Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

that was not a distraction, more of a mental preparation for what is coming :grinning:

6 Likes

No offence, @StockDZ i’ll remain calm and confident 'cause my piece of the cake will grow (proportionally) to a multiple of todays MCap level before I even would concider touching it with my teeth. By then we’ll be rich both of us.

Therefore, in the weeks ahead, don’t you speak too loadly about these perspectives. Not anybody deserves this superprofit.

4 Likes

Jeg har de siste dagene økt eksponeringen i PCI med 50%. Jeg synes Walday svarer godt og mye ser meget bra ut rundt FimaChem, men også FimaVacc.

Rart å se praten her gå fra eufori til tårer om kursen er 29,8 eller 27,5. Utenom at kursen dippet litt ned mot 27 i går så har egentlig aksjen gått teknisk fint siste tiden.

7 Likes

Må ikke glemme fimaNAc!
Kan bli MEGET spennende med BP10 i 1H 2020…

5 Likes

Veldig enig !
Jeg tror det er i Nac de virkelig store pengene ligger. Større enn Chem, som også blir stort.

5 Likes

Et annet pluss er at man føler seg litt semi-smart når man i kvartalsrapporter leser om selskapet og ordene nukleinsyreterapi går gjennom de små grå. :smiley: :brain:

3 Likes

Hvor mye økte topp 50 denne uka da?

1k

5k

20k

50k

Vi får se :wink:

1 Like

Haaper StockDZ faar rett i sine antagelser.

Kanskje PCIB kommer med en julepresang?.

5 Likes

Jeg følger ikke med på lista men i følge min megler så er det nesten ikke endringer på topp 50. Dvs dem(vi) verken kjøper eller selger.
At det er lite kjøpsinteresse i denne gruppen tyder på at
vi er full-lasta og det er jo bra men viktigere at det ikke er selgere her synes jeg. Så konklusjon er at det er dem lengere ned som bestemmer kursen i fra dag til dag og det får vi ikke gjort noe med.
For oss “stabile” så spiller det ingen rolle når det måtte komme en melding/børspause men der er det mer usikkert for dem som går ut/inn hele tida så det blir riset bak speilet for den gruppen.
Kunne jo passa med en lite kontakt/avtale for å vise at det er ting på gang?

4 Likes

De som er inne sitter VELDIG stille i båten, mens jeg tror veldig mange er avskremt fra norsk biotech for lange tider og ikke vil gjøre inntreden før de ser at bunnen er nådd.

1 Like

Spesielt å se NANO stige ca. 14% på “ingenting” mens PCIB omtrent ikkje handles og at det bare er en handel på 10 aksjer som gjør at den ikkje er i minus (og innenfor vårt “kjære” intervall på 25-28).

En kan jo lure på når det skal skje noe av betydning i PCIB…

2 Likes

Quarterly Report – Q3: 27.11.2019 (updated) (Presentation at Oslo Cancer Cluster Innovation Park)

3 Likes

@Jubel, please la være å spamme alle innlegg med emojis.

5 Likes

Ok ingen flere jubel scener. Kan vurdere ta bort denne funksjonaliteten hvis noen blir støtt av tomler, jubelscener og raketter? Eller aller nådigst gi ut visst antall

4 Likes

Blir det for mange emojies, så forsvinner “bokmerke innlegg” og andre funksjoner når jeg bruker TI på telefonen, så bra om det ikke blir for mange på samme innlegg.

2 Likes

Jeg har en 10-er i NANO så hyggelig at den “rør på seg” men jeg er solid i minus fremdeles. NANO er nå 10% over siste emi-kurs og det på veldig kort tid , det kunne vi ha fortjent i PCIB også men er et stykke dit.

2 Likes

Nano er halvert i år og pcib opp ca 10%

1 Like

Det som er bra for NANO er bra for PCIB, fordi indeksen finner fotfeste.

Ha litt “abundance mentality” istedet for å surmule over at det er de andre aksjene som går en spesifikk dag.

4 Likes

Rolig Arve, klarer ikke 2 på samme dag;) blir for mye for en gammel mann

Huff ja for 1 år siden var NANO på 90 !!!

1 Like