufo (1116 likes)

Resten av topp 10:

  1. @JAXI (1028 likes)

  2. @Snoeffelen (1023 likes)

  3. @abacus (952 likes)

  4. @arve1954 (723 likes)

  5. @Savepig (656 likes)

  6. @bamse (574 likes)

  7. @StockDZ (573 likes)

Gratulerer!

4 Likes

Hva betyr dette?

Trading Halt: Order Book ‘PCIBo’ in market ‘First North NOK’ at 11:07:40.346

PCI Biotech Holding
27.6 NOK27,60 NOK– - 1.08 %1,08%
1.11.2019, 11.07·
Nasdaq
Trading Halt: Order Book ‘PCIBo’ in market ‘First North NOK’ at 11:07:40.346

1 Like

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11727812.ece

Virker noe kjent dette herane.

10top BP innen fimaNAc som er på shopping tur ?

5 Likes

Jeg kommenterer sjelden og aldri børsbildet, men nå slo det meg at det ligger flere relativt store blokker nedover på kjøpersida (og det er det vi ser) mens selgersida er tynn som en strek til langt oppe på 30-tallet.

Dersom de som nå fòrer kjøperne gjør det for å frigjøre penger til julehandelen, er jeg redd for at det reelt sett blir svært dyre julegaver fra disse i år. En variant av luksusfellen kan man kanskje si.

11 Likes

Skjønner ikke verken selgere eller kjøpere for tiden jeg. Det er jo positivt at det er mulig å få billige aksjer men at dem som har ledig kapital og skal ha i fra 2 - 10k aksjer ikke bare " tar" det har jeg problem med å forstå. Har du troa så vis det og kjøp. Det vil gi et mye mer solid signal til markedet også og ikke slik smågnikking som preger handelen om dagen. Å legge ut 3 aksjer for salg er jo et hån i mine øyne.

1 Like

Vel… Det er ikke lenge siden du sa at du hadde satt av penger til å kjøpe 15k PCIB-aksjer. Men det å kjøpe på 27-28 kroner var ikke aktuelt da i hvert fall. Det var mye mer fristende for deg å vente på enda lavere kurser.

3 Likes

Første aksjekjøpet mitt var pcib. Kunne ikke så mye om aksjer men var optatt av immunologi. Betalte 2500;- og hadde 52% oppgang på noen uker

5 Likes

@Investor Takk. For at jeg skal forstå det. Har du kun lagt inn PFS data på 5 og 7 mnd median? Eller noe OSdata? Utifra din utregning da, gir det statistisk signifikans ved 60 events med 5 og 7 mnd data? Ser jo utrolig lovende ut i så fall.

2 Likes

good read

11 Likes

Nice and encouriging find, @StockDZ. We’re in the right biotech sector. No doubt.

7 Likes

@abacus, agree just keep your eyes on the ball anything else is a distraction :slight_smile:

10 Likes

Håper hun snart får øynene opp for PCIB…

11 Likes

@StockDZ

Right man, I’m in this for the long run. However, I (as you?) sometimes take pleasure in distracting myself with mindblowing visions like the ones you just posted.

7 Likes

PW said fimachem is not a product for big pharma, however there are interest from companies he classified just under big pharma. here is a list of top 100 pharmaceutical companies 2018. I guess the companies PW was talking about could be anything between #11 - #?? … Takeda and Astellas are #16 and #18

12 Likes

Takeda holder jeg som en veldig aktuell kandidat for alle de norske biotechene egentlig, de har allerede en betydelig virksomhet i Norge

6 Likes